Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Om et par år koster den ~2500 kr brukt og yter like godt som splitter nye prosessorer til ~5000 kr ;)

Sitter allerede med en 3600 så tvilsomt om det blir noen oppgradering denne generasjonen uansett. Må være dersom prisen går veldig ned, og jeg samtidig spiller mer av noe som behøver single thread ytelse for å komme over 60 eller 90 Hz. DCS eller Flightsimulator 2020 er mulige slike spill. I så fall ser 5600X litt fristende ut.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (5 timer siden):

Hei Frode. Jeg postet ikke denne for å disse AMD på noen måte, tvert imot så synest jeg det var mye bedre enn forventet 😉

At en maks tunet intel sannsynligvis er noen hårstrå forran har ikke stoppet meg fra å bestille en 5900X. Ellers så har jeg Ryzen 1k og 3k her hjemme 😊

Neida tolket det ikke sånn, men jeg quotet feil person her ;) Min feil. 

Ja absolutt, er spennende med det AMD har fått til her, selv om Intel likevel er bedre i noen spill enda hvis man har mulighet/kunnskap til å maks tune alt i systemet :) (som jo er bra for de som er flinke/liker sånt). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Noen som vet når ny BIOS med undervolt er antatt sluppet? Begynner å bli varmt på kontoret... Om jeg prøver voltage offset på mitt X570 Tomahawk WIFI ender jeg med null boost uansett innstillinger så langt.

Lenke til kommentar
madmikelol skrev (22 minutter siden):

Noen som vet når ny BIOS med undervolt er antatt sluppet? Begynner å bli varmt på kontoret... Om jeg prøver voltage offset på mitt X570 Tomahawk WIFI ender jeg med null boost uansett innstillinger så langt.

Kan du ikke bare sette PBO til litt lavere effekt? For eksempel 100W (eller 60W om du syns 100W er for mye)

Lenke til kommentar
13 hours ago, magnusavr said:

CB23 test av 5800x

 

CB23.JPG

Cinebench av min 3700x til sammenlikning (i R23.200):

CPU (Multi) 12119 pts

CPU (Single) 1290 pts

  MP Ratio 9.40x

Windows 10, 64 Bit, Professional Edition (build 19042)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
madmikelol skrev (15 timer siden):

Noen som vet når ny BIOS med undervolt er antatt sluppet? Begynner å bli varmt på kontoret... Om jeg prøver voltage offset på mitt X570 Tomahawk WIFI ender jeg med null boost uansett innstillinger så langt.

Sett fastvolt\frekvens, går ikke utover SC ytelsa i særlig grad, hjelper ofte på MC-ytelsa og det senker temp kraftig om du f.eks finner høyeste frekvens du greier med f.eks 1.25V. Tipper rundt 4.5-4.6 skal være mulig om du har 5600X, 5800X eller 5900X, med 5950X må du nok opp på volt eller kjøre lavere frekvens.

Lenke til kommentar

Jeg la inn ordre på 5800x på Elkjøp - før de egentlig hadde åpnet salget (de skrev kl 1800, men jeg fikk inn ordre kl 1712).

Der har jeg nå fått SMS om at de ikke kan levere til avtalt tid som var "Bekreftet lagerdato 09.12", men at de nå har endret dette til 28.12. 😡

Har lagt inn bestilling på 5600x fra Komplett også, så får håpe den ikke ryker på samme skjebne..

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Mixy said:

Jeg la inn ordre på 5800x på Elkjøp - før de egentlig hadde åpnet salget (de skrev kl 1800, men jeg fikk inn ordre kl 1712).

Der har jeg nå fått SMS om at de ikke kan levere til avtalt tid som var "Bekreftet lagerdato 09.12", men at de nå har endret dette til 28.12. 😡

Har lagt inn bestilling på 5600x fra Komplett også, så får håpe den ikke ryker på samme skjebne..

Elkjip er jo håpløse. De bestiller jo ikke inn før de har veldig mange ordre inne. De beslaglegger også pengene hele tiden mens man venter på varene.  Komplett releaser vel pengene etter 14 dager, om varene ikkje er kommet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke "tune" eller "tweake" deg til et raskere intel.. Du må kjøpe dyr strømforsyning, rådyr minne, overpriset HK og svinedyr vannkjøling. Også bruke masse til på "tune" alt sammen.

Og når du har gjort og betalt for alt dette (og brukt mye mer penger) så er du kanskje noen få FPS raskere i noen spill men langt etter i alt som heter produktivitet.

Gratulere

Endret av scuderia
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...