Gå til innhold

Starfield og Elder Scrolls VI skal kjøre på en kraftig overhalt Bethesda-spillmotor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar oppmot 5-8 år+ å lage en helt ny moderne spillmotor, og det er ikke bare å følge en oppskrift. Nå vet ikke vi hvor lenge de har overhalt denne motoren, men vil tro det tar kortere tid enn å begynne med blanke ark. Får se hvordan det går. De hinter ihvertfall til store ting, og mtp hva vi ser av next gen i dag så kan vi forvente oss store ting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser for meg at dette blir litt som hva CoD gjorde i over 10 år. Bruke en gammel motor fra 2000 og så gradvis oppgradere den. Man ser tidens tann selv om de legger til høyere oppløst teksturer, ny vann renderering, røyk rendeeing etc

Det er som å sminke en gris

Edit: jeg forventer grafikk slik som techdemoen med hun jenta som sprang rundt i den ørken labyrinten tidligere i år

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Lush skrev (1 time siden):

 Nå vet ikke vi hvor lenge de har overhalt denne motoren, men vil tro det tar kortere tid enn å begynne med blanke ark. 

Creation engine er vel fra rundt 2008.

Men den er basert på koden fra gamebryo, tidligere netlmmerse, som kom i 1997.

Lenke til kommentar

Hørt det før hvor fantastisk en oppgradert spillmotor kommer til å bli med 16 ganger mer detaljer og draw distance som overgår alle ande og så videre. Det var hype snakket før Fallout 76, et spill som ser verre ut en Skyrim og selvfølgelig har mer bugs.

Etter denne kjempe blemmen, hadde det vært mye bedre om Todd Howard ikke hadde sagt noe om hvor mye bedre alt kommer til å bli, og i stedet kommet med en gameplay video som viser hvor fantastisk denne oppgraderte motoren er.

Alt Todd Howard sier må man ta med en kjempe klype salt, for han er så engasjert at han lover mye mer enn Bethesda klarer å levere. Tiden vil vise. Jeg er skeptisk optimist.

Det blir ikke forhåndsbestilling på meg for å si det mildt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig de gjør noe med fysikk basert på FPS som de har hatt opp til nå med Havok systemet. At spillet begynner å oppføre seg rart med engang man går forbi 60 FPS (spiller løper raskere, gjenstander flyr av bord etc) i 2020+ er latterlig for meg nå som skjermer med mer enn 60hz blir mer populært. Er selvfølgelig ting man kan gjøre i .ini filer for å justere fysikken til høyere fps slik at det "funker" men syns dette skal virke "out-of-the-box". Krysser fingrene for dette :-)

Lenke til kommentar
Ludo^.^ skrev (13 minutter siden):

vært mye bedre om Todd Howard ikke hadde sagt noe om hvor mye bedre alt kommer til å bli, og i stedet kommet med en gameplay video som viser hvor fantastisk denne oppgraderte motoren er.

Nå kan man vel ikke stole særlig på videoene deres heller...

E3 versjonen av Oblivion er et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Creation engine er vel fra rundt 2008.

Men den er basert på koden fra gamebryo, tidligere netlmmerse, som kom i 1997.

Det er greit, men vi vet ikke når de startet denne overhalingen for å klar gjøre den for Starfield og Elders Scroll. Men vi vel få vite mer om dette og om forbedringer etterhvert :)

Lenke til kommentar

-----

+Gunfreak

-----

- Må innrømme det at selv så likte jeg "Morrowind" langt bedre på noen punkter enn "Oblivion".

-----

Det mest plagsome for meg var denne "Medieval-GPS-Quest-Marker"-tingen.

Om dem legger det til i "TES-6" så håper jeg inderlig at dem lager det slik at man enkelt kan skru av og på denne etter ønske.

-----

Så var det denne "Mood-Manipulation"-funksjonen, Todd skrøt sånt av den sterkt forbedrede "AI"-motoren i "Oblivion" vs "Morrowind".

Men det virket mer som en "Shortcut"-løsning i så måte.

Ting som "Generell Oppførsel", "Personlighet", "Sosial Status", og/eller "Navn og Rykte" burde vært det eneste grunnlaget for hvordan folk behandlet deg i "Oblivion", eller senere spill også for såvidt.

-----

Så var det den skuffende "Difficulty Level"-stigen i "Oblivion".

Og dødligheten til NPC'er dertil...

Det er greit nok at "Scripted Death" forekommer, men ved valg av vanskelighetsgrad så burde dette absolutt affektere NPC'ers dødelighet i så måte.

Mye mer enn det som var tilfellet i Oblivion.

Det hadde hjulpet på å øke innlevelsen i spillet.

I det at det gir følelsen av at det faktisk betyr noe, at det faktisk er viktig og meningsfullt.

Og at i noen tilfeller at ting faktisk haster.

Slik det ble presentert i "Oblivion" minnet langt mer om en "Søndagstur" enn noe "Apokalyptisk".

-----

En annen ting som plagde var "Oblivion-Gates".

Jeg vet at det ligger i tittelen, men måten det ble presenter på sammen med alle de tingene jeg nevnte i teksten over så må jeg ærlig si at "it got old very quickly".

Mer dynamikk og variasjon i hyppigheten av at disse åpnet.

Om det absolutt skal være et "Static Script" så bør alikevel hyppigheten og måten det blir presentert på bli forandret.

I det at selv om det absolutt skal bli bundet til en spesifikk by så bør man få sjangsen til å se seg litt om før noen kommer løpende med en besjed om at du må møte opp på slottet/i borgen fordi herskapen ønsker å ha et ord med deg.

Det i seg selv hinter jo til at ting haster, men man står alikevel fritt å velge å gå dit eller se seg mer om først.

Dog dårlig ide å gå til neste by, for selv om at det egentlig i bunn og grunn ikke haster så står man i fare for å utløse et nytt script som sier at enda en gate har åpnet og at folkene i denne byen også trenger din hjelp.

-----

Men samme hvor mange "Gate-Scripts" man utløser så kan man bare drite i dem å gjøre akkurat det man måtte ønske, fordi det har null konsekvenser.

Spillet "Morrowind", selv om det egentlig ikke hastet så veldig der heller fra et historie perspektiv.

Men heller at det handlet om profetier og en ny oppdaget skjebne.

Noe som faktisk fikk deg som spiller til å virkelig ønske å finne ut mere.

For det er ikke 100% sikkert i hvilken rettning skjebnen vil guide deg, for å si det på den måten.

-----

Jeg er helt for et "Open World" (A)RPG der man står helt fritt til å gjøre hva man måtte ønske, uten en universal trussel for all eksistens hengene over hode på deg eller hengende direkte på dine skuldre.

Men slik det blir gjort i spillet "Oblivion" er nokså paradoksalt i grunn.

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...