Gå til innhold

Noen som kan anbefale 3x8 PSU kabler som passer til et 3090 kort?


chrisf

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å kjøpe en Corsair RM1000i PSU for et Rtx 3090 skjermkort jeg håper å få en gang senere i år. Basert på det jeg har forstått så kommer det flere 6+2 pci kabler med to hoder med når man kjøper en RM1000i. Er det da anbefalt å bruke tre seperate av disse 6+2 kablene for å kjøre skjermkortet, eller kan jeg også bare bruke to av disse kablene hvor jeg bruker begge hodene på den ene kablen og lar det andre hode henge løst på den andre for å få tre 3x8 pci slots inn i skjermkortet? Det første alternativet hvor jeg bruker tre separate kabler virker veldig rotete siden jeg da må la tre hoder på hvert av kablene henge løst utenfor kortet. Hvis jeg virkelig må/bør bruke tre separate pci kabler for å kjøre kortet så lurer jeg på om noen har anbefalinger for hvor jeg kan få tak i slike 8 pin kabler som ikke har to hoder? Har sett at de fleste extension kabler bare kommer med to 8 pin kabler, som ikke er nok siden jeg da vil trenge 3 sånne kabler.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
chrisf skrev (33 minutter siden):

Ok. Skal sjekke dem ut, men er det ikke noen butikker i Norge som selger slike kabler som er bra? Synes at det er rart at jeg ikke har klar å finne steder hvor man for eksempel kan kjøpe tre 8 pin pci-e kabler.

Proshop selger jo ting fra Cablemod, men har ikke sett enkeltkabler der.
Tipper markedet i Norge er for lite til at det lønner seg å selge slikt til konkurransedyktige priser.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har aldri opplevd å mangle noen kabler når jeg kjøper modulær psu fra Seasonic til standard oppsett, kjenner ikke til hvordan det er på modeller under gold sertifisering for effektivitet da det er derfra og opp jeg altid har handlet, alltid masse kabel til overs, også nå nylig med en 3090+bluray+ekstra disker i kassa. 

Kjører du server ol trengs nok ekstra, som annet kjøp kvalitet, har også god erfaring med winkool.

 

Lenke til kommentar
ticx skrev (10 minutter siden):

Har aldri opplevd å mangle noen kabler når jeg kjøper modulær psu fra Seasonic til standard oppsett, kjenner ikke til hvordan det er på modeller under gold sertifisering for effektivitet da det er derfra og opp jeg altid har handlet, alltid masse kabel til overs, også nå nylig med en 3090+bluray+ekstra disker i kassa. 

Kjører du server ol trengs nok ekstra, som annet kjøp kvalitet, har også god erfaring med winkool.

 

Her er det ikke snakk om at det mangler noen kabler, men at TS vil ha det finere uten overflødige ting

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...