Gå til innhold

Ratchet and Clank: Rift Apart blir eksklusivt for PlayStation 5


Anbefalte innlegg

Ezio skrev (4 minutter siden):

Når man trodde bunnen var nådd for PS fanboys så sammenligner de det å utvikle spill for en brukerbase på minst 110 millioner som det å utvikle spill for PS vita og VR. Overhode ikke sammenlignbart. 

 

Så ps5 har en brukerbase på 110 millioner?

For litt siden sa du under 25 millioner.

Kan du bestemme deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gringorilla skrev (35 minutter siden):

Det er helt standard prosedyre og helt nødvendig for å ha noen grunn for å utvikle ny teknologi. Man er jo tvunget til å kjøpe PS3 for å spille Little Big Planet. Man er jo tvunget til å kjøpe Xbox for å spille Halo. Man er tvunget til å kjøpe kjøleskap for å holde maten kald. Man

Ser at du heller ikke forstod dette. 

Halo kan forresten spilles på forrige gen, next gen og PC. Så nei det er overhode ikke sammenlignbart med å kun lansere et spill for PS5 smale brukerbase ved launch. 

Man er ikke tvunget til å kjøpe et kjøleskap nei. Elendig eksempel. Om vi skal sammenligne det med PS5 så blir det vel heller noe slikt at nå har Helstrøm funnet ut en ny matrett og den kan kun oppbevares i Kjøleskap Delux 3000.

Du kan ikke kjøpe matretten fordi du må ha det nye kjøleskapet. Forresten kjøleskapet er utsolgt til sent 2021 så da må du høre/se alle andre spise den uten at du kan! 

Det å sammenligne et nytt spill på en ny konsoll som de aller fleste ikke har tilgang til å si at det er normalt? Kanskje om du heter Nintendo og Sony. Men tenk om PC skulle begynt med det samme. Utelukke en stor majoriteten av brukerbasen fordi de skal lage spill for de som  har det beste innenfor PC. PC er brukervennlig samme er Xbox. 

Sony og Nintendo er derimot ikke det. Så enkelt er det faktisk.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (8 minutter siden):

Så ps5 har en brukerbase på 110 millioner?

For litt siden sa du under 25 millioner.

Kan du bestemme deg?

Aldri sagt at PS har en brukerbase på 25 millioner. Finn på noe bedre, oppmerksomhetsyke troll. 

Dette skrev jeg "Antageligvis vil færre enn 25 millioner få PS5 det første halvåret." 

nok  en gang driter du deg ut og nok en gang gir jeg deg hva du vil ha.

 

Endret av Ezio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (Akkurat nå):

Aldri sagt at PS har en brukerbase på 25 millioner. Finn på noe bedre, oppmerksomhetsyke troll. 

Ikke det? I din første kommentar så sier du at det er mindre enn 25 millioner brukere til ps5.

Glemt at du skrev dette?

Ezio skrev (3 minutter siden):

Men tenk om PC skulle begynt med det samme. Utelukke en stor majoriteten av brukerbasen fordi de skal lage spill for de som  har det beste innenfor PC. 

Ja tenk! Tenk om du ikke skulle kunne spille star citizen på pc'n du kjøpte i 1996! For det går vel? 

Det er ikke slik at spill krever en viss CPU kraft eller noe?

Du kan jo spille alle nye spill selv om du sitter der på 64mb RAM?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (25 minutter siden):

Dette spillet kommer ikke før om et halvår. Innen den tid har de (gitt lik produksjonshastighet) produsert 20-30 millioner konsoller. Hvor mange trenger de å ha produsert for at dette ikke skal være kjipt/forbrukerfiendtlig? 

Det vil alltid være kjipt, for de som ikke har mulighet til å anskaffe en PS5 (eller annen «neste generasjons» konsoll for den saks skyld).
Men jeg er ikke motstander av next-gen eksklusive spill. 
 

Gringorilla skrev (25 minutter siden):

Er forsåvidt enig med dette utsagnet, og resten av innlegget ditt, men forbrukerfiendtlig er det ikke. Det er helt standard prosedyre og helt nødvendig for å ha noen grunn for å utvikle ny teknologi. Man er jo tvunget til å kjøpe PS3 for å spille Little Big Planet. Man er jo tvunget til å kjøpe Xbox for å spille Halo. Man er tvunget til å kjøpe kjøleskap for å holde maten kald. Man er tvunget til å jobbe for å tjene penger. Hele greia bunner ut i at om man ønsker en gitt ting, så er det forutsetninger som må oppfylles. Men forbrukerfiendtlig er det aldeles ikke.

Ja jeg forstår også hvorfor de gjør det, og har ikke noe problemer med det. Grunnen til hele den avhandlingen der var for å tilbakevise en dårlig sammenlikning av den jeg siterte.

Grunnen til at jeg kommenterte var i utgangspunktet fordi folk vred på / gav veldig dårlig motargumenter til Ezio. 
«Så du går glipp av at Sony også har spill som kommer til begge konsollene?» - Dette var i mine øyne urelevant da det var spesifikt snakk om R&C
Det som er bruker fiendtlig er å ikke ha nye spill til en konsoll du forventer at folk skal betale 5.000,- for.» - Denne var bare feil som eksempel/motargument.

Også bygget det derfra hehe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 minutter siden):
Ezio skrev (8 minutter siden):

bedre, oppmerksomhetsyke troll. 

Ikke det? I din første kommentar så sier du at det er mindre enn 25 millioner brukere til ps5.

Glemt at du skrev dette?

Jeg skrev nettopp hva jeg skrev. At du nok en gang beviser at du ikke kan lese er ikke min feil. For et håpløst troll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev nettopp hva jeg skrev. At du nok en gang beviser at du ikke kan lese er ikke min feil. For et håpløst troll. 

Så det er flere enn 25 millioner som kommer til å sitte med en ps5 når spillet kommer ut?

 

Her er det enten eller, ikke noe vanskeligere.

Enten er det flere eller så er det færre.

 

Du påstår det er færre enn 25 millioner.

Altså vil ps5 ha en brukerbase på under 25 millioner.

Altså utvikles spillet til en brukerbase på under 25 millioner.

 

Gringorilla sammenligner denne brukerbasen, på under 25 millioner, med brukerbasen til for eksempel ps VR.

Ps VR har rundt 5 millioner.

 

Du skjønner dette? Eller?

 

Jeg er ikke så sikker på at du skjønner hva du selv krangler om her...

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Så det er flere enn 25 millioner som kommer til å sitte med en ps5 når spillet kommer ut?

 

Her er det enten eller, ikke noe vanskeligere.

Enten er det flere eller så er det færre.

 

Du påstår det er færre enn 25 millioner.

Altså vil ps5 ha en brukerbase på under 25 millioner.

Altså utvikles spillet til en brukerbase på under 25 millioner.

 

Gringorilla sammenligner denne brukerbasen, på under 25 millioner, med brukerbasen til for eksempel ps VR.

Ps VR har rundt 5 millioner.

 

Du skjønner dette? Eller?

 

Jeg er ikke så sikker på at du skjønner hva du selv krangler om her...

 Dette skrev jeg "Antageligvis vil færre enn 25 millioner få PS5 det første halvåret." Igjen  klarer du ikke å lese. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først var det feil for folk at Horizon og Spiderman ikke var PS5-ekslusive. Nå er det feil at Rachet & Clank er PS5-ekslusivt. Jeg skjønner ikke hvordan Sony kan vinne.

Samtidig har Microsoft til sammenligning har også fått mye kritikk for at spill blir holdt tilbake av forrige generasjon (og at det er få grunner til å kjøpe Xbox Series S/X, pga. få eksklusive spill). Men dette er ifølge @Ezio kun bra, at det nye Halo faktisk ser dårligere ut enn det forrige spillet i serien? Eller i det minste at spillet stort sett skal være det samme på en Series X og en original Xbox One med en kjip 7 år gammel Jaguar-prosessor? Jeg skjønner ikke greia.

Endret av afterall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ezio skrev (33 minutter siden):

 Dette skrev jeg "Antageligvis vil færre enn 25 millioner få PS5 det første halvåret." Igjen  klarer du ikke å lese. 

Igjen. Det er akkurat det jeg og andre her sier du har skrevet.

Altså du mener det er dumt av Sony å utvikle et spill til ~25 millioner brukere, men du har ikke noe imot at de utvikler spill til de ~5 millionene som har ps VR.

Lenke til kommentar
afterall skrev (30 minutter siden):

Samtidig har Microsoft til sammenligning har også fått mye kritikk for at spill blir holdt tilbake av forrige generasjon (og at det er få grunner til å kjøpe Xbox Series S/X, pga. få eksklusive spill). Men dette er ifølge @Ezio kun bra, at det nye Halo faktisk ser dårligere ut enn det forrige spillet i serien? Eller i det minste at spillet stort sett skal være det samme på en Series X og en original Xbox One med en kjip 7 år gammel Jaguar-prosessor? Jeg skjønner ikke greia.

Så eksklusive spill er den eneste grunnen  for at folk kjøper konsoll da ifølge deg. Verden er uenig. Tydeligvis hadde folk få grunner til å kjøpe Xbox One. Allikevel ble det solgt over 50 millioner konsoller. 

Når ble 4k 120 fps det samme som 1080p/60? Bare det i seg selv er grunn nok for å kjøpe en ny konsoll. Folk oppgraderer telefoner, tver, biler og alt mellom  himmel og ord uten at de tingene har noe "ekslsuisvt" for det er jo tydeligvis alt som betyr noe for PS fanboys.

Blir Call Of Duty(nye) holdt tilbake? Sist jeg så gameplay av Cod så det helt fantastisk ut på Series x. Hva med de andre spillene som kommer på begge konsollene? Ja også på ps4? Ser ikke ut som de blir holdt veldig tilbake. Men jeg antar de må ha noe revolusjonerende eller så blir spill holdt tilbake.

Du velger å basere deg på et selskap som har gravd Halo mer og mer i grøfta og konkluderer med at "de blir holdt tilbake". Si meg blir folk på pc holdt tilbake? Nei? Var det jeg trodde for de bruker jo tross alt enorme penger på bedre hardware. Ser ut som at den eneste måten å ikke bli holdt tilbake er å utelukke å lansere spill på en konsoll i følge deg. De finnes drøss med spill som har utsatt spill i år. Kanskje ikke så rart når man tenker på hva som forgår. Men det er nok ikke noe som  har falt deg inn. 

Spill kan se "dårlig" for alt jeg bryr meg. Det er ikke det som gjør et spill bra eller dårlig. Hjelper lite å ha fantastisk grafikk om resten av spillet er møkk. Som for eksempelvis TLOU2.

Lenke til kommentar
Ezio skrev (7 minutter siden):

Verden er uenig. Tydeligvis hadde folk få grunner til å kjøpe Xbox One. Allikevel ble det solgt over 50 millioner konsoller. 

Gears of war, Forza, Halo, osv.

Det er på ingen måte slik at Xbox ikke hadde eksklusive spill...

Ezio skrev (9 minutter siden):

Si meg blir folk på pc holdt tilbake? 

Jepp.

Folk på PC blir virkelig holdt tilbake av dagens konsoller.

 

Lenke til kommentar

  

Ezio skrev (20 minutter siden):

Så eksklusive spill er den eneste grunnen  for at folk kjøper konsoll da ifølge deg. Verden er uenig. Tydeligvis hadde folk få grunner til å kjøpe Xbox One. Allikevel ble det solgt over 50 millioner konsoller. 

Når ble 4k 120 fps det samme som 1080p/60? Bare det i seg selv er grunn nok for å kjøpe en ny konsoll. Folk oppgraderer telefoner, tver, biler og alt mellom  himmel og ord uten at de tingene har noe "ekslsuisvt" for det er jo tydeligvis alt som betyr noe for PS fanboys.

Blir Call Of Duty(nye) holdt tilbake? Sist jeg så gameplay av Cod så det helt fantastisk ut på Series x. Hva med de andre spillene som kommer på begge konsollene? Ja også på ps4? Ser ikke ut som de blir holdt veldig tilbake. Men jeg antar de må ha noe revolusjonerende eller så blir spill holdt tilbake.

Du velger å basere deg på et selskap som har gravd Halo mer og mer i grøfta og konkluderer med at "de blir holdt tilbake". Si meg blir folk på pc holdt tilbake? Nei? Var det jeg trodde for de bruker jo tross alt enorme penger på bedre hardware. Ser ut som at den eneste måten å ikke bli holdt tilbake er å utelukke å lansere spill på en konsoll i følge deg. De finnes drøss med spill som har utsatt spill i år. Kanskje ikke så rart når man tenker på hva som forgår. Men det er nok ikke noe som  har falt deg inn. 

Spill kan se "dårlig" for alt jeg bryr meg. Det er ikke det som gjør et spill bra eller dårlig. Hjelper lite å ha fantastisk grafikk om resten av spillet er møkk. Som for eksempelvis TLOU2.

 

Jeg spiller sikkert to spill i året. Og vil ha meg frabedt å bli kalt en PS fanboy.

Jeg er riktignok ikke så idiot at jeg ikke skjønner at Rachet & Clank - slik spillet er i dag - ville vært helt annerledes hvis det også skulle fungert på 7 år gamle PS4, som vel omtrent har en dårligere prosessor enn mobiltelefonen min.

Jeg har ikke spilt The Last of Us 2 enda, selv om jeg likte det første veldig godt. At du kaller det møkk synes jeg er rart. Metacritic - altså profesjonelle anmeldere - gir det 93/100, som kvalifiserer til universal acclaim. At du ikke likte det får da være din personlige mening.

Endret av afterall
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja uff. Tenk å kunne spille PS spill på telefonen, skulle tatt seg ut om slikt var lov. Det må jo fullstendig hindre alle spillene til PS  Det er nok langt flere som setter pris på revolusjonerende begrensinger på Ratchet and Clank som kun em minoritet får oppleve enn om de hatt mulighet til å spille spillene på telefonen sin. Eventuelt bare på PS4 og PC. Skulle tatt seg ut med slik brukervennlighet, men det vil jo ikke folk ha. Da skjønner jeg liksom ikke helt hvorfor PC folk bruker så mye penger på hardware. De blir jo hindret av alle de dårlige laptopene. Spillopplevelsen deres er fullstendig ødelagt og i teorien har de ingen grunn til å kjøpe bedre hardware

Jeg håper Microsoft skrinlegger alle brukervennlig muligheter og gjør som Sony. Først da har man  grunn til å kjøpe konsollen i følge enkelte og først da får vi virkelig oppleve true-gamin og alle som ikke får spille nye spill må bare se å bestille nye konsollen.

 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Ezio skrev (14 minutter siden):

Ja uff. Tenk å kunne spille PS spill på telefonen, skulle tatt seg ut om slikt var lov.

Nå kan du faktisk spille Playstation spill på telefonen, gjennom remote play.

 

Ezio skrev (14 minutter siden):

Det er nok langt flere som setter pris på revolusjonerende begrensinger på Ratchet and Clank som kun em minoritet får oppleve enn om de hatt mulighet til å spille spillene på telefonen sin. 

Jaha? Du liker jo å påstå at alle Playstation spill er for minoriteter, at alt slikt bare er nisje spill.

Så hvorfor har du så mye imot ratchet and clank?

Er du sjalu?

 

Ezio skrev (16 minutter siden):

Spillopplevelsen deres er fullstendig ødelagt og i teorien har de ingen grunn til å kjøpe bedre hardware

Det er vel bevist gjentatte ganger at du ikke trenger en PCIe SSD eller hurtigste ram for å spille spill?

Ezio skrev (17 minutter siden):

alle som ikke får spille nye spill må bare se å bestille nye konsollen.

 

Igjen. Dette stemmer ikke.

 

Ta deg en pause, pust dypt inn, kanskje en kopp kaffe.

Så leser du deg litt opp før du kommer tilbake og sier unnskyld.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

"Kun alt-rightere som sier sånt. Alle som har spilt det vet det er et av tidenes beste spill."

Nå, nå. Den der var lav. Er meget mange folk som elsket første, men ikke likte retningen oppfølgeren tok. Mange sier og den er dårlig skrevet. Har ikke noe med alt-right å gjøre.

Å ja, så heksejakten er ikke over enda? Det som er lavt er å insinuere at oppfølgeren tok noen annen retning. Det er beviselig feil. Og det er jo veldig pussig at det skulle være noe dårligere skrevet enn forgjengeren, når det er skrevet av nøyaktig samme person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...