Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dvd.co.uks faq:
Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges

Det gjelder bare for forsendelser til England; Om det er sendt fra Jersey eller mainland UK har ingen ting å si for om hvorvidt det påløper mva i Norge. Dessuten, GBP18 er mer enn NOK200, som er den norske mva-grensa.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har sett er det bare et par av sesongene CD-WOW har. Det er dessuten en viss mulighet for at de blir stoppet, og at man må dokumentere verdien, siden 4-disc settene er så pass store (ikke noe stort problem, men litt hassle). Har ikke opplevd at ting fra amazon som er under grensa har blitt stoppet siden siste mva-omlegging.

I tillegg pakker amazonUK ting mye bedre enn CD-WOW, så sjansen for å få et sett med skadd box er små.

Lenke til kommentar
I dvd.co.uks faq:
Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges

Det gjelder bare for forsendelser til England; Om det er sendt fra Jersey eller mainland UK har ingen ting å si for om hvorvidt det påløper mva i Norge. Dessuten, GBP18 er mer enn NOK200, som er den norske mva-grensa.

En liten misforståelse her.

først engelsk ordliste :

Customs= Toll

VAT=MVA (Moms) (Value Added Tax = MerVerdiAvgift)

 

Det er ikke Toll på varer fra england, men det er moms.

 

Skal dere forklare til engelskmenn så fortell at det er 24% VAT på alt over NOK 200. Skriver dere customs så tror de dere mener tollavgift, og det er det ikke.

Lenke til kommentar

Men Rocambole var ikke død............. ;)

 

Tror nok dvd.co.uk er fullstendig klar over at for hvermansen er toll og mva/VAT det samme, det er det også for menigmann i England; Det er ikke måte på hvor mange ganger jeg har måttet forklare forskjellen på diverse UK-baserte lyd/bilde/media-forum.

Ingen misforståelse, men ok, litt "lettvint" uttrykt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestillte Futurama sesong 2,3,4 og Simsons 2,3 fra play.com.

 

Alle gikk igjennom tollen (205.11,-) bortsett fra EN Simpsons sesong... Denne og en annen Simsons sesong var til og med sendt samme dag.

 

Den vil posten ha 48,- i MVA og 70,- i tollgebyr for.

Har ringt posten og prøvd å fikse nå, men de MÅ ha faktura på verdien av selve filmen, for at jeg skal slippe unna. Har jo ingen info fra play på verdien av selve filmen, så ser ut som jeg sitter i saksa...

 

Prøvde å forklare dama at jeg akkurat hadde fått 4 andre dvder til akkurat samme prisen uten å måtte betale, men det hjalp ikke no særlig...

 

De hadde visstnok flere sånne saker inne akkurat nå.

 

Men jeg gir meg ikke ennå. Skal prøve alle muligheter!

 

Mvh [space]

Lenke til kommentar

Posten har jo helt rett de. Filmen kostet over 200 kroner og da skal du betale moms for de. Du var heldig som ikke fikk noe på de resterende pakkene.

 

Og jo, du har info fra Play med verdien på selve filmen. De sender gratis så da er verdien på filmen akkurat det du har betalt

Lenke til kommentar

Les hele denen tråden nøye igjen, du. Jeg gidder ikke linke til den andre Din Side-artikkelen enda en gang. Som sagt går alt i sirkel her.

 

Du var uheldig med den boksen ja, men dette kunne du ha unngått ved å handle boksene et annet sted.

Lenke til kommentar

Ah!

Fant den andre artikkelen også nå. dinside burde ha linket denne også sammen med de andre artiklene. Leste hele tråden men gikk meg bl.a. vill i alle folka som utrolig nok ikke klarte å få med seg at play sender filmene separat.

 

Da har jeg mest sannsynlig tapt da. :(

 

Men tenker jeg stort på det og deler de 118 kronene over 5 de 5 dvdboksene så har jeg uansett kommet godt ut av det da.

 

[space]

Lenke til kommentar
hmm.. åssen kan eg betale med minibankort på play.com når det ikkje går ann å registrere med anna enn kreditkort?

Du har vel egentlig svart deg selv.

Du må ha et kredittkort (Visa/Mastercard) for å handle hos Play (og de fleste andre internasjonale nettbutikker)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...