Gå til innhold

Opptak av kurs via Teams


rioi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal gjennom et kurs på jobben i Januar. Dette kurset ser jeg veldig frem til og jeg forventer at det kan åpne nye spennende dører for meg på sikt i arbeidslivet. Kurset går online via Teams.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å ta opp dette så jeg kan spille det av igjen. Hvilken løsning er best for slikt opptak? Er usikker på om kursholderen godtar opptak derfor er det viktig at det ikke sendes notification om at jeg tar opp. Jeg bryr meg egentlig ikke om det er ulovlig da jeg ikke har noen interesse av å spre det videre uansett. Altså kun for eget bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
rioi skrev (På 1.11.2020 den 20.48):

Jeg bryr meg egentlig ikke om det er ulovlig da jeg ikke har noen interesse av å spre det videre uansett. Altså kun for eget bruk

Uansett hvor ‘edle’ hensikter du måtte ha med opptakene så er jeg nølende til hvor strategisk lurt det er å ikke respektere arbeidsgivers/kursholders retningslinjer for bruk av kurset. Ikke sikkert at fremtiden din ser like lys ut om du blir ‘fersket’ i å ha tatt opp kurset. Spør eventuelt i Juss-delen av forumet; er du heldig får du svar fra eks. @krikkert.

 

Jeg søkte på Microsoft Teams Screen Audio Video Recording Secretly hos Google og det ser ut til å være mange muligheter for opptak av lyd og bilde. Har ikke erfaring med slike programmer så med mindre noen andre har forslag, må du nesten bare prøve. Husk at det finnes mye SW på Internett som er infisert med spion-/skadevare etc. så prøv å ikke laste ned fra  obskure steder på nettet. 
 

Uansett lykke til med kurset.

Lenke til kommentar

Har du et Nvidia Geforce grafikkort av nyere type kan du slå på shadow play, og aktivere desktop mode. Da kan du trykke Alt+F9 for å starte/stoppe opptak. Sikkert lurt å gå inn i innstillingene og velge 30fps og en lavere bitrate (25Mbps for eksempel ved 30 fps), samt en stor lagringsdisk. Gjør et test opptak av at du gjør ting på pc-en, som å se på en video eller surfer så du får sjekket kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...