Gå til innhold

FEATURE: Desse spela gler vi oss til i november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heftig ny maskinvare lovar å gje oss nye og betre opplevingar

Hvorfor snakker dere alltid som om PC ikke finnes? Det er ingenting heftig med maskinvaren til konsoll, og kommer aldri til å bli det heller. Det er ingen som later som Premier League ikke finnes når man snakker om Championship-lag i fotball selv om det er billigere inngangsbilletter. til sistnevnte.

Det er i beste fall villedende informasjon, og i verste fall er det lett å trekke koblinger til at dere får penger for å hause opp de nye konsollene uten å opplyse om det, og det er uheldig.

Lenke til kommentar
radiohodet skrev (3 minutter siden):

Hvorfor snakker dere alltid som om PC ikke finnes? Det er ingenting heftig med maskinvaren til konsoll, og kommer aldri til å bli det heller. Det er ingen som later som Premier League ikke finnes når man snakker om Championship-lag i fotball selv om det er billigere inngangsbilletter. til sistnevnte.

Det er i beste fall villedende informasjon, og i verste fall er det lett å trekke koblinger til at dere får penger for å hause opp de nye konsollene uten å opplyse om det, og det er uheldig.

Lurer på hvor mange prosent av Norges befolkning som spiller på konsoll, og hvor mange av Gamers lesere som benytter seg primært av konsoll

  • Liker 3
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (42 minutter siden):

Hvorfor snakker dere alltid som om PC ikke finnes? Det er ingenting heftig med maskinvaren til konsoll, og kommer aldri til å bli det heller. Det er ingen som later som Premier League ikke finnes når man snakker om Championship-lag i fotball selv om det er billigere inngangsbilletter. til sistnevnte.

Det er i beste fall villedende informasjon, og i verste fall er det lett å trekke koblinger til at dere får penger for å hause opp de nye konsollene uten å opplyse om det, og det er uheldig.

Jesus nå må du slutte å være så butthurt. Det er ingen som later som at PC ikke eksisterer og absolutt alle vet at PC er kraftigere enn konsoll. Men lykke til med å finne en PC (med skjerm, tastatur og mus) som er kraftigere enn en ps5 til samme prisen. I forhold til de gamle konsollene så er den kraftig, du kan ikke sammenligne en 5 000kr konsoll med en 15 000kr+ PC. Er du også en slik person som ville nektet for at en Skoda Fabia med 400 hestekrefter er heftig fordi en Lamborghini har 800hk? Det er ikke ulovlig eller feil å si at noe er heftig selvom det finnes noe annet som er heftigere. Dessuten, gå inn på steam og se listen over de mest vanlige specsene så skal du fort se at ps5 e dobbelt så kraftig som det de aller fleste folk har i PCene sine.

Endret av TrinitySK
Rettskriving og et ekstra poeng
  • Liker 2
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker dere alltid som om PC ikke finnes? Det er ingenting heftig med maskinvaren til konsoll, og kommer aldri til å bli det heller. Det er ingen som later som Premier League ikke finnes når man snakker om Championship-lag i fotball selv om det er billigere inngangsbilletter. til sistnevnte.

Det er i beste fall villedende informasjon, og i verste fall er det lett å trekke koblinger til at dere får penger for å hause opp de nye konsollene uten å opplyse om det, og det er uheldig.

Du ser ikke sammenhengen i at kraftigere hardware i de nye konsollene,  og endelig økt fokus på å utnytte raskere lagringsmedie kan ha noe positivt å si for PC-spill og utvikling fremover ?

Enormt spennende tid vi går inn i nå fremover :)

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Øystein.F. skrev (2 timer siden):

Om eg hadde fått betalt for å nemne at det kjem nye konsollar hadde eg ikkje hatt jobb ved sidan av gamer. Makan til tøv.

Kanskje de bare betaler deg skikkelig lite for det?! :p 

 

edit: disse stadige beskyldningene om at spillsider og da kanskje spesielt gamer er kjøpt og betalt er kanskje noe av det dummere jeg ser. På verdensbasis og ut av alle kopier som selges av et spill så tviler jeg på at gamer.no har så stort nedslagsfelt at det er verdt å betale for. Det sagt så setter jeg veldig pris på jobben dere gjør! :)

Endret av barezell
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Arodem skrev (31 minutter siden):

Dette blir for dumt, radiohodet. Hvis du – etter å ha raljert over oss i kommentarfeltet her i over 10 år – ikke vet at konsoller er en stor del av spillandskapet i dag, og som får betydning for hvordan spill (men kanskje ikke de spillene du legger din elsk på nødvendigvis) utvikles videre, så skjønner jeg ingenting. Du skal alltid få lov til å ha de elitistiske, snevre perspektivene dine, men prøv å ha beina plantet litt på bakken likevel. 

I tillegg er dette en helt hinsides kommentar all den tid vi har brukt en god del mer ressurser og tid på å dekke nettopp PC i det siste, via blant annet en betydelig hardware-dekning og anmeldelser av PC-eksklusive og -fokuserte spill. Det kan godt hende det ikke er nok for deg og ditt syn på hva spill bør være, men vi har alltid vært en side som forsøker å favne bredt. Jeg kan bare konkludere med at du ser bare det du vil se. 

Og sist: skjerp deg med disse «dere får betalt»-kommentarene om at vi er korrupte. Det er bare tøys, og det vet du. 

Du vet at hver gang en forer et troll, skjer absolutt ingen forandring i verden 😝🤣😂

Men denne måneden kan bli like bra som 2004 spill-messig. Jeg er så hypa at jeg nesten sliter med søvn.

Lenke til kommentar

La nå konsollene få skinne litt også da sier nå jeg. Det er uansett en gylden tid for spillere av alle slag. På konsollsiden så ser det ut til å være STORE forbedringer i den nye generasjonen, og på PC-siden er det endelig konkurranse i markedet igjen. I tillegg så kommer topp-spill til alle plattformer i bøtter og span. Gled dere sammen med meg alle sammen - Gi meg et Halleluja!

Lenke til kommentar

Playstation 5 blir veldig bra, det blir nermest en High-end pc, for bare 5 990 på elkjøp. Altså 4k 120 fps. Det blir ikke så mye bedre for en PLAYSTATION. Stop med og være butt hurt. I denne artiklen snakker de om Ps5 spill ikke pc. Pc er ikke så relevant nå når ps5 snart kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...