Gå til innhold

Ikke alle muslimer er terrorister, men et urovekkende høyt antall er for dødsstraff for blasfemi.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MetalAndy92 skrev (2 timer siden):

Selvsagt og det var nettopp poenget. At folk avfeier at 41% av muslimer i Norge er i mot vår ytringsfrihet er dypt bekymringsverdig

Blasfemi var formelt forbudt i Norge frem til 2015, så ja. 

Ingen som avfeier en verdens ting. Jeg sier det er et stykke igjen. 

Vi må uansett  holde beina på bakken og ikke la det gå utover de menneskene som trenger hjelp og de menneskene som ikke har disse meningene. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 timer siden):

Blasfemi var formelt forbudt i Norge frem til 2015, så ja. 

Ingen som avfeier en verdens ting. Jeg sier det er et stykke igjen. 

Vi må uansett  holde beina på bakken og ikke la det gå utover de menneskene som trenger hjelp og de menneskene som ikke har disse meningene. 

 

Og tross dette var Life of Brian pensum før det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (På 4.11.2020 den 17.53):

Blasfemi var formelt forbudt i Norge frem til 2015, så ja. 

Ingen som avfeier en verdens ting. Jeg sier det er et stykke igjen. 

Vi må uansett  holde beina på bakken og ikke la det gå utover de menneskene som trenger hjelp og de menneskene som ikke har disse meningene. 

 

Når var sist gang noen ble dømt for blasfemi i Norge?

Norge og vesten er fullt nå, vi har ikke kapasitet til flere.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Jeg påpekte kun at det var formelt forbudt. 

 

Jeg bytter gjerne ut deg med en flyktning 😊

Tja....vi får se hvordan det ser ut her om denne masseinnvandringen og islamiseringen fortsetter, om 20 år. 

Masseinnvandring til funksjonelle land fra dysfunksjonelle land går sjelden bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den tyske stat har også sviktet og vi ser nå psykisk sykdom og utenforskap også i Tyskland.

Tyske elever sympatiserer med drapet på Paty.

https://www.tagesspiegel.de/berlin/radikales-in-berliner-klassenraeumen-wieso-muslimische-schueler-die-enthauptung-eines-lehrers-gutheissen/26591388.html?fbclid=IwAR1Sp8wohLrZkCTG1VDEb6nEUWHMIekMdl0d99ksornnNS2m_hERmB4A7I8

image.thumb.png.a0f97fa88e6243842a9bd690ee124c0d.pngimage.thumb.png.3d3cfbc5dae2d9c476467b346b9bb48d.png

 

 

image.png.2d3e2c5307caa56be9d2eb5148d7078b.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (Akkurat nå):

Den tyske stat har også sviktet og vi ser nå psykisk sykdom og utenforskap også i Tyskland.

Tyske elever sympatiserer med drapet på Paty.

https://www.tagesspiegel.de/berlin/radikales-in-berliner-klassenraeumen-wieso-muslimische-schueler-die-enthauptung-eines-lehrers-gutheissen/26591388.html?fbclid=IwAR1Sp8wohLrZkCTG1VDEb6nEUWHMIekMdl0d99ksornnNS2m_hERmB4A7I8

image.thumb.png.a0f97fa88e6243842a9bd690ee124c0d.pngimage.thumb.png.3d3cfbc5dae2d9c476467b346b9bb48d.png

 

 

image.png.2d3e2c5307caa56be9d2eb5148d7078b.png

Hvorfor ordlegger deg på den måten? Å poengtere det med psykisk sykdom og utenforskap? 

Er inntrykket ditt at dine meningsmotstandere mener at alle islamister som begår kriminalitet er enten psykisk syke eller føler seg utenfor samfunnet?  

Du ordlegger deg på den måten så og si hele tiden. 

"Nok en gladsak fra Sverige" .. Osv osv. 

 

Jeg forstår ikke poenget hvis du faktisk er ute etter å diskutere og ikke ekkokammer tråder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 timer siden):

Hvorfor ordlegger deg på den måten? Å poengtere det med psykisk sykdom og utenforskap? 

Er inntrykket ditt at dine meningsmotstandere mener at alle islamister som begår kriminalitet er enten psykisk syke eller føler seg utenfor samfunnet?

Det er jo det mange på forumet har hevdet og fortsetter å hevde. For eksempel her:

https://www.diskusjon.no/topic/1887186-terrorangrep-i-nice/#comments

Hver gang det skjer terror i islams navn er det alltid noen som skal komme på banen for å unnskylde islam  og bortforklare det med alt mulig annet.

Sitat

Jeg forstår ikke poenget hvis du faktisk er ute etter å diskutere og ikke ekkokammer tråder. 

Hva er det å diskutere? 

Intensjonen med denne tråden var å opplyse - noe jeg ser på som nødvendig når jeg ser hvor ignorante mange på forumet er.

Tror du bør ta en ærlig titt i speilet før du stiller spørsmål ved min retorikk. Du nøler jo ikke med brunbeising av meningsmotstandere og er rask med å kalle folk for rasister eller verre når du blir fastlåst.

image.png.4fb816d85cd519813da1b5bb3509f9bf.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (3 minutter siden):

Det er jo det mange på forumet har hevdet og fortsetter å hevde. For eksempel her:

https://www.diskusjon.no/topic/1887186-terrorangrep-i-nice/#comments

Hver gang det skjer terror i islams navn er det alltid noen som skal komme på banen for å unnskylde islam  og bortforklare det med alt mulig annet.

Hva er det å diskutere? 

Intensjonen med denne tråden var å opplyse - noe jeg ser på som nødvendig når jeg ser hvor ignorante mange på forumet er.

Tror du bør ta en ærlig titt i speilet før du stiller spørsmål ved min retorikk. Du nøler jo ikke med brunbeising av meningsmotstandere og er rask med å kalle folk for rasister eller verre når du blir fastlåst.

 

Det er definitivt noe å diskutere hvis du tror at normen er å unnskylde islamsk terror med psykisk sykdom og utenforskap.

 

Allerede da "opplyser" du på feil premiss, og måten du ordlegger deg på tydeliggjør dette.  Jeg synes du har en nedlatende tone når ordlegger deg slik. Det blir som den kommentaren under diverse nyheter når gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse "Den gode berikelsen" etc. 

 

 

Jeg kaller en spade for en spade. Jeg opplyser om hva som ligger til grunn for trådene du oppretter og hva du forventer deg av reaksjoner. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (11 minutter siden):

Det er definitivt noe å diskutere hvis du tror at normen er å unnskylde islamsk terror med psykisk sykdom og utenforskap.

Jeg tror ingenting. Det står sort på hvitt i tråden jeg linket til og utallige andre på forumet. 

Sitat

Allerede da "opplyser" du på feil premiss, og måten du ordlegger deg på tydeliggjør dette.  Jeg synes du har en nedlatende tone når ordlegger deg slik. Det blir som den kommentaren under diverse nyheter når gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse "Den gode berikelsen" etc. 

Vel mulig, men tror du skal feie for egen dør før du anklager andre. 

Sitat

Jeg kaller en spade for en spade. Jeg opplyser om hva som ligger til grunn for trådene du oppretter og hva du forventer deg av reaksjoner. 

Jeg har ingen forventninger og spurte ikke deg om det. Målet med denne tråden og lignende er å opplyse og få frem informasjon. Det er andre steder på forumet hvor jeg har hatt tråder hvor jeg ønsker diskusjon eller spør om hjelp til ting jeg selv ikke vet.

I en annen tråd trodde du at Gud hadde grunnlagt kristendommen og visste ikke forskjell på Det Gamle og Det Nye Testamentet, men dette lærte du etter korreks av meg. 

Så jeg vil jo si at jeg er med på å opplyse. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke normen at folk unnskylder islamsk terror med psykisk sykdom og utenforskap. 

 

Når målet ditt er å opplyse og du bruker en nedlatende tone er det vanskelig å ta deg seriøst, bortsett fra standard  folkene som alltid er med i ekkokammeret. 

 

 

Hva har kristendommen og min feiltagelse med dette å gjøre, bortsett fra at du igjen kan bruke en nedlatende tone rettet til meg? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 timer siden):

Hvorfor ordlegger deg på den måten? Å poengtere det med psykisk sykdom og utenforskap? 

Er inntrykket ditt at dine meningsmotstandere mener at alle islamister som begår kriminalitet er enten psykisk syke eller føler seg utenfor samfunnet?  

Du ordlegger deg på den måten så og si hele tiden. 

"Nok en gladsak fra Sverige" .. Osv osv. 

 

Jeg forstår ikke poenget hvis du faktisk er ute etter å diskutere og ikke ekkokammer tråder. 

Den psykiske sykdommen heter islam eller evt. islamgalskap

Endret av MetalAndy92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (16 timer siden):

Det er ikke normen at folk unnskylder islamsk terror med psykisk sykdom og utenforskap. 

Da har du fulgt lite med i media og på diskusjon.no de siste årene. I tråden jeg linket til ble det jo flere ganger nevnt at dette skyldes psykisk sykdom og at det er feil å legge skylden på islam.

Om du mener noe annet er du uærlig eller uopplyst.

Jeg siterer en artikkel i denne ukes Dag & Tid:

Sitat

 

"Media i Austerrike går no gjennom same fornektingsprosess som i andre land. Ein freistar i det lengste å tvihalde på tanken om at terrorhandlingar er komne til av psykisk forstyrra enskildspersonar. 

Dei dagane som er gått sidan drapa utanfor synagogen i Wien, går tvert om i retning av å vise at det knappast kan handle om nokon "einsam ulv". Då austerrisk politi gjennomsøkte bustaden til den skotne drapsmannen, fann dei adresser til 18 personar, og heimane til desse er sidan gjennomsøkte. 14 menneske er arresterte, mistentke for å samarbeide i undergrunnsnettverk.

 

 

Sitat

 

Når målet ditt er å opplyse og du bruker en nedlatende tone er det vanskelig å ta deg seriøst, bortsett fra standard  folkene som alltid er med i ekkokammeret. 

Hva har kristendommen og min feiltagelse med dette å gjøre, bortsett fra at du igjen kan bruke en nedlatende tone rettet til meg? 

 

Det får være opp til hver enkelt hvem som tar meg seriøst og ikke. De fleste påstandene mine argumenterer jeg rasjonelt for og argumenterer for basert på fakta - gjerne med lenker og statistikk.

Det er du som kaller folk rasister og oppfordrer til runkering, så tror som sagt du skal feie for egen dør før du angriper meg.

Jeg nevner din feiltagelse for å illustrere at jeg faktisk bidrar til å opplyse og at det var det som var intensjonen med denne og tilsvarende tråder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått med meg at det er normen. Det kan definitivt være en faktor, men jeg har ikke sett at det er automatikk i å bruke psykisk sykdom eller utenforskap, bortsett fra når det er hvite gjerningsmenn selvsagt. 

 

Poenget mitt er at du egentlig ikke er ute etter å opplyse. Du vil spre dritt om Islam og si at islam ikke passer til Vesten(og det er helt greit). 

Men da baserer du deg i utgangspunktet på noe helt annet enn rasjonelle fakta. Og det er det jeg blir provosert av.

Vær i det minste ærlig og ikke pakk det inn ved å forsøke å fremstå som saklig og rasjonell, når det er åpenbart hva du står for ref. den nedlatende tonen. 

 

Sirkelrunk er et mer vulgært ord enn ekkokammer. Trådene du oppretter om Islam er ekkokammer tråder. Det er du og de samme brukerne som bytter på å bekrefte hverandres meninger og standpunkt (og dette er også helt greit, selvsagt)

 

 

Du skaper et narrativ om at alle på forumet som ikke mener det samme som deg forsvarer islamske terrorister og betegner terroristene som psykisk syke mennesker som føler utenforskap. 

Ingen som er opptatt av å opplyse på et rasjonelt og faktabasert grunnlag skaper et slik narrativ og bruker dette som motiv for den såkalte "opplysningen".

 

Jeg lander på konklusjonen om at du baserer det på hat, men pakker det inn til å bli mer politisk korrekt. Akkurat som Sylvi Listhaug. Men når du ser hvilke personer og grupper som støtter Sylvi Listhaug trenger man ikke være et geni for å legge sammen 2+2 (ref dine andre ekkokammer tråder.) 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Irrasjonelt tomprat.

Om du leser hovedinnlegget i denne tråden i beste mening er det ingenting nedlatende å finne der. Faktum er at mange forsøker å bortforklare islams terror med psykisk sykdom, utenforskap eller å legge skylden på styresmaktene i landet dette forekommer. Om du eller andre er uenige i dette, så kan jeg fint dokumentere dette sort på hvitt.

Intensjonen min var å tilbakevise slike påstander i lys av det at et stort antall muslimer sympatiserer med slike handlinger og at det faktisk har noe med islam å gjøre.

Videre lenker jeg til en og flere undersøkelser som underbygger mine påstander.

Jeg ser at du hyppig endrer innlegget ditt og nå sist har flettet inn noe om hat og Sylvi Listhaug (en politiker jeg forøvrig ikke har spesielt sansen for). Det er slik du og folk som deg er. Når du ikke greier å argumentere på et voksent nivå, så tyr du til brunbeising, drar rasismekortet og anklager andre for hat.

Trist.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo og jeg forklarer hvorfor. Det er ikke normen å forsvare det med det. Du henviser til noen poster på forumet og en artikkel? Dokumenter at dette er normen på et generelt grunnlag slik du gir inntrykk for. 

 

Jeg sier ikke at du har sansen for eller er som Listhaug. Jeg sier at hun også pakker inn hatet sitt, på lik linje som jeg føler du gjør. 

Men når du ser hvilke grupper og personer som står bak Sylvi Listhaug er åpenbart at det er hat det dreier seg om. Som når SIAN sendte blomster til Sylvi. 

 

Ser du på ekkokammeret(runkesirkelen) ditt i trådene dine er det brukere som gjentatte ganger har utrykt støtte til det SIAN driver med og åpenlyst hater Islam og alt som har med Islam å gjøre (inkl muslimer) I beste fall noe å reflektere over, hvis du virkelig er en helt uskyldig opplyser. 

 

Du kan la være å ta på deg offerollen. Jeg har ikke brunbeiset deg, dratt rasistkortet eller anklaget deg for hat nå. 

 

Jeg sier hva jeg tror er tilfellet på bakgrunn av trådene dine. 

Endret av Psykake
Korrigering
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...