Gå til innhold

Noen som har prøvd Watch Dogs Legion enda?


Anbefalte innlegg

Noen av dere som har fått prøvd noen timer i Watch Dogs Legion som vil fortelle hva de syntes?

Mangler et spill og holde på med frem til assassins creed valhalla, vært litt tørke i interessante spill i det siste for min del, Jeg var ikke veldig fornøyd med watch dogs 2 men likte det første 

 

Noen steder har spillet fått en 4`er , andre har gitt den 8 av 10, vanskelig og si om det er no særlig 😛 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WarpX skrev (43 minutter siden):

"European Processing Centres are rounding up and deporting – or worse – EU citizens, a move that has no clear link to the opening narrative. Protestors have semi-permanent camps dotted around the city, decrying the loss of freedoms. Ambient conversations from passersby will often lament the collapsed jobs market, while supplemental material in the form of collectible memos or environmental storytelling such as graffiti or resistance posters call out food and medicine shortages"

^ Den delen hørtes ut som Half-Life 2 for meg...

Uten å ville starte en diskusjon på det, Watch Dogs: Legion skal jo følge med RTX 30xx-kort (bestillinger gjort før 21. september). Men om man faktisk får spillet før koden ikke lenger kan aktiveres spørs jo da, siden fristen for å aktivering er 30. november. ^^
https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/campaigns/rtx-bundle/terms-conditions/

Jeg så forresten noe ingame video av spillet her:

...er dette en konkurrent til / spill i samme sjanger som CyberPunk 2077? Av hva jeg vet om CP2077 så virket det veldig likt.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Det er litt irriterende at spill skal kritiseres for politikken i spill, når de fleste spill har en autoritær diktator-type som har tatt over (en del av) verden og du spiller opprørerne som skal prøve å styrte diktatoren. Spillet er ikke mer venstrevridd enn (de originale) Star Wars.

Det jeg liker mest med spillet er den åpne verdenen og måten man kan samle rekrutter til Dedsec. Liker mye bedre å velge mine egne karakterer fremfor å måtte forholde meg til de irriterende hipsterne i Watch_dogs 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette spillet er rett og slett elendig - i hvert fall på PC hvor jeg har prøvd det. Bevegelsene og kontrollene er totalt søppel. Det føles som å røre rundt i en gryte med julegrøt.

"Hackingen" man driver med har ingenting med hacking eller IT å gjøre.. Det er også helt ekstremt banalt.. du løper rundt og interacter med dingser og så står det skumle ting som "hashing metadata" mens du gjør det.

Jeg hater også hvor hardt de prøver å være relevante og hippe og kule.

Fy, Ubisoft.

EDIT: Ubisoft provoserer noe så ekstremt. Far Cry-serien er blitt ganske dårlig den også.. (dog, Far Cry 5 er hundre ganger bedre enn Legion). De resirkulerer NØYAKTIG samme oppskrift men med enda penere grafikk og lyd. Både Far Cry 5 og Legion er gode eksempler på tapte muligheter.

Endret av graafell
Lenke til kommentar
On 11/1/2020 at 9:19 PM, graafell said:

Dette spillet er rett og slett elendig - i hvert fall på PC hvor jeg har prøvd det. Bevegelsene og kontrollene er totalt søppel. Det føles som å røre rundt i en gryte med julegrøt.

"Hackingen" man driver med har ingenting med hacking eller IT å gjøre.. Det er også helt ekstremt banalt.. du løper rundt og interacter med dingser og så står det skumle ting som "hashing metadata" mens du gjør det.

 

Funker helt fint på RTX 2080 med alt på maks. Kjører riktignok ikke 4K, så godt mulig det blir dårlig der. Og hvis du irriterer deg over at "hackingen" er banal, så hvorfor i all verden kjøpte du dette spillet? Den har jo vært fullstendig banal gjennom hele serien!? "Hackingen" fungerer akkurat som forventet i Legion.

Lurer litt på hva du hadde forventet deg egentlig? At man skulle bruke flerfoldige timer, dager, måneder etc. på å "hacke" fordi det ville vært mer realistisk? :D

Lenke til kommentar

Ja, flere merkelige kommentarer her. Virker som folk har sett noen clickbait YouTube-videoer som gjør alt de kan for å kritisere Ubisoft for politikk i spill og urealistisk hacking. Hacking er, om noe, tonet veldig ned, og har en mindre rolle i Legion. Og politikken er ganske standard for spill og film hvor en autoritær leder har tatt over (Half-Life, Star Wars, Wolfenstein, you name it). Det burde ikke være kontroversielt å kritisere noen for å plassere innvandrere i konsentrasjonsleirer i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et typisk Ubisoft spill der verdenen er fantastisk men gameplayet er dårlig. Alt fra kjøringen til skyting til melee er utrolig basic. GTA V er arkade det også men dette virker nesten 10år gammelt. Visuelt sett er det bra "til tider" mens spillkarakterne er rett og slett elendig. Tror dessverre AC: Valhalla blir akkurat det samme. Fantastisk verden men gameplayet dårlig.

Lenke til kommentar

Etter en del timer spilling, så må jeg innrømme at dette er temmelig grei resirkulering av tidligere utgaver. Synes faktisk det er enklere og "simplere" enn W2. W2 hadde helt geniale hacks, som man kunne låse opp etterhvert, som feks. "tilkalle politiet", "starte gang wars". I Legion er det ikke spor av slikt. Er også veldig begrenset hva man kan "unlocke". Følte egentlig at jeg fikk alt jeg trengte av unlocks etter bare få timers spilling. Virker som om de har lagt mest mulig arbeid i at man skal kunne spille som "hvem som helst", noe som følgelig innebærer at de må ha hatt sykt mye "voice actors" for å lese samme replikkene. Men å kunne spille som "hvem som helst" er egentlig lite interessant i praksis. Man finner raskt en favoritttype som man så holder seg til. Men kommer nok til å spille gjennom hele greia.

Lenke til kommentar
Orwandel skrev (15 timer siden):

Melee, grappling, skyting, gunkata etc er jo mye bedre enn GTA V. Mye større variasjon.

Case in point:

 

Det der er kult første 10 gangene man gjør det. Det er bare scripta animasjoner som du ikke har kontroll over. Mer variasjon enn GTA V men det er noe med Legion som føles utrolig gammelt.

Lenke til kommentar

Jeg veksler ganske mye mellom hvem jeg spiller som, så det er ikke bare animasjonene som gir variasjon, men også forskjellen mellom hvordan man spiller en hitman, en politibetjent eller en street artist. Hvis jeg skulle spille helt optimalt, hadde jeg sikkert spilt kun hitman, spy og construction worker, men pga. permadeath og for å ha det mer gøy, bytter jeg en del på hvem jeg spiller som. Men jeg synes at det kunne vært mer forskjell mellom de forskjellige karakterene, siden man egentlig kan fullføre spillet med en helt vanlig sivilist uten noen ferdigheter bare man har de riktige unlocks. Hadde vært bedre om bare enkelte karakterer hadde tilgang til spesifikke unlocks som passet til deres ferdigheter (bare hackere kunne bruke hacking-unlocks etc.)

Lenke til kommentar

Jeg har permadeath og ironman mode på. Det føles litt urettferdig av og til. Spesielt når jeg har infiltrert et område man kan komme inn i ved å kle på seg politiuniform, for så å plutselig bli angrepet mens spiderbotten begynte å hacke en datamaskin i en helt annen del av bygget. Jeg visste ikke at å starte en hack kunne utløse en alarm, og i virkeligheten var det umulig for vaktene å umiddelbart vite at det var den kvinnelige betjenten som stod og så på telefonen sin i et hjørne som var skyldig.

Men det meste av tiden gjør det spillet bedre :)

Lenke til kommentar
graavik skrev (12 timer siden):

Å ha 'uniform' er faktisk helt meningsløst, Man kan ikke løpe eller gjemme seg. Og vaktene ser deg uansett :(

 

Det er ikke meningsløst. Jeg har gjort mange oppdrag med uniform. Det tar en stund før de avslører deg, så at de ser deg til du kommer på avstand, gjør ikke noe. Du kan også distrahere de for å få de til å slutte å se, cloake, eller løpe og gjemme deg til de gir opp. Det fungerer egentlig ikke så veldig ulikt Hitman.

Men det at de plutselig identifiserer deg pga. scripta hendelser, det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
On 11/5/2020 at 9:10 AM, graavik said:

Funker helt fint på RTX 2080 med alt på maks. Kjører riktignok ikke 4K, så godt mulig det blir dårlig der. Og hvis du irriterer deg over at "hackingen" er banal, så hvorfor i all verden kjøpte du dette spillet? Den har jo vært fullstendig banal gjennom hele serien!? "Hackingen" fungerer akkurat som forventet i Legion.

Lurer litt på hva du hadde forventet deg egentlig? At man skulle bruke flerfoldige timer, dager, måneder etc. på å "hacke" fordi det ville vært mer realistisk? :D

Det handler hverken om for tunge grafikkinnstillinger eller om jeg har kjøpt spillet. Men til deres info så fikk jeg gratis promokode med RTX 3080.  Og nei, jeg har ikke sett clickbait YouTube-videoer om temaet.. :)

Bevegelse i spillet føles grusomt. Måten spillet responderer på input fra mus og tastatur er forferdelig. Sannsynligvis et kompromiss i forbindelse med utviklingen av konsoll-utgavene.

"Hackingen" er banal og kjedelig. Det er en subjektiv mening -  jeg syns ikke den tilfører sjangeren noe særlig nytt..  Det er bare en annen tolkning av tradisjonell sniking, puzzles og minigames med noen flashy gimmicks.

Ubisoft har lansert mye tull de siste årene, men de er ikke alene.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...