Gå til innhold

Black Friday, Black week, Cyber Monday og Singles day 2020


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

25 minutes ago, tommyb said:

 iPhone er vel unntatt fra supertilbudet fra DNB/Mastercard. 
Ellers er tilbudet mye bedre på kurrante varer (for meg) enn noe av det jeg så på Black Friday. Synd jeg akkurat kjøpte en Raspberry Pi for noen dager siden. Hadde bare reviewene vært bedre på Homey Pro hadde jeg kjøpt en på dette tilbudet, 20% er langt bedre enn de 200 kronene den var satt ned i Black Week. 

Iphone kan bestilles med abo, men iPad er untatt.

Hva er det du tenker på med Homey Pro? Har vurdert denne selv, og har inntrykk av at de fleste er veldig fornøyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tommyb skrev (45 minutter siden):

 iPhone er vel unntatt fra supertilbudet fra DNB/Mastercard. 
Ellers er tilbudet mye bedre på kurrante varer (for meg) enn noe av det jeg så på Black Friday. Synd jeg akkurat kjøpte en Raspberry Pi for noen dager siden. Hadde bare reviewene vært bedre på Homey Pro hadde jeg kjøpt en på dette tilbudet, 20% er langt bedre enn de 200 kronene den var satt ned i Black Week. 

Unntak fra tilbudet:
- iPad
- iPhone, Samsung og Huawei telefoner kan kun kjøpes med et privat abonnement fra dagens porteføljer. Telenor: Videreføring eller nytegning. Telia: 12 mnd. avtaletid eller nytegning. Ice: 12 mnd. avtaletid og abonnement fra 3GB og opp.

Lenke til kommentar
1 hour ago, kjetilkl said:

Hva er det du tenker på med Homey Pro? Har vurdert denne selv, og har inntrykk av at de fleste er veldig fornøyd?

Jeg tror de fleste faktisk er veldig fornøyde eller i alle fall fornøyde. I utgangspunktet virker det som et enkelt og smått genialt produkt. Betenkningene mine er mer i retning at det beste produktet i produktsegmentet kanskje ikke er like stabilt og utvidbar som systemene i alternative produktsegmenter. Da tenker jeg HomeSeer/HomeAssistant/OpenHub.  

Har lest endel som har kjøpt Homey Pro men har blitt småskuffet og gått over til et av de andre smarthjem-alternativene. Kan være at det er forskjell på hvor fornøyd man er i forskjellige miljø. For meg er tanken å gå motsatt retning fra OpenHab, og det vet jeg ikke om er en suksessoppskrift. Men er ganske fristet, for enklere oppsett. 

Lenke til kommentar

Nå er vi veldig off-topic, men kjører Home Assitant i dag, og føler det mangler mye på produktstøtte - spesielt brytere. (jeg har skjønt det slik at man kan lytte på events, og lage script som gjør ting utifra det - men jeg vil bare ha de inn som entities jeg kan bruke i flyter - så jeg har en god del brytere jeg ikke får brukt for å si det sånn :P)

Lenke til kommentar

Jeg skal dra oss tilbake til temaet. Jeg har kjøpt en(da) en Raspberry Pi 4 for å teste ut Home Assistant - og nå slo jeg like godt til på supertilbudet og bestilte en Homey Pro likevel. Så får vi se hvilket av disse to tilbudene som raskest fører til at jeg får et oppsett jeg er mer fornøyd med enn OpenHab-oppsettet i en annen tråd. ^^, 

Lenke til kommentar
phax skrev (På 2.12.2020 den 14.32):

Fikk ordren min fra Coop kansellert da de var gått tom for varen. Varen hadde 20+ i lagerbeholdning da jeg bestilte den. Hørte ingenting fra de før jeg selv tok kontakt etter en uke og spurte hvorfor ordren fortsatt sto med status "Behandler"

Da fikk jeg dette til svar:
"Din ordre: XXXXXX har blitt plukket i 0, på grunn av manglende beholdning fra vårt hovedlager, dette ble kommunisert på din kvittering."

Kvitteringen de henviser til ser slik ut. Coop mener altså at dette er tilstrekkelig informasjon som kommuniserer at ordren er kansellert: 

kvittering-obs.thumb.png.47c4beb3022a06ab1cf01e9aac1ec62e.png

Hadde jeg åpnet vedlegget så kunne jeg se at det sto 0 stk i antall på varen jeg bestilte. 

At de har klart å overselge og er nødt til å kansellere ordren er greit nok, feil skjer. Men kommunikasjon ut til kundene etterpå er jo helt på tryne. 

 

Automatisering er billigere for selger, men alt med måte. Her behandles kunden som en robot og ikke et menneske.

Innlegget reiser et interessant spørsmål:

Når inngås en bindene avtale ved netthandel?

Funderte selv på dette en tid tilbake og endte opp med følgende konklusjon:

Avtalen er bindene når kjøper har sendt sin bestilling.

Dvs. at hvis du har lagt en vare i handlekurven og akseptert kjøpsbetingelsene, og så lykkes med å fullføre bestillingen, da HAR du en bindene avtale med selger.

Det at selger i kjøpsbetingelsene tar forbehold om utsolgt har ingen betydning dersom kjøper på kjøpetidspunktet ikke hadde en god grunn til å innse at varen var utsolgt.

Når du umiddelbart mottar en kvittering hvor det står antall 0 stk. har nok Coop sitt på det tørre.

Hvis du derimot får en ordrebekreftelse står du fritt til å sende saken til Forbrukerrådet om selger ikke leverer varen.

I praksis er det svært få som gidder å gå videre etter at selger oppgir en grunn til at de må kansellere ordren, men rent juridisk kan kjøper kreve at selger leverer eller betaler differansen for et tilsvarende produkt.

Lenke til kommentar
Tom21 skrev (2 timer siden):

Når du umiddelbart mottar en kvittering hvor det står antall 0 stk. har nok Coop sitt på det tørre.

Hvis du derimot får en ordrebekreftelse står du fritt til å sende saken til Forbrukerrådet om selger ikke leverer varen.

I praksis er det svært få som gidder å gå videre etter at selger oppgir en grunn til at de må kansellere ordren, men rent juridisk kan kjøper kreve at selger leverer eller betaler differansen for et tilsvarende produkt.

Ja jeg regner med at coop rent juridisk sett har sitt på det tørre her, og jeg har ingen planer om å ta det videre. At lagerbeholdnignen var feil og kjøpet ble kansellert har jeg full forståelse for, slike feil skjer jo på en dag som black friday der det generelt sett er ganske kaos overalt. Det som irriterer meg er den dårlige og mangelfulle kommunikasjonen til Coop i etterkant. 

Postet det mest i denne tråden tilfelle det var flere her som også gikk rundt å ventet på bestillinger som egentlig er kansellert. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 timer siden):

Jeg oppdaget noe nytt idag:

Power's prisgaranti gjelder ikke ovenfor Proshop.

Nå har ikke Power prisgaranti i det hele tatt (som de markedsfører, i hvert fall). Elkjøp har dog heller ikke pleid å prismatche dem. De pleier å henvise til at de mener proshop driver med gråimport.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De som kan bør heller bruke energien på å tjene noen kroner ekstra.

2020 har vært et elendig år for priskupp.

Rekordsvak krone og en hysterisk pandemi (ingen balansert info) er åpenbare opphav til tilbudstørken.

Det tok cirka 2 sekunder å konstatere at romjulssalget er nok et pseudosalg.

Det er bare å gratulere alle heldige kjede-eiere (særlig dagligvarehandelen) med et fantastisk år!

Nå kan de plassere enda mer penger i eiendom og samtidig gjøre de fattige enda fattigere.

Og kritisk presse er snart fraværende takket være facebook/google og godt smurte politikere.

Covid-19 blir en bagatell i forhold til den reelle utfordringen verden står overfor: galopperende økonomisk ulikhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...