Gå til innhold

Black Friday, Black week, Cyber Monday og Singles day 2020


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uGn skrev (7 timer siden):

Hvordan kan de kalle den for 5K? Det er jo bare en bred 1440p-skjerm. <rage> Baah. vil ha skjerm med normal høyde! </rage> 

Teknisk sett er det en 5K skjerm, men det er derfor vi burde ha gått vekk fra måling av piksler i horisontal retning og heller valgt megapixel / ratio. Det blir mye mer korrekt. For selv om den har 5k piksler i horisontal retning har den totalt 7,37 MP hvor en 4K skjerm har 8,29 MP. Så i dette tilfellet er "5K" mindre enn 4K.

Mala skrev (6 timer siden):

Sjangsen for bedre LG CX priser utover uka er vel lik 0 ?

Jeg håpet 77'n skulle falle litt lavere. Ser fjorårets C9 falt fra 90k til 40K så hadde trodde det skulle bli litt bedre i år. Spørs hvilken modell du tenker på da. 65'n er vel så lavt den kommer til å gå vil jeg tro. Har troen og håpet på at 77'n vil falle ytterligere om jeg venter litt lenger.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uGn skrev (8 timer siden):

Hvordan kan de kalle den for 5K? Det er jo bare en bred 1440p-skjerm. <rage> Baah. vil ha skjerm med normal høyde! </rage> 

Gjør som meg, velg en liten 4K TV eller to på desktoppen. Mye deiligere enn de 27-32-tommers frimerkene og mye billigere enn PC-skjermer i samme størrelse. De startet på 3500 for en 40-43-tommer, før BF og det er lov å håpe de kommer med noen reelle tilbud på 2999 eller noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje ikke riktig sted å spørre, men jeg prøver likevel. Niesen min skal få en bærbar pc til jul, søsteren min har bedt meg å finne en til en rimelig pris. Har dere noen anbefalinger?

Hun er forresten ti år, liker å lese nyheter (på NRK super), spille Minecraft/fortnite og ser på en del Disney filmer eller serier.

Prisklasse 3000kr, gjerne 2000kr. Er det mulig til å finne en til denne prisklassen? Spilling er ikke viktig

 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/lenovo-ideapad-3-14ada05-14-r3-baerbar-pc/p-1084670/

Kanskje den?

 

André

Endret av fox
Lenke til kommentar
fox skrev (55 minutter siden):

Kanskje ikke riktig sted å spørre, men jeg prøver likevel. Niesen min skal få en bærbar pc til jul, søsteren min har bedt meg å finne en til en rimelig pris. Har dere noen anbefalinger?

Hun er forresten ti år, liker å lese nyheter (på NRK super), spille Minecraft/fortnite og ser på en del Disney filmer eller serier.

Prisklasse 3000kr, gjerne 2000kr. Er det mulig til å finne en til denne prisklassen? Spilling er ikke viktig

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/lenovo-ideapad-3-14ada05-14-r3-baerbar-pc/p-1084670/

Kanskje den?

André

TN-skjermer er ikke akkurat det skarpeste. 4 GB ram og 2-kjerner CPU er vel litt i svakeste laget nå til dags, selv i billigsegmentet. Men den har i hvert fall full HD oppløsning, SSD og Windows. Det er bra!

Edit: Jeg har lett og finner ikke noe bedre til under 3000 kr. Finner forresten ut at denne har godt med oppgraderingsmuligheter. Kanskje en 8 GB rambrikke kan være en potensiell julegave fra deg til niesen? ;) Ellers så er snurredisk en potensiell rimelig oppgradering med stor nytteverdi.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Stu1 said:

Vet ikke om jeg orker å vente til neste potensielle supersalg med DNB mastercard, for kun 5% ekstra avslag på årets macbooks. De 15% hos Elkjøp skal holde, og drar innom i morgen og kjøper meg ny mac tenker jeg :)  Om noen her vil tipse meg om noe annet vil jeg sjekke tråden her i morgen for replies! Ser også etter tilbehør på tilbud, om noen kommer over det. 

Her er maccen jeg kjøper.

Og her er et tips til de som sliter med rynkete klær og ikke vil gå til innkjøp av strykejern + brett. Jeg har reservert en slik :)

 

Er det ikke litt rart å kjøpe splitter ny Macbook PRO i 2020 med bare 8gb ram? Veldig dumt Elkjøp ikke selger varianter av disse.. kunne kjøpt en selv men er jo umulig å oppgradere i ettertid så blir for rart.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Simen1 said:

Gjør som meg, velg en liten 4K TV eller to på desktoppen. Mye deiligere enn de 27-32-tommers frimerkene og mye billigere enn PC-skjermer i samme størrelse. De startet på 3500 for en 40-43-tommer, før BF og det er lov å håpe de kommer med noen reelle tilbud på 2999 eller noe sånt.

Hadde bare LG CX-serien kommet med en modell rundt 43" så hadde jeg gått for den. 48" som er minste i serien blir nok hakket for stort, kjører 43" i dag og det strekker strikken langt nok. Nesten så det frister å gå ned et lite hakk til 38" ish, hvis skjermen skal være helt flat. Er den kurva så kan jeg sikkert gå litt større i tommer, men liker jo å ha full høyde på skjermen når jeg koder..

Odyssey G9 49", Predator CG43 osv vurderes.

Brukes for det meste til koding, film og noe spilling - kom gjerne med tips til TVer du tror kunne fungert så skal jeg lese meg opp på de :)

Lenke til kommentar

Tar gjerne i mot tips om en god borskrutrekker (bruksområde er fortrinnvis relativt enkle oppgaver som møbelmontering osv.) eller annet "must have" verktøy som er ute til god pris. Skal flytte inn i ny bolig om noen uker, og heg har ... ingenting. Så er ikke bundet til noen bestemt produsent pga. allerede innkjøpt utstyr.

Vil gjerne ha noe som er i god kvalitet, men sliter med å skille mellom klinten og hveten. Ser f.eks. verktøy.no og staypro har en del tilbud.

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Gjør som meg, velg en liten 4K TV eller to på desktoppen. Mye deiligere enn de 27-32-tommers frimerkene og mye billigere enn PC-skjermer i samme størrelse. De startet på 3500 for en 40-43-tommer, før BF og det er lov å håpe de kommer med noen reelle tilbud på 2999 eller noe sånt.

Det fungerer sikkert greit til kontorbruk og slikt, men til gaming så har som regel en TV mere input lag enn en monitor.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, uGn said:

Hadde bare LG CX-serien kommet med en modell rundt 43" så hadde jeg gått for den. 48" som er minste i serien blir nok hakket for stort, kjører 43" i dag og det strekker strikken langt nok. Nesten så det frister å gå ned et lite hakk til 38" ish, hvis skjermen skal være helt flat. Er den kurva så kan jeg sikkert gå litt større i tommer, men liker jo å ha full høyde på skjermen når jeg koder..

Odyssey G9 49", Predator CG43 osv vurderes.

Brukes for det meste til koding, film og noe spilling - kom gjerne med tips til TVer du tror kunne fungert så skal jeg lese meg opp på de :)

Den jeg har i dag er 6 år gammel og bare 4gb ram. Lynrask pc som jeg desverre må erstatte da ene M tasten ikke funker lengre og deg koster fort 3000 å fikse det. Pcen er kanskje verdt 3-4000. Men til tross for at den er 6 år gammel fungerer den som bare faen selv med 4gb ram, derfor tror jeg det skal holde med 8gb nå :) 

Lenke til kommentar

Monitor til rundt 4k.

1440p/144hz må kunne klare 1440p i 120hz og ikke på bekostning av den andre. Er ment til konsoll så jeg antar at Freesync for Xbox er nødvendig og ikke g-sync? 

Ikke noe mindre enn 27 og ikke noe større heller. 

Helst flat men er åpen for å prøve ut curve om det er tynt med utvalg.

Alt under 2 ms er akseptabelt. 

Hadde satt pris på hjelp. For det er så mye varierende info der ute og mye feil informasjon.

 

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

De fleste TV-er har en "game mode" som eliminerer input lag problemet.

De TVene som scorer best vil fortsatt ha 3-4 ganger høyere input lag enn en tilsvarende monitor. LG CX serien var den med lavest input lag sist jeg sjekket med rundt 9ms input lag, mens de beste monitorene er under 3ms. Hvor mye det har å si er jo opp til den enkelte å bedømme.

Lenke til kommentar
Cinemarxism skrev (22 minutter siden):

Tar gjerne i mot tips om en god borskrutrekker (bruksområde er fortrinnvis relativt enkle oppgaver som møbelmontering osv.) eller annet "must have" verktøy som er ute til god pris. Skal flytte inn i ny bolig om noen uker, og heg har ... ingenting. Så er ikke bundet til noen bestemt produsent pga. allerede innkjøpt utstyr.

Vil gjerne ha noe som er i god kvalitet, men sliter med å skille mellom klinten og hveten. Ser f.eks. verktøy.no og staypro har en del tilbud.

https://www.proshop.no/SkruBormaskin/Bosch-GSR-12V-15-Professional/2794810?utm_source=prisguiden.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

De fleste store produsentene har 12v serier nå, med masse verktøy. Får du først en god deal på en pakke med batterier, så står du fritt til å handle mye annet snacks. Jeg starta med pakka i lenken, kjøpte stikksag og sirkelsag i etterkant. Ikke voldsomme krefter, men holder lenge til de fleste. Prisene har endret seg, men jeg betalte ca 1000,- pr verktøy da jeg drev og shoppa. 

Alternativt kan du vurdere denne pakken, som jeg mener er en kjempedeal med 2x 5Ah batterier. Dewalt er et godt merke, og har mye bra i 18v serien sin de også. Men her blir verktøyene litt dyrere enn Bosch sin 12v serie.

https://prisguiden.no/produkt/dewalt-dcd796p2-2x5-0ah-297590

 

Lenke til kommentar

Sikler på AEG vaskemaskin og tørketrommel fra Power. Men jeg ser på prisjakt at de var 1500,- billigere 03-05 januar 2019. Kan det lønne seg å vente med å kjøpe slikt til januarsalget? Trenger ikke vaskemaskin eller tørketrommel før slutten av februar...

https://www.power.no/hvitevarer/toerketrommel/aeg-t8dek946e-toerketrommel/p-603715/

https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/aeg-l8fep965e-vaskemaskin/p-1111929/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...