Gå til innhold

Ipad til barn uten å eie Iphone


Anbefalte innlegg

Driver å vurderer nettbrett til barnet mitt i julegave, men hverken jeg eller mor har Iphone. Vet at når det kommer til nettbrett er Apple sjef, men Android har blitt bedre med årene og kommet mye forbedringer mtp. foreldrestyring osv.

Er det verdt å gå for en Ipad vs. Android når foreldre har Android mobiler? Slik jeg ser det så vil jeg kunne ha mer styring over en android og har i tillegg mer investert i spill osv som jeg kan dele. På Ipaden stiller jeg på bar bakke hva gjelder apper og spill som kjøpt. Er det f.eks lett å styre/ha kontroll over en Ipad via PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt slik at Ipad har noen flere pedagogiske  læreprogram, men forskjellen er liten. 

Hvordan integrasjon på forldrestyring er mellom to plattformer vet jeg ikke, kan være lurt å søke info på nett.

Har selv Android nettbrett til voksne og barn, Android mobiler. Family link fungerer fint og gir kontroll på hva barna gjør. 

Samsung sine nettbrett anbefales, da dem har en del ekstra gode løsninger til barn under 7 år. De har også spill i egen Samsung app butikk som er gratis, men koster kr i vanlig Google store. I tillegg er brettene greie på hardware.

Fordelen med Android er at man kan installere apper også utenfor Google sin butikk. 

En fare her er at noen vil sammenligne billige nettbrett til 1000-lappen mot Ipad. Det blir feil. Akkurat som at noen IPhone eiere har eldre erfaring med billigste Android mobiler (i jobb), og sammenligner dem med en IPhone til 10 ganger prisen. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Skal du ha et Androidnettbrett som kan måle seg med iPad må du ut med mer penger enn om du kjøper iPad. Billige Androider er treige, har dårligere skjerm og får ikke oppdateringer. 
 

Du trenger ikke ha iPhone eller Mac for å ha glede av en iPad. På nettbrettfronten er Apple så langt foran de andre at det virker nesten som om de andre har gitt opp. Selv har jeg brett fra Huawei, Samsung, Lenovo og Apple. Ja, jeg har nok litt for mange. Men iPaden er den som blir brukt. De andre har funksjoner jeg ikke får på iPad, men er generelt mye dårligere produkter. 
 

som Plankeby over her skriver, så er det ikke lenge så stor forskjell i utvalg av apper. Men mange av appene for Android er laget for telefon og ikke nettbrett, så de vil ikke se så bra ut på brett. På det er Apple sin løsning bedre.

og ja, du kan innstallere apper som ikke ligger i Google Play store, men da er du også mye mer sårbar for malware, virus og andre utfordringer. Apples App Store er et tryggere sted sånn sett.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar

Jeg har aldri samme OS på mobil og nettbrett, slik at jeg holder med oppdatert på begge OS. Når jeg har iPhone, har jeg Android-tablet, og når jeg har Android-telefon har jeg iPad.

Som det sies over er iPad beste alternativ for nettbrett. Du får billige Android-modeller, men disse er så trege at de kun er egnet for barn. Skal du ha Android-tablet god ytelse, må du opp i pris på nivå med iPad eller høyere. Et viktig poeng (nevnt over) er også at mange Android-apper ikke er laget for visning på nettbrett, mens utvalget i App Store har mange apper som er tilpasset skjermen på et nettbrett. Nå har jeg iPhone og et nettbrett med Android, og irriterende mange apper er "ikke tilpasset din enhet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...