Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JumboJarle skrev (48 minutter siden):

Ordren jeg la inn på en 6800xt tuf er kansellert. Ser at de har jekket opp prisen med en tusenlapp også....kan det være at de kansellerer ordrene folk har lagt inn så de kan selge de dyrere senere? 

Jeg mistenker det..da jeg bestilte, lå det åpent for kjøp i 10-15 minutter før de stengte. Etter en halvtimes tid, åpnet de for salg igjen, en kortere periode. Så jeg var overbevist at jeg fikk kortet, da det så ut som om de forventet enda fler inn. Skal følge godt med på akkurat dette kortet fremover. Det var forventet inn 08.04 og blir det lagt ut for salg etter det, bør de av oss som kjøpte, reagere på en eller annen måte. Har kvitteringa på kjøpet liggende..

Lenke til kommentar
JumboJarle skrev (1 time siden):

Ordren jeg la inn på en 6800xt tuf er kansellert. Ser at de har jekket opp prisen med en tusenlapp også....kan det være at de kansellerer ordrene folk har lagt inn så de kan selge de dyrere senere? 

Ja

Det er bare å kontakte de og be de levere det som ble avtalt i ordrebekreftelsen. Prater de det bort så oppretter du sak hos forbrukerrådet her.

Lenke til kommentar

Skal gi de muligheten til å svare først. Er mer bekymret over at de kansellerte uten dialog, jeg kunne gått hele påsken og tro at kortet kom snart. Som vi alle veit så er det ikke sånn at man taper linjert med tid, man vet ikke når kortene dukker opp og de mulighetene jeg hadde i mellomtiden vet jeg ikke når dukker opp igjen. Har tross alt prøvd siden November.

Kjøpte meg vr headset jeg når gpu ordren var bekreftet, det funker fint med det stakkars 1060 3gb kortet jeg har det..

Lenke til kommentar

Ja, men nå er jeg ikke saksbehandler der og heller ikke jurist, så ta det med en klype salt. Det er uansett en gratis tjeneste og de vil hjelpe deg til å både forstå dine rettigheter og eventuelt hjelpe deg i saken dersom de mener du har en sak. Jeg har opplevd de som veldig hjelpsomme og med god rettferdighetssans de gangene jeg har vært i kontakt med de.

Grunnen til at jeg mener du har en god sak, er at de ved kjøpsinngåelse* forplikter seg til å levere varen du har bestilt. Kjøpsinngåelse skjer i det øyeblikket de bekrefter ordren din. Ordrebekreftelsen er altså sentral. De kan riktignok gå bort fra avtalen på lovlig måte av ulike gode saklige grunner, som f.eks at varen har gått ut av produksjon. Men det er jo ikke det som har skjedd her. De kan jo åpenbart levere varen og da må de oppfylle forpliktelsen sin som de har gjort via bekreftelsen på ordren din. Og la oss nå si at de for eksempel ikke får inn et Asus-kort om det er det du har bestilt, men får inn MSI i stedet for, eller en annen variant av Asus-kortet, så kan de måtte levere et tilsvarende produkt i stedet for det du bestilte. Er det store forskjeller på f.eks kjøleløsning bør du enten få et dyrere kort til samme pris, eller tilbud om å velge mellom prisavslag eller vente ennå lengre på akkurat det du bestilte.

Jeg mener du har en sak, men ikke ta mitt ord for det, kontakt heller forbrukerrådet og få deres ord på det.

Lenke til kommentar

Fikk også kanselert og slettet helt min bestilling på 6800xt tuf hos power. Deres svar da jeg forklarte situasjonen med at kortene hadde blitt lagt ut på nytt senere, samt spurte om dem i lys av dette hadde muligheten til å tilby et tilsvarende produkt:

"Jeg skjønner at det er en kjedelig beskjed å få. Vi får dessverre ikke noe inn fra rtx 3000 serien. Det ser ut til at det er tilfellet på tilsvarende AMD kort også.

Jeg kan ordne et gavekort til deg på 400,- som et plaster på såret dersom det er ønskelig."

 

Ingen kort inn virker svært usannsynlig synes jeg. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal svare på denne ennå.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...