Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 hours ago, TheKims said:

6800 er visst på lager hos Dustin. Sitter litt dypt inne å betale det samme som enkelte her gjorde for XT kjenner jeg, så står over igjen.

I går stod det at de forventet å få inn i dag, så bestilte 1. Men har ikke fått noen bekreftelse, og de står nå som bestillingsvare.

Lenke til kommentar
jlarssen skrev (6 timer siden):

Noen som vet hvor en kan kjøpe kort i utlandet hvor det er mulighet for at de sender til Norge?
Har planer om å vannkjøle, så lite interessert i kjøpe 3parts kort som komplett annbefalte meg.

Jeg bestilte et 6900XT på eBay i går. Blir 17k med frakt og toll. Så det ryker vel minst 4000 ift "msrp" på 6900xt ref i Norge. Det er økonomisk sett idiotisk, men jeg bryr meg ikke lenger. Nå vil jeg ha et ordentlig kort til EK-blokka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Flyskrekken said:

Jeg bestilte et 6900XT på eBay i går. Blir 17k med frakt og toll. Så det ryker vel minst 4000 ift "msrp" på 6900xt ref i Norge. Det er økonomisk sett idiotisk, men jeg bryr meg ikke lenger. Nå vil jeg ha et ordentlig kort til EK-blokka.

Regnet litt på det og fant ut om en kjøpte fra forhandler til msrp ink toll ble det ca 11500,-, så skal ha litt is til i magen selv. Men begynner å bli passe frustrert da jeg har bygd en godt over gjennomsnittet pc og har en 1080 ti som jeg skulle bruke frem til nye gpuer slapp. 

Lenke til kommentar
TheMagicToiletbrush skrev (2 timer siden):

ikke enda, men fått hente melding. men bestilt så mye så jeg vet ikke om det er det, cpu eller noe annet :D

Du kan ha vært heldig, men jeg ville ikke forventet at Power fikk inn en Ryzen 5000 eller RX 6000 før langt ute i neste år. PC-komponenter fra Power som ikke er på lager i bestillingsøyeblikket kan ofte ta 3-6 måneder før de kommer inn.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jlarssen skrev (3 timer siden):

Regnet litt på det og fant ut om en kjøpte fra forhandler til msrp ink toll ble det ca 11500,-, så skal ha litt is til i magen selv. Men begynner å bli passe frustrert da jeg har bygd en godt over gjennomsnittet pc og har en 1080 ti som jeg skulle bruke frem til nye gpuer slapp. 

Hvis du finner en plass å kjøpe til 999 + maks 50 dollar i frakt så havner man der ja, helt korrekt. Men, hvis vi skal tro den prisen som dukka opp på Komplett, så vil kortene koste minimum 12.500 i Norge. Jeg tror uansett det blir mange måneder til det er realistisk å få tak på et slikt kort til verken 11.500 eller 12.500 kroner, med mindre man har skikkelig flaks. Akkurat nå finner jeg null butikker i USA som skiper disse kortene til Norge i det hele tatt, selv om de skulle hatt noen på lager. På Amazon dukker de ikke opp ved søk engang. Jeg er også bittelitt bekymret for at AMD skal kutte referansekortene igjen, eller at AIB-ene rett og slett driter i å lage disse selv om de får beskjed om at de kan.

Jeg har en 5900X med optimus-vannblokk og cirka 1300 mm radiatorer som står og surrer nå med en luftkjølt RX 6800. Det er jo, mildt sagt, frustrerende. Enda verre ville det faktisk være å sette 6800-kortet i EK-blokka til 3000 kroner. Nei, føkk it, jeg kaster noen penger i do. Nå er kortet på vei med USPS, så jeg får nå i alle fall lekt meg med en 6900XT i romjula for pengene.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Flyskrekken said:

Hvis du finner en plass å kjøpe til 999 + maks 50 dollar i frakt så havner man der ja, helt korrekt. Men, hvis vi skal tro den prisen som dukka opp på Komplett, så vil kortene koste minimum 12.500 i Norge. Jeg tror uansett det blir mange måneder til det er realistisk å få tak på et slikt kort til verken 11.500 eller 12.500 kroner, med mindre man har skikkelig flaks. Akkurat nå finner jeg null butikker i USA som skiper disse kortene til Norge i det hele tatt, selv om de skulle hatt noen på lager. På Amazon dukker de ikke opp ved søk engang. Jeg er også bittelitt bekymret for at AMD skal kutte referansekortene igjen, eller at AIB-ene rett og slett driter i å lage disse selv om de får beskjed om at de kan.

Jeg har en 5900X med optimus-vannblokk og cirka 1300 mm radiatorer som står og surrer nå med en luftkjølt RX 6800. Det er jo, mildt sagt, frustrerende. Enda verre ville det faktisk være å sette 6800-kortet i EK-blokka til 3000 kroner. Nei, føkk it, jeg kaster noen penger i do. Nå er kortet på vei med USPS, så jeg får nå i alle fall lekt meg med en 6900XT i romjula for pengene.

Må innrømme at jeg vurederer dette selv nå. 😕 

Har 2x360 radiatorer i en loop selv, vil selvfølgelig ha neste gpu i denne. Kjører crosshair 8 og 5900x og vil gjerne ha 6900xt for å komplimentere resten av bygget. Har også blokk på vei fra ekwb.

Må si at komplett.no irriterer meg, tatt meg fri fra jobb den 8 for å forsøke å få tak i en 6900xt, men fikk beskjed om at de ikke fikk inn noen referanse kort. Inne på komplett her om dagen og ser at de har nesten 50 6900xt referansekort på lager. Tar kontakt å får beskjed om at de ikke skal legge ut disse da de skal brukes i deres egne pc bygg. 😕

Endret av jlarssen
forgot something
Lenke til kommentar
4 hours ago, Flyskrekken said:

Hvis du finner en plass å kjøpe til 999 + maks 50 dollar i frakt så havner man der ja, helt korrekt. Men, hvis vi skal tro den prisen som dukka opp på Komplett, så vil kortene koste minimum 12.500 i Norge. Jeg tror uansett det blir mange måneder til det er realistisk å få tak på et slikt kort til verken 11.500 eller 12.500 kroner, med mindre man har skikkelig flaks. Akkurat nå finner jeg null butikker i USA som skiper disse kortene til Norge i det hele tatt, selv om de skulle hatt noen på lager. På Amazon dukker de ikke opp ved søk engang. Jeg er også bittelitt bekymret for at AMD skal kutte referansekortene igjen, eller at AIB-ene rett og slett driter i å lage disse selv om de får beskjed om at de kan.

Jeg har en 5900X med optimus-vannblokk og cirka 1300 mm radiatorer som står og surrer nå med en luftkjølt RX 6800. Det er jo, mildt sagt, frustrerende. Enda verre ville det faktisk være å sette 6800-kortet i EK-blokka til 3000 kroner. Nei, føkk it, jeg kaster noen penger i do. Nå er kortet på vei med USPS, så jeg får nå i alle fall lekt meg med en 6900XT i romjula for pengene.

Vet ikke hva det kalles eller navn på slike aktører i USA. Men:

Hvorfor nytter du deg ikke av en tredjepart som opererer som videreforsendelse-hub. Da får du en slags lagerhylle/lagerbod/lagergulvplass som er dedikert deg. Altså du oppgir en adresse som går til denne aktøren, som sikkert du oppgir en spesifikk unik ID i adressefeltet så mottaker-leddet kan ordne ting ut-i-fra.

Altså du mot et lite stående årlig gebyr eller hvordan de opererer har skaffet deg både en adresse og noen som pakker og forsender det videre hjem til deg i Norge til din bopel.

Via dette systemet kan du handle fra hvilken som helst US nettbutikk, som om at du var en amerikansk kunde selv.

Endret av G
Lenke til kommentar
Flyskrekken skrev (7 timer siden):

Hvis du finner en plass å kjøpe til 999 + maks 50 dollar i frakt så havner man der ja, helt korrekt. Men, hvis vi skal tro den prisen som dukka opp på Komplett, så vil kortene koste minimum 12.500 i Norge. Jeg tror uansett det blir mange måneder til det er realistisk å få tak på et slikt kort til verken 11.500 eller 12.500 kroner, med mindre man har skikkelig flaks. Akkurat nå finner jeg null butikker i USA som skiper disse kortene til Norge i det hele tatt, selv om de skulle hatt noen på lager. På Amazon dukker de ikke opp ved søk engang. Jeg er også bittelitt bekymret for at AMD skal kutte referansekortene igjen, eller at AIB-ene rett og slett driter i å lage disse selv om de får beskjed om at de kan.

Jeg har en 5900X med optimus-vannblokk og cirka 1300 mm radiatorer som står og surrer nå med en luftkjølt RX 6800. Det er jo, mildt sagt, frustrerende. Enda verre ville det faktisk være å sette 6800-kortet i EK-blokka til 3000 kroner. Nei, føkk it, jeg kaster noen penger i do. Nå er kortet på vei med USPS, så jeg får nå i alle fall lekt meg med en 6900XT i romjula for pengene.

Du kan bruke Jetcarrier, er et norsk firma. 

Lenke til kommentar
jlarssen skrev (15 timer siden):

Må innrømme at jeg vurederer dette selv nå. 😕 

Har 2x360 radiatorer i en loop selv, vil selvfølgelig ha neste gpu i denne. Kjører crosshair 8 og 5900x og vil gjerne ha 6900xt for å komplimentere resten av bygget. Har også blokk på vei fra ekwb.

Må si at komplett.no irriterer meg, tatt meg fri fra jobb den 8 for å forsøke å få tak i en 6900xt, men fikk beskjed om at de ikke fikk inn noen referanse kort. Inne på komplett her om dagen og ser at de har nesten 50 6900xt referansekort på lager. Tar kontakt å får beskjed om at de ikke skal legge ut disse da de skal brukes i deres egne pc bygg. 😕

Hvordan fant du ut at det var 50? Ser de er på lager, men står ikke antall. Har spurt i alle fall seks ganger om disse kortene, har aldri fått mer enn "de kommer før eller etter jul". Ikke bra. Jeg får nå et kort. Blir det dyrere enn noen andre greier å skaffe kortet? Ja vel, greit.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Flyskrekken said:

Hvordan fant du ut at det var 50? Ser de er på lager, men står ikke antall. Har spurt i alle fall seks ganger om disse kortene, har aldri fått mer enn "de kommer før eller etter jul". Ikke bra. Jeg får nå et kort. Blir det dyrere enn noen andre greier å skaffe kortet? Ja vel, greit.

Komplett a250 Epic Gaming PC - RX 6900XT Edition - Komplett.no

Går du inn der ser du at det er igjen 22 sapphire og 14 xfx versoner av 6900xt. Men kul umulig å få kjøpt bare kortet her til lands. 😕

Lenke til kommentar
34 minutes ago, jlarssen said:

Komplett a250 Epic Gaming PC - RX 6900XT Edition - Komplett.no

Går du inn der ser du at det er igjen 22 sapphire og 14 xfx versoner av 6900xt. Men kul umulig å få kjøpt bare kortet her til lands. 😕

Og 35 xfx rx6800 referanse kort, ka faen komplett?

Edit: Spurte komplett i forrige uke om de får inn referanse modellene igjen da AMD skal fortsette å produsere de, og fikk dette svaret:

"Hei, Per dags dato har vi dessverre ikke fått noen informasjon rundt dette".

Var rikelig med informasjon om de kortene på den linken jeg siterer her da 😅🤣

Endret av Ooinaru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...