Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Fade1 said:

Oppdatert info fra chat hos Komplett akkurat nå:

"har dessverre ikke fått noe informasjon verken av leverandør eller innkjøpere om dette (6800xt) så vi vet ikke om vi kommer til å få noen inn. Anbefaler deg med å følge med på nettsiden."

 

De må svare sånn i og med at AMD har pålagt alle salgsledd å innføre anti-scalper tiltak. Dette har blitt nevnt før at AMD krever denne gangen. Det var derfor man så oppførselsmønsteret på denne lenken 18. november. Ihvertfall så har vi en lenke å sjekke. Komplett ønsker nok å innformere, men de kan ikke.

https://www.komplett.no/kampanje/129164/amd-radeon-6000-series

Men, at dette skal gå ut over tidlige nok reviews er en liten gåte. Hvorfor må de være så strenge på det?

Endret av G
Lenke til kommentar

Fra de norske prisene 6800 xt ligger på 8500kr/650$=13,08kr * 999=13.064.

Dvs 4564kr mer for 6900 xt vs 6800 xt. OM dette stemmer da, kan jo fort koste 14k. Vi vet ikke ytelsen 100% enda, men dette kan da umulig være vært 4500+ mer? jeg var fast bestemt på 6900 xt da jeg ikke har oppgradert pc'en alt for lenge.
Men dette virker ikke verdte det for meg. da kjøper jeg heller et nytt 2'nd best om 3 år om nødvendig.

Noen som tenker seg 6900 xt?🧐

Lenke til kommentar
10 minutes ago, TheMagicToiletbrush said:

Noen som tenker seg 6900 xt?🧐

Jeg har døren litt på gløtt, men tror jeg står over. Hvis vi skal tro AMDs tall fra lanseringen så vil 6900 XT ligge ca 12-13% over 6800 XT i ytelse, og det er for mitt vedkommende ikke verdt prisøkningen på 50% eller deromkring. 

Lenke til kommentar
53 minutes ago, shinsengumi said:

For meg blir det feil å "være stille". If anything blir det en fordel for scalper svina som sikkert har scripts og faen og hans oldemor som sier fra når ting skjer. Samtidig sitter vanlig folk og har ingen anelse at det var uannonsert og plutselig lansering av et skjermkort i 10-20 sekunder.

Eneste fordelen du kan ha er at de drøyer modellene utover slik som sist. At scalperne da får litt å surre med, slik at de ikke får kjøpt av absolutt alle modellene, om de da ikke er dyktige på et sånn scenario også.

Vil bare minne om at jeg har samlet bilder av det jeg har kommet over her. Kan være høyst aktuellt nå i dag. Burde jo skje noe selv om Komplett ikke kan innrømme det:

 

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Hadde i utgangspunktet sett meg ut RTX3080, men så forsvant de på et blunk samtidig som prisen steg ganske mye. Så satt jeg klar ved 6800-lanseringen, men de forsvant som dugg PÅ solen. Nå er det ny release i dag, pris er uklar og hvor mange som kommer er uklart... Jeg har hoppet frem og tilbake mellom AMD(ATI) og Nvidia opp gjennom årene så det er ikke slik at jeg MÅ ha enten AMD eller Nvidia...

Har vært klar for nytt skjermkort en stund nå, men lurer på om det er verdt å vente litt til flere kort kommer på markedet slik at prisene normaliserer seg? Sitter med et GTX1080 nå og lurer på om det hangler litt for tiden, har hatt et par random crash i de siste dagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...