Gå til innhold

MIT utvikler ny maske som tar livet av koronavirus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så har vi i lang tid "kranglet" om det skal være lov med Hijab, Burka og lignende, og finlandshetter er ulovlig visse steder, men nå skal alle dekke til ansiktet sitt med en maske som skjuler det meste, ellers risikerer man bøter.

Solbriller, lue/caps og koronamaske, og man er minst like anonym, men nå er det liksom ikke bare helt greit, men applauderes.

Et paradox...

 

🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat
Sitat

 

Og så har vi i lang tid "kranglet" om det skal være lov med Hijab, Burka og lignende, og finlandshetter er ulovlig visse steder, men nå skal alle dekke til ansiktet sitt med en maske som skjuler det meste, ellers risikerer man bøter.

Solbriller, lue/caps og koronamaske, og man er minst like anonym, men nå er det liksom ikke bare helt greit, men applauderes.

Et paradox...

 

 

Det er noe med det å skille snørr og barter. En midlertidig bruk av medisinsk nødvendig utstyr for å bremse en epidemi må ikke forveksles med en ideologisk diskusjon om bruk av religiøst og/eller kulturelt tradisjonelle plagg.

For min del må folk få lov å gå kledd som de vil enten det er med hijab, niqab eller burka, men når de forlanger å kunne bruke niqab på bilde i pass og førerkort o.l. (https://en.wikipedia.org/wiki/Sultaana_Freeman) blir det for dumt.

Men altså; ikke rør munnbind-diskusjonen sammen med niqab/hijab/burka-diskusjonen. Det blir også for dumt.

Endret av 3L5Y3RE8
la inn sitat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3L5Y3RE8 skrev (23 minutter siden):

Det er noe med det å skille snørr og barter. En midlertidig bruk av medisinsk nødvendig utstyr for å bremse en epidemi må ikke forveksles med en ideologisk diskusjon om bruk av religiøst og/eller kulturelt tradisjonelle plagg.

Ja vi får håpe at det blir kun midlertidig. Kan dessverre ikke si at jeg føler meg så sikker på det. Viruset muterer hele tiden, og noen effektiv vaksine har vist seg vanskelig å få til. Så kanskje maske blir et "must" f.o.m. 2020...

Lenke til kommentar
3L5Y3RE8 skrev (3 timer siden):

 

Sånn ser det ut når du skriver inni sitat-boksen, når man skal sitere videre. Fint om du skriver det du vil skrive, utenfor sitatboksen, så er det lettere å følge med på hva du skriver vs hva du siterer. Her var diskusjonstråden kort, så da var det lettere å følge med.

Men tilbake til saken, jeg skrev en betraktning basert på at mye av kritikken er at man ikke ser hvem folk er. Altså er det for mange viktigere det, enn grunnen til at folk vil/må gå med slike religiøse/kulturelle plagg.

Det aspektet forsvinner når det påbys å bruke ansiktsmaske for å bevege seg uten, selv om det forhåpentligvis er et forbigående problem.

Det går altså an å ha flere tanker på en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...