Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke godkjent EU, lyktespyler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde det samme på min audi 05. Jeg hadde plomberte tilførselen til lyktene siden slangene til spylerne hadde sprukket dit. Grunnen var at det bare lakk spyleveske hver gang jeg fylte på. Endte at jeg måtte ordne dette selv til etterkontrollen. Så plomberingen måtte av igjen. Hadde ikke sjangs til å fikse lekkasjen på ledningene siden det var jæveltrangt.. Selv om det lakk som en sil på kontrollen måtte jeg få kontroløren til å skynde seg før det rant ut og de ikke virker lengre (virker ikke under 30% veske igjen). Heldigvis var det nok til de spylte ut. Var bare å plombere igjen når jeg kom hjem 🤪

 

Kan fort bli veldig dyrt alt etter hva som er galt. Vanligvis vil de slutte å spyle hvis det er under er hvis nivå veske igjen for å prioritere frontruten. Hvis ikke er slangene sprukket da det er brukt en mildere type spyleveske som ofte selges på sommeren til -2 grader. sannsynligvis det som skjedde på min bil. Så kommer sprengkulda og det fryses og sprekker. Hvis ikke er motoren gåen.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Postkassestativ skrev (11 timer siden):

Det er påbudt med lyktespyler på biler med xenonlys. Lykten avgir ikke nok varme til at is og snø smelter.

Kravet til lyktespyler er at lykter med mer enn 2000 lumen skal ha spyler. Det vil i grove trekk si at 35W xenon må ha lyktespyler, mens 25W xenon ikke trenger lyktespyler.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...