Gå til innhold

Hvilken bedrift har båndsag i tromsø og hjelper med og kutte MDF eller annet?


kaeksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50cm x 150cm x 1cm, deles i 3 like på langs, så taes topplaget på ca 2mm fra tykkelsen på rundt 1cm, så deles hver 1/3 i 3 deler, ca 12cm bred, ca 15cm til 20 lang og 2mm tykk. Ender da opp med topplaget på 2mm, 12cm bredde, 15-20cm lang som er av heltre, resten er laminert eller noe orginalt. Topplaget jeg skal ha er topplaget på ett tarkett. Disse 6-8 jeg trenger skal limes for og erstatte slitte og ripette topplag på tarkett som er montert her i leiligheten min. Tarketten er ute av produksjon, derfor er dette eneste løsning. Orginalt er ikke disse adskilte topplag 12cm men 15cm. Så blir litt "juksing", men ellers er den identisk med orginalen som er montert i leiligheten.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar

Får ikke helt tak i hva du er ute etter... Du skal ha bord som er 8 mm tykke (høye) og så lime på et 2 mm lag med tarkett? Og slipe ned 10 mm tykk MDF til 8 mm? Man får 8 mm tykk MDF så er litt usikker på poenget med å fjerne 2 mm i høyden, når man kan få MDF som allerede er 8 mm? 

kaeksen skrev (På 28.10.2020 den 8.34):

Tarketten er ute av produksjon

Hvor får du da det topplaget til bordene som du skal erstatte fra?

Ville vurdert å bytte hele gulvet. Kost og jobb på det vs. arbeid og finish på det du ser for deg med utskifting og tilpasning av egenproduserte bord vil jeg tro at fort går opp-i-opp.

Lenke til kommentar
NoBo skrev (På 1.11.2020 den 12.45):

Får ikke helt tak i hva du er ute etter... Du skal ha bord som er 8 mm tykke (høye) og så lime på et 2 mm lag med tarkett? Og slipe ned 10 mm tykk MDF til 8 mm? Man får 8 mm tykk MDF så er litt usikker på poenget med å fjerne 2 mm i høyden, når man kan få MDF som allerede er 8 mm? 

Hvor får du da det topplaget til bordene som du skal erstatte fra?

Ville vurdert å bytte hele gulvet. Kost og jobb på det vs. arbeid og finish på det du ser for deg med utskifting og tilpasning av egenproduserte bord vil jeg tro at fort går opp-i-opp.

Nei skal kutte av topp laget på en hel tarkett, topplaget er 2mm hele tarketten er 10mm tykk.

Er bare ute etter og finne ut hvilke bedrifter som bruker slike båndsager.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...