Gå til innhold

Ingen får selge PlayStation 5 i butikk i 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pinng skrev (Akkurat nå):

Hva var egentlig vitsen med å lansere de nye konsollene i år? Flere og flere faktorer peker mot at det hadde vært mer lønnsomt å vente til neste år.

Sliter med å se logikken bak dette utsagnet. Om jeg betaler de penger for maskina i år eller til neste år vel akkurat det samme. Eller faktisk ikke. Til neste år har inflasjon sørget for at pengene er mindre verdt. Og de tjener ikke mer penger på maskiner solgt over disk enn over nett. Og jeg har vanskelig for å tro at de tjener mer penger dersom de slipper flere maskiner samtidig på et senere tidspunkt. Historien indikerer heller det motsatte. Og videre vil de nok miste mange utålmodige kunder til Xbox ved å vente til neste år, eller motsatt om Xbox utsetter.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Pinng said:

Hva var egentlig vitsen med å lansere de nye konsollene i år? Flere og flere faktorer peker mot at det hadde vært mer lønnsomt å vente til neste år.

Selv om PS3 tok seg inn igjen over tid så er det voldsom fordel å få ut sin konsoll først eller ca samtidig som konkurrenten. Hvis vennene dine har en konsoll så kjøper du den samme så du kan spille med de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Iki said:

Som andre skriver så bør jo dette bety at alle konsollene som ble holdt av til butikkene nå kommer for salg på nettet.

 

Da får vi nok en ny runde hvor man kan bestille fra Elkjøp eller lignende.

Spørs om ikke de resterende går til kunder som allerede har forhåndsbestillt. Det er nok et ganske begrenset antall som var forbeholdt salg i butikk.

Jeg tviler ihvertfall på at vi vil se en ny runde med tilgjengelige enheter.

Lenke til kommentar
jihn skrev (5 minutter siden):

Spørs om ikke de resterende går til kunder som allerede har forhåndsbestillt. Det er nok et ganske begrenset antall som var forbeholdt salg i butikk.

Jeg tviler ihvertfall på at vi vil se en ny runde med tilgjengelige enheter.

Elkjøp sa selv at de stengte forhåndssalget slik at de kunne være sikre på at alle som bestilte ville få.

Deretter påstod de at de også ville ha konsoller i butikkene.

 

Da har de altså ikke solgt de konsollene enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Som andre skriver så bør jo dette bety at alle konsollene som ble holdt av til butikkene nå kommer for salg på nettet.

 

Da får vi nok en ny runde hvor man kan bestille fra Elkjøp eller lignende.

Ja, men nå vi alle disse bli tilgjengelig fra samme sted. Jeg ville foretrukket å kunne stikke innom en butikk som kanskje ikke hadde like stor pågang med folk. Jeg tror dette vil gjøre det litt vanskeligere å få tak i konsollen, men det avhenger jo først og fremst av hvor mange konsoller butikkene får. Skal uansett gjøre et forsøk 😀

Lenke til kommentar

Hm, vil tenke meg de har et lite moralsk dilemma. De burde egentlig nå ta de frigitte konsollene fra det fysiske salget og gi det til dem som sitter i forhåndssalg kø.

Kommer ann på hvordan ventetiden er... Om det har noe å si eller ikke. Ellers er det jo bra, de gir dem som har vært uheldig, en liten mulighet til å få en konsoll :) Nå som f.eks Elkjøp har uttalt, at de skal ta de frigitte konsollene, og gjøre dem tilgjengelig på lanseringsdagen. Så bør de ikke allerede ha en ventekø, på så særlig lang tid. Da vil de nok få høre det.. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...