Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge bilen, hva burde jeg gjøre for å øke prisen?


Kampsport

Anbefalte innlegg

Hei har en 2010(første gang reg. mars 2011)

-132xxx KM

- Sportspakke og teknikkpakke alt er originalt, avtagtbar hengerfest 2 sett felger (vinter/sommer)

polert noen få mnder siden og just tatt en større service på bilen. Gode dekk. Alt er originalt. Jeg er 2. eier. Eid bilen siden 2016 2. september... Spør hvis dere lurer på noe..

1.jpg

2.jpg

3.jpg

8TwEhjeo.jpeg

116233506_576707552993365_598113670948294644_n.jpg

116309634_340969253580502_2091318809809937274_n.jpg

116648858_2563089347278351_1676929388934689742_n.jpg

a8Jt8Yk9.jpeg

audi2.jpg

audi3.jpg

audi4.jpg

audi5.jpg

D4cp3YUg.jpeg

Endret av Kampsport
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker hva du mener med øke prisen, mener du øke ift. hva tilsvarende biler ligger ute for?

Det viktigste er å ta mange gode bilder med et brukbart kamera, både innvendig og utvendig, gjerne bilder av div. utstyr, fremheve alt det positive ved bilen, nylig service, gode dekk (når var de nye? Ta bilde som viser mønsterdybden), røykfri og ikke vært dyr i bilen? Håndvasket? Har den vært problemfri i ditt eie? Fremhev at den er ny i Norge, men registrert først i 2011 og helst årsaken. Antar det er en overligger siden det ikke er bruktimport. Som hovedbilde bør du kanskje få til et ekstra godt bilde med en fin bakgrunn, noe som skiller seg litt ut fra øvrige annonser.

Men når det kommer til prisen så er det nok vanskelig å få noe mer enn de som tilsvarende som ligger ute. Fordelen er at du har en kurant kilometerstand ift. alder, men 2010-modeller med tilsvarende km ligger på 155' - 160' hos forhandlere som gir garantier. Da bør du legge deg under dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg ser på biler på finn(noe jeg faktisk gjør for tida), ser jeg aller først på det første bildet. Ser det lovende ut, er beskrivelsen det neste jeg ser på. Her bør det være mye tekst med utfyllende info om bilen, eventuelle problemer og/eller reperasjoner, servicehistorikk, hva den er brukt til, gjerne hvorfor den selges. Ser ting strøkent ut inni bilen, kan man vel kanskje nevne som nevnt over her med dyr/røyk/dårlig lukt. Lukter bilen dårlig inni selv etter en grundig vask av interiøret, er det ikke bare å slenge inn en blå wunderbaum som mange gjør. Da er det ozonrens og god utlufting som er tingen. Har bilen nylig vært på service? Hva med reg.reim/kjede? Olje/vannforbruk? (hvis det er et kjent problem med modellen) Understellsbehandlet? (dette er et enormt pluss i mine øyne) Lenge til neste EU kontroll? Har den innebygd dab, eller følger en dab adapter kanskje med?

Så var det dette med bilder. Finner jeg en annonse med en to-tre dårlige bilder av en skitten bil, blar jeg fort videre. Ta MASSE bilder, utvendig, innvendig, motorrom (viktig i min mening), bagaserom, gjerne under bilen og hvis du har muligheten for det. Ta bilder av eventuelle skader/rust. Om bilen er nypolert og vokset (og tørr) når en tar bildene, er det et pluss! Er bilen nyvasket/våt på bildene ser det ikke like "proft" ut.

Dette høres kanskje litt pirkete ut, men om det ikke hever verdien på bilen, vil du i det miste få mye flere interesserte i den! Skal legge til at bilen din så veldig strøken ut, fin bil!

Lenke til kommentar

ang servicer, er det tatt servicer 2 ganger på girkassen?
Dette er noe jeg ofte ser etter, utelukker kjøp av bil som ikke har fulgt opp servicer på girkassen som er 60000km/4år, alt etter hva som intreffer først. Da jeg ser på bil jeg kan ha til den ikke går lengre/fordyrt å fikse ihht verdi på bil.


Ellers så er det gode bilder av alt utstyr, å det må være rent! Blar fort forbi biler for bilen er skitten! Zoomer inn å ser det ligger støv å skit er no-go for min del. I mitt hode viser då at eier ikke bryr seg om bilen.
Å det første jeg gjør når jeg skal prøvekjøre en bil, er åpne panseret, er det skitten i motorrom så snur jeg å går. Samt innvendig, under setene etc.

Lenke til kommentar

Legger meg på at det viktigaste for å gjere bilen attraktiv er å jobbe med annonsa, særleg på bildesida. For å få gode bilder er det sjølvsagt viktig at bilen er rein utvendig og innvendig. 

Det er nok ikkje så mykje investeringar som gir netto profitt, dersom du skal koste på bilen noko ekstra så må det vere for å gjere bilen meir attraktiv. 

Om du skal vurdere å gjere noke ekstra så er det nok å få hjelp til å ta gide bilder, kanskje ved å låne fotoapparat og ikkje berre bruke mobilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sebba2 skrev (33 minutter siden):

Når jeg ser på biler på finn(noe jeg faktisk gjør for tida), ser jeg aller først på det første bildet. Ser det lovende ut, er beskrivelsen det neste jeg ser på. Her bør det være mye tekst med utfyllende info om bilen, eventuelle problemer og/eller reperasjoner, servicehistorikk, hva den er brukt til, gjerne hvorfor den selges. Ser ting strøkent ut inni bilen, kan man vel kanskje nevne som nevnt over her med dyr/røyk/dårlig lukt. Lukter bilen dårlig inni selv etter en grundig vask av interiøret, er det ikke bare å slenge inn en blå wunderbaum som mange gjør. Da er det ozonrens og god utlufting som er tingen. Har bilen nylig vært på service? Hva med reg.reim/kjede? Olje/vannforbruk? (hvis det er et kjent problem med modellen) Understellsbehandlet? (dette er et enormt pluss i mine øyne) Lenge til neste EU kontroll? Har den innebygd dab, eller følger en dab adapter kanskje med?

Så var det dette med bilder. Finner jeg en annonse med en to-tre dårlige bilder av en skitten bil, blar jeg fort videre. Ta MASSE bilder, utvendig, innvendig, motorrom (viktig i min mening), bagaserom, gjerne under bilen og hvis du har muligheten for det. Ta bilder av eventuelle skader/rust. Om bilen er nypolert og vokset (og tørr) når en tar bildene, er det et pluss! Er bilen nyvasket/våt på bildene ser det ikke like "proft" ut.

Dette høres kanskje litt pirkete ut, men om det ikke hever verdien på bilen, vil du i det miste få mye flere interesserte i den! Skal legge til at bilen din så veldig strøken ut, fin bil!

Man får et inntrykk (riktig eller ei) av en forseggjort, informativ og grundig annonse, som kan si noe om hvordan bilen har blitt behandlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les deg opp på andre annonser på like eller lignende biler før folk kommer og ser på bilen. Når de da skal prute og sier at det ligger en lik bil til x-tusen under så kan du kjapt svare "ja det er fordet den ikke har blahblahblah" osv.

Solgte en motorsykkel i Arendal for noen år siden hvor kjøper prøvde seg på "det står en til på finn til 12.000,- vet du?" Da var det greit å kunne smile og si "ja, og det er bare å kjøre opp til Karasjokk og kjøpe den i stedet."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wunderbaumen er ein god detalj, som ved hussalg så bør du fjerne alle personlege gjenstandar frå bilen før du tek bileta og inviterer interesentar på prøvekøyring. Wunderbaum, ladeledning, barnesete, osv er alt slikt som ikkje bør visast. Bilen bør framstå som eit blankt lerret der alle potensielle kjøparar kan sjå for seg sjølv som eigar av bilen.
Det markante unntaket er dersom du bevist sikter deg inn på eit smalare kundesegment i håp om dei er villige til å betale litt meir, typisk ved å markedsføre bilen som ferdigutstyrt rånebil, sikker kvardagsbil med plass til barnevogn eller hundebur, osv.

Tilsvarande gjeld det for rådet frå Hugo om ryddig tekst. Med mindre du sikter deg direkte inn på ei bestemt kundegruppe som du trur du kan treffe 100% ved å bruke "deira språk" i annonsa, så er det tryggare å bruke heilt nøytralt språk.

 

 

Og eit siste tips heilt på slutten.
Du bør sterkt vurdere å ha ein utleverande profil på finn.no der du framtstår med både navn, telefonnummer og profilbilde.
Du kan få litt meir mas ved å utlevere deg på den måten, men det virker også tillitsvekkande for potensielle kjøparar at du er Ola, logistikkarbeidaren frå Drammen, og ikkje den anonyme Sexyboy96 frå Internett som berre kan kontaktast via chatfunksjonen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sebba2 skrev (22 timer siden):

Så var det dette med bilder. Finner jeg en annonse med en to-tre dårlige bilder av en skitten bil, blar jeg fort videre.

Da tenker jeg heller tvert i mot at her er det mulighet for å gjøre et godt kjøp. Fortsatt ikke spesielt positivt for selger da.

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
Shablagoy skrev (På 28.10.2020 den 0.14):

Kan ikke se at noen har nevnt rettskriving og oppsett av tekst. 

Det virker kanskje urettferdig, men jeg hadde mest sannsynlig mistet interessen hvis annonseteksten fremstår slik førsteposten gjør her. Anbefaler at du ber noen om hjelp hvis det er noe du har problemer med. 

er jo en selvfølge, rabla jo bare ned info. brukte ikke tid på å gjøre ting fint og presentabelt....

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (På 28.10.2020 den 8.41):

Wunderbaumen er ein god detalj, som ved hussalg så bør du fjerne alle personlege gjenstandar frå bilen før du tek bileta og inviterer interesentar på prøvekøyring. Wunderbaum, ladeledning, barnesete, osv er alt slikt som ikkje bør visast. Bilen bør framstå som eit blankt lerret der alle potensielle kjøparar kan sjå for seg sjølv som eigar av bilen.
Det markante unntaket er dersom du bevist sikter deg inn på eit smalare kundesegment i håp om dei er villige til å betale litt meir, typisk ved å markedsføre bilen som ferdigutstyrt rånebil, sikker kvardagsbil med plass til barnevogn eller hundebur, osv.

Tilsvarande gjeld det for rådet frå Hugo om ryddig tekst. Med mindre du sikter deg direkte inn på ei bestemt kundegruppe som du trur du kan treffe 100% ved å bruke "deira språk" i annonsa, så er det tryggare å bruke heilt nøytralt språk.

 

 

Og eit siste tips heilt på slutten.
Du bør sterkt vurdere å ha ein utleverande profil på finn.no der du framtstår med både navn, telefonnummer og profilbilde.
Du kan få litt meir mas ved å utlevere deg på den måten, men det virker også tillitsvekkande for potensielle kjøparar at du er Ola, logistikkarbeidaren frå Drammen, og ikkje den anonyme Sexyboy96 frå Internett som berre kan kontaktast via chatfunksjonen.

Har tenkt på dette med blankt læret, enig med deg! Og det med finn med addresse bilde navn og nr er fikset (alltid hatt det slik)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...