Gå til innhold

Se demonstrasjon av Xbox Series X – viser menyer, funksjoner og mye annet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (29 minutter siden):

Jeg prøver å svare på det du skriver, utifra hva som diskuteres i denne tråden.

Her diskuterer vi verdien av Xbox opp mot Playstation, og du nevner verdien av gamepass, så da regner jeg med du nevner det for å vise at Xbox har verdier.

 

 

Du og forsåvidt ezio diskuterer verdien av playstation vs xbox. Ellers har generelt diskusjonen gått i om det i om det var noe vits å oppgradere til xsx, når det i følge deg ikke finnes spill. 

Det ble laget et fin oppsummering av dine bidrag på forrige side om du trenger en resfresh. 

Jeg nevnte gamepass ene og alene fordi det er en verdi for folk flest som du påpekte at var veldig viktig vi tok med i beregningen. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Gamepass diskusjonen har jeg hatt før, hvor ingen klarte å overbevise noen vei om det virkelig gav mer verdi eller ikke.

(I forhold til ps now)

Jeg har sett deg i daglig i krangler her på diskusjon i lange tider. Jeg trur ikke en eneste gang at jeg har sett noen klare å overbevise deg om noe som helst annet enn din "fakta"

Men klart folk skal ha for forsøkene, men en hver diskusjon er jo egentlig dødfødt, men så blir man lurt inn da.

Fort gjort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
saywhat skrev (16 timer siden):

Er veldig vanskelig å komme med motargumenter mot kverulering.

Da vet du dessverre ikke hva kverulering er for noe...

Det er den som kommer med dårlige argumenter som kverulerer, og er argumentene dårlige så har man selvfølgelig gode motargumenter.

 

barezell skrev (16 timer siden):

Jeg nevnte gamepass ene og alene fordi det er en verdi for folk flest som du påpekte at var veldig viktig vi tok med i beregningen. 

 

Ja, gamepass gir fin verdi på Xbox, i lik linje ps now gir fin verdi på PlayStation.

barezell skrev (16 timer siden):

Jeg trur ikke en eneste gang at jeg har sett noen klare å overbevise deg om noe som helst annet enn din "fakta"

Om folk kommer med fakta og argumenter, istedenfor meninger, så kan jeg lett la meg overbevise.

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Iki said:

Da vet du dessverre ikke hva kverulering er for noe...

Det er den som kommer med dårlige argumenter som kverulerer, og er argumentene dårlige så har man selvfølgelig gode motargumenter.

Nei, det er ikke lett å diskutere med en som kverulerer.

En kverulant vil komme med grunnløse og dårlige argumenter og nesten aldri godta et motargument, stadig henge seg opp i detaljer og prøve og avspore diskusjonen.

Dette er ganske meningsløst og utmattende etterhvert, og i hvert fall ikke lett.

Her er det nok du som dessverre ikke vet hva kverulering er.

https://snl.no/kverulere

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Grimbeorn said:

Nei, det er ikke lett å diskutere med en som kverulerer.

En kverulant vil komme med grunnløse og dårlige argumenter og nesten aldri godta et motargument, stadig henge seg opp i detaljer og prøve og avspore diskusjonen.

Dette er ganske meningsløst og utmattende etterhvert, og i hvert fall ikke lett.

Her er det nok du som dessverre ikke vet hva kverulering er.

https://snl.no/kverulere

Det morsomme er at jeg faktisk er enig i ham når han sier at PS5 har "bedre verdig" ved launch enn XSX - for meg i hvert fall. Men jeg mener også at verdig i denne sammenhengen er subjektiv. At noen finner større verdig i en XSX gir selvfølgelig fullstendig mening - i hvert fall når jeg hører noen av argumentene til de andre her i diskusjonen. 

Endret av saywhat
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke lett å diskutere med en som kverulerer.

Nettopp, men jeg klarer det ganske greit synes jeg.

Forhåpentligvis sluttere dere med personangrep og kverulering, og går for ordentlige argumenter snart.

 

saywhat skrev (1 time siden):

Det morsomme er at jeg faktisk er enig i ham når han sier at PS5 har "bedre verdig" ved launch enn XSX - for meg i hvert fall. Men jeg mener også at verdig i denne sammenhengen er subjektiv. At noen finner større verdig i en XSX gir selvfølgelig fullstendig mening - i hvert fall når jeg hører noen av argumentene til de andre her i diskusjonen. 

Selvfølgelig gir det mening for enkelte.

Noen er glade i et bestemt spill som kun finnes på Xbox, eller så har de låst seg til Xbox for en stund.

(Abonnement eller spill)

 

Det er ingen som påstår at Xbox ikke har noen verdi for enkelte, men for folk flest vil det være lurere å vente med å kjøpe den.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Iki said:

Det er ingen som påstår at Xbox ikke har noen verdi for enkelte, men for folk flest vil det være lurere å vente med å kjøpe den.

Ok. Jeg mener det ikke finnes et enkelt råd man kan gi "folk flest" rundt dette - de som kjøper konsoller ved launch er ofte såpass inni gaming at de vet hva de vil ha/ønsker. Hadde en kollega som spurte om han burde kjøpe seg en PS5 når den kom (det var før vi visste hvordan forhåndssalget utartet seg) og jeg svarte ikke kontant "Ja" eller "Nei". Kom med oppfølgingsspørsmål om blant annet det var noen av spillene som kommer ved launch han trenger å spille med en gang, da han svarte nei svarte jeg også det samme. Hadde han svart ja, hadde også svaret mitt vært ja. 


Nå ble han strengt tatt nødt til å vente uansett gitt situasjonen vi har med maskinvaremangel. Men tror ikke han vil spare så mye penger. Da jeg kjøpte min PS4 pro over etter år etter den kom ut hadde prisen bare sunket 400 kroner. Spillene jeg kjøpte da hadde riktignok blitt billigere, men det føler jeg er litt mer uvesentlig nå som vi har PS Now/Game Pass.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Nettopp, men jeg klarer det ganske greit synes jeg.

Bra vi er enige om det ikke er lett, likevel da. Men vi er nok fortsatt uenige om hvem som kverulerer mest😉

Når det gjelder verdi av Series X så vil nok det variere for den enkelte, som det sies her. For meg er dette generasjonsskiftet helt perfekt. Ved tidligere skifte har jeg gjerne ventet opp til et år siden det i starten knapt finnes spill tilgjengelig, kun en håndfull launch titler som ikke alltid er så spennende. Fra 360 til One var det gratis oppgradering av Destiny med kryss-progresjon som gjorde at jeg holdt meg til Xbox. Denne gangen er det som da jeg oppgraderte til One X, jeg har hundrevis av spill tilgjengelig fra dag en og alle fungerer bedre, om ikke annet så er det bedre lastetid. I tillegg kommer det også masse nytt.

Om man skal gå for PS5 eller Series X om man må velge, har jeg ikke ofret så mange tanker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...