Gå til innhold

SIAN medlem drept.


Anbefalte innlegg

9 hours ago, Rudde said:

Det er nesten som de ikke faktisk er en avis, men en blogg.

Det er nesten som du ikke har peiling på hva du snakker om…

Oslo Redaktørforening nominerer ikke en blogg når de skal velge årets redaktører. Klungtveit ble nominert til prisen for "Årets nyskaper 2019"

Quote

Harald Klungtveit, ansvarlig redaktør i Filter Nyheter

Etter ti år i Dagbladet valgte Harald Klungtveit å satse på en helt ny nettavis. I drøyt to år har Filter Nyheter gått de etablerte mediene etter i sømmene, og levert journalistikk med særlig oppmerksomhet på ekstremisme i alle former. Selv sier Klungtveit at Filter skal være «slitsomme for alle som prøver å ødelegge norsk offentlighet med ljug, feilinformasjon og ekstremisme». Så langt lever de veldig godt opp til den ambisjonen.

https://journalisten.no/berit-aalborg-gard-steiro-gry-egenes/dette-er-de-nominerte-til-arets-redaktorer-i-oslo-og-akershus/351859

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ism_InnleggNO skrev (6 minutter siden):

Det er nesten som du ikke har peiling på hva du snakker om…

Oslo Redaktørforening nominerer ikke en blogg når de skal velge årets redaktører. Klungtveit ble nominert til prisen for "Årets nyskaper 2019"

https://journalisten.no/berit-aalborg-gard-steiro-gry-egenes/dette-er-de-nominerte-til-arets-redaktorer-i-oslo-og-akershus/351859

Tydeligvis så gjør de det. Tidligere journalister kan også bli bloggere.

Så du nedbrytningen av innholdet deres? Eller gjorde du ikke det?

Endret av Rudde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (3 minutter siden):

Ikke relevant. Det er heller ikke noen av påstandene du har kommet med i denne saken.

Når du presenterer spekulasjonene dine som fakta så er det absolutt relevant. Innholdet er selvsagt relevant. Men ditt syn vil jo alle med en twitter side være publikasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man mister jo liksom litt tilliten til hele partiet når de utnevner "en" justisminister som viser seg å dikte opp trusler mot demokratiet.

edit: Også er det jo festlig at både Anundsen og Listhaug også er blitt beskyldt for angrep på demokratiet, henholdsvis ved angrep på den frie pressen og ved å nekte enkelte grupper rettssak.

Endret av frohmage
  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 minutes ago, frohmage said:

Siden du nok en gang velger å forsvare dette utsagnet spør jeg deg på nytt: Hvem er "voldsvenstre" som er en trussel mot demokratiet?

Det finnes voldelige elementer på den ekstreme venstresiden, akkurat som det gjør på ekstreme høyresiden. 
Fra PSTs trusselvurdering: 
 

Quote

Venstreekstreme har flere ganger de siste årene gått til fysiske angrep på personer de definerer som høyreekstreme

Den kampsaken som i størst grad vil virke voldsutløsende det kommende året, er høyreekstremisme. Grad av aktivisme, og eventuell vekst i miljøene, vil derfor henge nøye sammen med aktivitetsnivået til høyreekstreme og de innvandrings- og islamfiendtlige miljøene i Norge. Det er sannsynlig at venstreekstreme det kommende året vil fortsette å kartlegge, sjikanere og forsøke å begå voldshandlinger mot disse.

Det er mulig at politiet vil bli angrepet av venstreekstreme i forbindelse med håndteringen av demonstrasjoner der venstreekstreme deltar. Dette skyldes at venstreekstreme definerer politiet inn i sitt fiendebilde, fordi de mener politietaten beskytter og tilrettelegger for fascisme og kapitalisme i samfunnet.

 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 minutter siden):

Det finnes voldelige elementer på den ekstreme venstresiden, akkurat som det gjør på ekstreme høyresiden. 
Fra PSTs trusselvurdering: 
 

 

På hvilken måte har dette sammenheng med drapet på SIAN medlemmet? 

Og på hvilket grunnlag baserer Amundsen seg på når han referer til drapet på SIAN medlemmet og sier at demokratiet er i fare pga "voldsvenstre"? 

Inneforstått at han naturligvis støtter ytringsfriheten til SIAN og antyder at medlemmet ble drept pga hvordan SIAN benyttet ytringsfriheten. 

 

Dette er kvalmt, forkastelig og billig retorikk. 

Ikke overraskende,har ikke du noen problem med dette. Det er helt OK. Du var jo også en av de, hvis ikke jeg husker feil, som slengte deg på spekulasjonene om at dette var et politisk drap. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (5 minutter siden):


det har ikke sammenheng med drapet på SIAN medlemmet, selvfølgelig, men det har sammenheng med uttalelsen til Amundsen. Altså, det er pga denne trusselvurderingen at Amundsen dro den konklusjonen han gjorde ut av ræva. 

Det tror jeg ikke på i det hele tatt, ref alle de patetiske Facebook postene til Amundsen. 

Det er å legge altfor mye godvilje til. 

Dette var Amundsen som skal slå politisk mynt på et drap, mindre enn et døgn etter hendelsen. 

 

 

Det blir som å unnskylde alle de lavpannede personene som skulle ut å banke muslimer etter at bomben smalt. "Pgs trusselvurderingen var det naturlig å anta dette" 

Nei. Det blir for lettvint. Dette viser kun de ekstreme kreftene sin vilje til å ikke forholde seg til virkeligheten hvis de øyner muligheten for å samle støtte eller å kunne øke polariseringen. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg ikke på i det hele tatt, ref alle de patetiske Facebook postene til Amundsen. 

Det er å legge altfor mye godvilje til. 

Dette var Amundsen som skal slå politisk mynt på et drap, mindre enn et døgn etter hendelsen. 

Ja, det er klart han slår politisk mynt på det. Spørsmålet er om det finnes ett voldsvenstre, og ifølge PST så gjør det altså det. 
Innlegget er helt håpløst, idiotisk og hadde også vært det selvom det faktisk hadde vært noen fra voldsvenstre som begikk drapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Ja, det er klart han slår politisk mynt på det. Spørsmålet er om det finnes ett voldsvenstre, og ifølge PST så gjør det altså det. 
Innlegget er helt håpløst, idiotisk og hadde også vært det selvom det faktisk hadde vært noen fra voldsvenstre som begikk drapet.

PST sin trusselvurdering har ingenting å si i dette tilfellet. Jeg forstår hva du mener, men det blir en irrelevant avsporing, som Debattklovn forsøker seg på for å bagatellisere uttalelsen. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (6 minutter siden):

Det blir som å unnskylde alle de lavpannede personene som skulle ut å banke muslimer etter at bomben smalt. "Pgs trusselvurderingen var det naturlig å anta dette" 

Nei. Det blir for lettvint. Dette viser kun de ekstreme kreftene sin vilje til å ikke forholde seg til virkeligheten hvis de øyner muligheten for å samle støtte eller å kunne øke polariseringen. 

Ja, forsåvidt, det er lavpannet å påstå altfor mye før man vet noe, det gjelder egentlig overalt. 

Men i tilfellet med bomben i Oslo, så var det nok for mange sannsynlig at det var en muslimsk terrorhandling, det var også min første opprinnelige tanke, forskjellen blir når man utbasunerer dette med en gang, det vil alltid være idiotisk, fordi om man tar feil så står man igjen som en klovn. At man unnskylder evt voldshandlinger utifra at det var naturlig for dem å anklage og gå til angrep på muslimer er selvsagt helt på trynet, men vet ikke om det skjedde?

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (16 minutter siden):

Det finnes voldelige elementer på den ekstreme venstresiden, akkurat som det gjør på ekstreme høyresiden. 
Fra PSTs trusselvurdering: 

Da tror jeg du bør lese sitatet ditt på nytt, for det er ikke "voldsvenstre" jeg bekymrer meg for etter å ha lest det.

debattklovn skrev (17 minutter siden):

Den kampsaken som i størst grad vil virke voldsutløsende det kommende året, er høyreekstremisme.

Ellers skal du ha takk for i det minste å svare. Du virker som en ærlig debattant, selv om vi oftest er uenige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

PST sin trusselvurdering har ingenting å si i dette tilfellet. Jeg forstår hva du mener, men det blir en irrelevant avsporing, som Debattklovn forsøker seg på for å bagatellisere uttalelsen. 

 

Ja, det er ikke grunnlag for Amundsen å trekke denne slutningen, siden vi ikke har opplevd noe særlig, om noe i det hele tatt av vold fra venstresiden. Bomben i Oslo var annerledes, der var det mer naturlig å umiddelbart hoppe til konklusjon om islamsk terror, siden det allerede var gjort lignende ting i verden forøvrig. 
 

jeg unnskylder det ikke, jeg bare sier at det er menneskelig å hoppe til slike konklusjoner, basert på det man har sett skje

Endret av Baranladion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Ja, det er ikke grunnlag for Amundsen å trekke denne slutningen, siden vi ikke har opplevd noe særlig, om noe i det hele tatt av vold fra venstresiden. Bomben i Oslo var annerledes, der var det mer naturlig å umiddelbart hoppe til konklusjon om islamsk terror, siden det allerede var gjort lignende ting i verden forøvrig. 
 

jeg unnskylder det ikke, jeg bare sier at det er menneskelig å hoppe til slike konklusjoner, basert på det man har sett skje

Jeg mener ikke at du unnskylder det heller. Jeg tenkte selv at det har sannsynlig at det var utført av noen gale muslimer, men holdt det for meg selv frem til en eventuelt bekreftelse. I motsetning til en rekke FRPer som gikk ut med en gang. 

Da synes jeg det blir for lettvint å si i ettertid at det var naturlig å anta pga trusselvurderingene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, frohmage said:

Da tror jeg du bør lese sitatet ditt på nytt, for det er ikke "voldsvenstre" jeg bekymrer meg for etter å ha lest det.

PST beskriver mulige angrep på politiet og mulige angrep på politiske meningsmotstandere. Amundsen har helt rett i at dette er trusler mot demokratiet. Om en skal bli angrepet for sin politiske mening, ja da har man egentlig ikke demokrati lenger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...