Gå til innhold

Er Islam "fredens religion"?


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (1 minutt siden):

Problemet er når populistiske slanger bruker dette som argument for å ikke hjelpe mennesker i nød. At de menneskene er farlige fordi de er muslimer. 

Det er virkeligheten. 

Tar man inn for mange mennesker som allerede mener disse reglene fra disse landene er riktig å leve etter, uten å integrere de på en ordenlig måte, så er det en risiko for at de samler seg og lager sine egne samfunn hvor dette tankegodset blir gjeldende. Det ser man skjer i feks sverige. Kommer man til ett nytt sted, der man heller ikke blir tatt vare på, så er det vel naturlig for folk å leve etter det man allerede er vant til. Så jeg kan forstå redselen for å hjelpe altfor mange, altfor fort. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Baranladion skrev (4 minutter siden):

Tar man inn for mange mennesker som allerede mener disse reglene fra disse landene er riktig å leve etter, uten å integrere de på en ordenlig måte, så er det en risiko for at de samler seg og lager sine egne samfunn hvor dette tankegodset blir gjeldende. Det ser man skjer i feks sverige. Kommer man til ett nytt sted, der man heller ikke blir tatt vare på, så er det vel naturlig for folk å leve etter det man allerede er vant til. Så jeg kan forstå redselen for å hjelpe altfor mange, altfor fort. 

 

Jeg forstår poenget ditt, men det er så absolutt ikke det det handler om hvis du leser innleggene i denne tråden. 

Profeten var pedofil og muslimer anser han som perfekt. Derfor støtter norske muslimer pedofili og det som verre er. 

Religionskritikk er bra og nødvendig. Å si muslimer støtter pedofili er hjernedød propaganda. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det hjernedødt å si, men man må faktisk samtidig, ta innover seg at muslimene faktisk ser opp til, forsvarer og helliggjør denne profeten.  Det kan være vanskelig å forstå for mange, hvordan de kan gjøre det, som igjen ikke kan forstås før man sette seg ordentlig inn i hele koranen.  

enkelte hevder at islam, Allah og muhammed kun står for pedofili, drap på jøder, halsugginger og steining, men den boka er så langt jeg har forstått ganske mye lenger enn noen få sider lang, så er ganske sikker på at det står ting der som er fredelig, humant og ordentlig, og det er altså dette de aller fleste muslimene følger, i tillegg til lover og regler i de landene de bor i sålklart. 

 

Lenke til kommentar

  

Baranladion skrev (26 minutter siden):

Det er også åpenbart, at kristne ikke lever livet slik etter jesu lære, og har skapt krig på krig i verden, og påfører uskyldige massive lidelser, og tildels ødelagt stole deler av den muslimske verden. 


Har du hørt om korstogene?
Historisk sett har jo kristne gjort mye større skade på den muslimske verden, enn det muslimske ekstremister har gjort på den vestlige verden.
 

Baranladion skrev (26 minutter siden):

I Norge, så er det ikke åpenbart at muslimene ønsker å ha det slik de har det i feks Iran, det er også åpenbart at de aller fleste helt fint klarer å høre på kritikk av deres profet og religion.  


Hva vet du egentlig om Iran?

Visste du at Iran, tross at det har vært muslimsk i århundrer, var et svært moderne samfunn frem til 1979?
Når Shah'en regjerte var det religionsfrihet, rettigheter for kvinner, å Iran var stort sett som vestlige land er i dag.

Dessverre klarte Ayatollah Khomeini å gjennomføre en revolusjon i 1979, å tok over landet nærmest som en diktator.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det hjernedødt å si, men man må faktisk samtidig, ta innover seg at muslimene faktisk ser opp til, forsvarer og helliggjør denne profeten.  Det kan være vanskelig å forstå for mange, hvordan de kan gjøre det, som igjen ikke kan forstås før man sette seg ordentlig inn i hele koranen.  

enkelte hevder at islam, Allah og muhammed kun står for pedofili, drap på jøder, halsugginger og steining, men den boka er så langt jeg har forstått ganske mye lenger enn noen få sider lang, så er ganske sikker på at det står ting der som er fredelig, humant og ordentlig, og det er altså dette de aller fleste muslimene følger, i tillegg til lover og regler i de landene de bor i sålklart. 

 

Jeg forstår ikke at noen kan tilbe den kristne Guden etter alt det grusomme han har gjort, men jeg tror ikke at kristne i min omgangskrets støtter disse grusomme handlingene av den grunn. 

Det gir ingen mening hverken den ene eller andre veien. 

Og før Duke eller Klovnen kommer løpende, dette er ikke whataboutism. Det er for å vise hvor latterlig argumentet er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (15 minutter siden):

  


Har du hørt om korstogene?
Historisk sett har jo kristne gjort mye større skade på den muslimske verden, enn det muslimske ekstremister har gjort på den vestlige verden.
 


Hva vet du egentlig om Iran?

Visste du at Iran, tross at det har vært muslimsk i århundrer, var et svært moderne samfunn frem til 1979?
Når Shah'en regjerte var det religionsfrihet, rettigheter for kvinner, å Iran var stort sett som vestlige land er i dag.

Dessverre klarte Ayatollah Khomeini å gjennomføre en revolusjon i 1979, å tok over landet nærmest som en diktator.

Ja... er det ikke akkurat det jeg sier da? At kristendommen har og  blir misbrukt til å gjøre ekstremt mye faenskap, slik Islam også har og blir misbrukt til å gjøre ekstremt mye faenskap.  Ser kanskje at det kan mistolkes det jeg skrev her, poenget er at relgionen misbrukes, ofte ved å gjøre stikk motsatt av det religionen står for, men allikevel hevde det er greit ifølge gud. 

Når det gjelder Iran, så viser det igjen poenget mitt over,, at religion kan brukes som maktmiddel. Iran bruker religion til å opprettholde makten, og de har innført straffer som er like de som står i koranen, det er brutalt og primitivt. Hadde det vært en kristen diktator, så hadde man brukt bibelen til å finne andre brutale måter å opprettholde makten på, ved cherry picking. 

Nord korea er også ett eksempel, der er lederen "gud", og det brukes brutale maktmidler fordi guds ord er alt. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, 0laf said:

Spørsmålet da må jo være hvem som har misforstått, og som er total kunnskapsløs, 1.8 milliarder muslimer som faktisk vet noe om Profeten, eller deg, som ser ut til å ha null kunnskap om Islam generelt ?

At mange tror det er ikke et godt argument for at det er riktig.
Før Kopernicus trodde svært mange at jorden var sentrum i universet, men det var ikke riktig av den grunn... 

Quote

In argumentation theory, an argumentum ad populum (Latin for "appeal to the people"[1]) is a fallacious argument that concludes that a proposition must be true because many or most people believe it, often concisely encapsulated as: "If many believe so, it is so".

Hvor mange % av muslimer eller kristine bruker mye tid på å studere skriftene og religionen sin? En svært liten andel. 

Under er imidlertid en gruppe muslimer som satte høy prioritet og brukte mye tid på å lære seg skriftene. 

image.png.6a5bff29cbbab47cb45244cee469a2a2.png

 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår ikke at noen kan tilbe den kristne Guden etter alt det grusomme han har gjort, men jeg tror ikke at kristne i min omgangskrets støtter disse grusomme handlingene av den grunn. 

Det gir ingen mening hverken den ene eller andre veien. 

Og før Duke eller Klovnen kommer løpende, dette er ikke whataboutism. Det er for å vise hvor latterlig argumentet er. 

Nei, jeg er helt enig med deg. En gud som grunnlag for lover og regler er helt absurd, det er gammel lære som ikke kan rettes på (blasfemisk). Dessverre så er så fryktelig mange mennesker religiøse, og myndigheter er ikke redd for å rettferdiggjøre handlinger med sin gud. 

Ta de kristne feks, de følger jesus som var snill og god og grei, og stod for egentlig en veldig fint livssyn, men.... hvis du ikke følger han, så skal du rett i helvete når du dør. Herlige saker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (16 minutter siden):

 Har du hørt om korstogene?
Historisk sett har jo kristne gjort mye større skade på den muslimske verden, enn det muslimske ekstremister har gjort på den vestlige verden.

Mennesker har nok gjort ugjerninger i alle religioners navn.
Men: Det står ingenting i Bibelen om å drepe de som ikke tror på Kristendommen!


I Koranen derimot, står det detaljert beskrevet at det er enhver muslim's plikt å drepe de vantro! Altså alle som ikke tror på Islam. Men de er ikke "dum"; det står også at man ikke skal gå løs på de vantro med altfor dårlige odds: Først når muslimene utgjør 10 (ti) prosent av lokalbefolkningen, skal de starte nedslaktingen! Fordi Allah skal gi dem ti manns styrke! Og dette står i Koranen!
(i tillegg til en hel haug med latterligheter som at man kan få tilgivelse for alt fra utroskap til å ha skjendet sin nabo's kamel, ved å lese høyt spesifikke Koranvers mens man urinerer! Likevel tas denne boken seriøst av millioner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (Akkurat nå):

Ehh, Koranen? :himle med øynene:

Ja, det skjønner jeg. Men hvor i koranen? Usikker på om jeg orker å lese det, men jeg lurer på a) hvor det står at alle muslimer skal gjøre det, og i hvilken kontekst. Feks, kan dette være en krigsstrategi, og ikke en ordre om hva alle fremtidige muslimer MÅ gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

Islam er voldens og intoleransens religion.

Og alle nordmenn som forsvarer svineriet er værre en muslimene som ikke vet bedre.

Kommer fra den selverklærte rasisten 😂

Skikkelig lett å ta deg seriøst. Du er ikke bedre enn medlemmene i SIAN for å være helt ærlig og det farger alt du mener. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Både bibelen og koranen har mange innslag av både vold og intoleranse. Hvorvidt dette blir brukt den dag i dag, til å styre mennesker til å være voldelige og intolerante avhenger nesten utelukkende av hvor i verden man er. Altså, i land med lav levestandard, krig og med uvitende/uutdannede mennesker, så vil det være lettere å ty til de reglene som står i bøkene, enten fordi man ikke vet bedre, eller fordi styresmaktene bruker det som maktmiddel. 

I andre land, som har en utdannet befolkning, demokrati, velstand og gode levekår, så faller grunnlaget til å måtte ty til de religiøse reglene bort, folk vet bedre, og religionen blir mer personlig og tradisjonell. 

Så kan man argumentere for at muslimer ser ned på homofili og at kvinner ikke skal være likestil mannen i vestlige deler av verden, men slik er det faktisk blant en del kristne også. Homofili er ikke greit blant mange, og kona skal helst være hjemme å passe barna blant mange. 

Det er faktisk også slik blant en del folk som ikke er religiøse

 

 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Var dere som erklærte meg rasist, jeg sier bare at det gjør meg ingenting, om dere kaller meg rasist så er jeg stolt over det.

I følge din egen definsjon av ordet rasist er du nettopp det. Du bekreftet det selv. 

Godt å få det avklart en gang for alle. Første steg er tross alt å akseptere hva man er. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver du å oppnå noe spesielt med å få lov å kalle meningsmotstandere rasister? Er det et viktig mål i debatten for deg? Sier litt om hvor svake argumenter dere har hvis noe slikt føles som en stor seier for dere.

Vinner man ikke debatten så skal man iallefall vinne semantikken. HAHAHA 🤣

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (52 minutter siden):

I Koranen derimot, står det detaljert beskrevet at det er enhver muslim's plikt å drepe de vantro! Altså alle som ikke tror på Islam. Men de er ikke "dum"; det står også at man ikke skal gå løs på de vantro med altfor dårlige odds: Først når muslimene utgjør 10 (ti) prosent av lokalbefolkningen, skal de starte nedslaktingen! Fordi Allah skal gi dem ti manns styrke! Og dette står i Koranen!


Nei, dette står ikke i Koranen, det som derimot står i Koranen, og er en av grunnstenene i Islam, er at å drepe ett menneske, er som å drepe hele menneskeheten.

Jeg tipper du har lest dette et sted, at Koranen sier vantro skal drepes, og at det stammer fra Koranen 9:5, men det er absolutt ikke det som står der dersom man leser litt mer.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 minutter siden):

Prøver du å oppnå noe spesielt med å få lov å kalle meningsmotstandere rasister? Er det et viktig mål i debatten for deg? Sier litt om hvor svake argumenter dere har hvis noe slikt føles som en stor seier for dere.

Ja. Jeg vil oppnå at det kommer frem at dine synspunkter baserer seg på rasistisk tankegods. Dette bekrefter du selv og er til og med stolt av det. 

Det viser hvilket nivå denne diskusjonen ligger på, når en av de som hater Islam i denne tråden ikke er bedre enn de ignorante rasistene i SIAN. 

Det er ingen seier. Det er bare trist å observere, men det gjør alt mye enklere å forholde seg til. For man vet at dine utsagn er basert på hat og frykt. Ikke fakta. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...