Jump to content
Desses

Phillips 65" OLED - reparasjon og forsendelse på kjøpers risiko - rimelig?

Recommended Posts

Det var da en veldig dårlig eske. Nå er det vel 3-4 år siden jeg var borti det, som den gang var en ganske ny løsning, hos Infocare/Elkjøp. Det var mye kraftigere esker med helt annen polstring. Det ble sagt at de eskene var kostbare, så da skal de vel spare her også...

Share this post


Link to post

Esken som Desses har fått er samme type som jeg fikk min 58" Philips tilbake i selv om jeg hadde sendt inn med original eske. Min kom med kun standard liten bobbleplast. De "finger" bobbleplasten er ikke så gal, men det burte fulgt med full eske av dem, slik at du fikk noe til overs når TVen tok opp plast også.

Får håpe Elkjøp fikser hjemmeservice.

Share this post


Link to post

Litt sent ute her, men må få lov til å dele min anbefaling om å heller prøve å gå rett på andre alternativer enn å benytte seg av Infocare/Elcare. Hvis du kan heve et kjøp ville jeg heller brukt energi på det. Det er mulig Elcare er greit dersom problemer er enkle å fikse, men dersom de går på en liten kvist er de totalt ubrukelige og helt umulig å få informasjon ut av hva gjelder status. Jeg vil tro det å starte en profesjonell konkurrent til det tilsynelatende monopolet de har skaffet seg på el-reparasjoner i Norge er en god forretningside, dersom man greier å ta noen enkle grep rundt evne til å kommunisere med kunder og finne konstruktive løsninger på problemer.

Jeg kommer til å vise til en prosess jeg hadde med de nylig dersom jeg blir henvist til å bruke de igjen og blånekte.

Share this post


Link to post

Nå har jeg ikke lest hele tråden. Med dette er vel et klassisk tilfelle av NMP, eller "Not My Problem". Dvs, det er ditt problem, men elkjøp sitt ansvar. 

Du er en norsk forbruker som har handlet i en norsk butikk. Hadde jeg møtt på selgere som henviser til produsent++ på et så nytt produkt, hadde jeg levert tven fysisk i butikken og sagt "fiks". Jeg har gjort det og, ikke med en tv riktignok. Da blir butikken ansvarlig for skader under transport osv. 

Bruk en maxitaxi for anledningen eventuelt. Eller finn.no småjobber, garantert en som kan kjøre den til nærmeste butikk. 

Edited by OscarMike1

Share this post


Link to post

Takk for tips Smaskifa, jeg trøbbler fortsatt med denne saken. Elkjøp jobber fortsatt med å eskalere saken internt. Snakket med tre forskjellige personer de siste ukene og alle sier denne TV'en ikke skal sendes inn til reparasjon. Den skal enten repareres hjemme eller så skal noen komme til meg og pakke den/ta den med seg. Det er ikke noe jeg skal gjøre.

Fikk derimot beskjed fra Bring her om dagen om at en ny tom pappeske var på vei fra Elcare. Den fikk jeg heldigvis stoppet. Frykter at saken hos Elkjøp bare går i ring og det ikke kommer noe mer ut av det....annet enn nye tomme pappesker..

Får vurdere heving nå, dette begynner å bli tragisk.

OscarMike1Enig. Problemet her er også å få TV'en til butikk. Kan som sagt kanskje gå sammen et par karer og bære den inn i en stor maxi-taxi, sitte i midtgangen og holde den mens vi ber sjåføren kjøre svært pent til Elkjøp butikken. Det blir nok derimot en dyr seanse, og noe jeg ser på som en konflikt med det theNiceOne var behjelpelig med å kopierte inn i tråden fra Forbrukerkjøpsloven ang. avhjelp.

 

Share this post


Link to post

Hei. 

Lurte på hvilken løsning som kom i saken her? 

Har en pågående reklamasjon på en Philips 65PUS8303/12 som skal inn til ELcare nå. 

Har fått Backlight bleeding. Skjermen er 2,5år gammel. 

Share this post


Link to post

Hei cveastad,
Det ble bare rot med Elcare/Inforcare/Workshop - for et håpløst selskap! Alle som kan unngå service på stor TV hvor leverandør bruker dette selskapet på service bør for all del unngå det. Skrekkelig opplevelse!


Den lokale Elkjøp butikken ble min redning. De brettet opp armene og kom på døra og hentet TV-en min, sørget for transport (på deres ansvar) til reparatør og hadde med seg en mindre låne TV som vi kunne bruke den tiden reparasjonen tok. Dessverre bruker de fortsatt Elacare/Inforcare/Workshop som reparatør. Da jeg fikk TV'en tilbake fra reparasjon etter en månede så var kun et av to problemer løst. Den innebygde Google Chrome Casten fungerte fortsatt ikke. Orket ikke nok en ny runde med dette, da det tross alt hadde tatt et år å får første service, og dette skjønte lokalbutikken min, så vi kom til en enighet at jeg fikk en selvstendig Google Chromecast som jeg kunne plugge inn i TV'en isteden. Nå funker det flott.


I ettertid har derimot Elcare/Inforcare/Workshop trakasserte meg med regninger, purringer, inkasso og spam av emailer for at jeg visstnok skulle betale 500,- kroner for en pappeske jeg aldri har brukt, og som produsent i email har bekreftet til Elcare/Inforcare/Workshop og meg at de skal dekke dersom det skulle bli nødvendig (da TV'en var under ett år). Håpløs mølle å komme ut av. Ser ut som trakasseringen stoppet etter en serie med harde emailer i retur. Dette selskapet drives på en katastrofal måte, minner om en bakgårdsbedrift, styrt av A- eller B-gjengen.


Krysser fingrene for at det ikke blir mer problemer. Beklager dystre utsikter for din reparasjon. Anbefaler deg å snakke med din lokale butikk, resten har jeg lite tro på.

Share this post


Link to post

Hei Desses. 

Takk for svar. 

Jeg har pick-up på TVen min idag. Pakken som jeg fikk så fin ut og innholdet av beskyttelse så bra ut. Jeg har tatt bilder underveis for å sikre meg samt pakket TV på en forsvarlig og sikker måte. 

Elkjøp var veldig imøtekommende med låne TV og fikk lånt en 55" 7serie fra en butikk i området jeg bor i. 

 

Jeg krysser fingre for at det går seg til og det blir reparert eller byttet TV. Har lest litt om Backlight Bleed og det er vel ikke så mangen løsninger foruten å bytte panlet i TV. 

 

Jeg kommer med oppdatertring når jeg saken går sin gang. 

 

Share this post


Link to post

Da ser det ut som styret skal starte med Elcare... 

Fikk idag melding at de hadde mottatt TV min og den var pakket feil. Jeg fulgte instrukser som fulgte med men satt ikke TV oppned da det ikke stod at den MÅTTE det. TV var litt tilbakelent i pakken og Tekniker skulle se på dette og om han mente det noe om det skulle jg få PO på dette. 

Foten var også på TV slik som den var på bildene som fulgte med. Der sier ELcare at den helst skal helt bort. 

PO? prisoverslag? 

Du kan banne på at de får ikke en krone av meg. Kjenner det koker godt nå. 

Tv til 20k (vel om merke kjøpt på kampanje, ikke at det skal ha noe betydning) helt uaktuelt at den bare skal vare i så vidt over 2 år. 

Saken meldes videre til forbruker rådet for videre saksgang. 

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...