Gå til innhold

Presidentdebatt 2 - Donald Trump vs. Joe Biden


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071

Finn frem popkorn og sleng deg i sofaen, det er duket for siste presidentdebatt før valget. USA skal som kjent velge om Trump eller Biden skal bli president. Det er 12 dager igjen til valget blir avholdt, og Trump trenger virkelig å ta innpå Biden på målingene.

Per nå leder Biden med 9.9 prosentpoeng (på et gjennomsnitt av målingene) i følge nettstedet Fivethirtyeight.

image.png

 

Gjennom kvelden skal vi innom seks tema:

  • Kampen mot koronaviruset
  • Amerikanske familier
  • Ulike befolkningsgrupper i Amerika
  • Klimanedringer
  • Nasjonal sikkerhet
  • Styring av landet

Ved hvert tema blir det stilt et åpningsspørsmål, hvor begge kandidatene får to minutter til å svare. Nytt fra forrige gang er at mikrofonen til motkandidaten skrus av mens den andre kandidaten snakker, for å unngå avbrytelser. Kristen Welker fra NBC skal moderere debatten.

Tråden oppdateres løpende med hvor du kan følge debatten.

Vel møtt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten Trumps konstante skriking så kan kanskje dette bli søvndyssende.
Spent på om han har noe annet å si enn beautiful og great om alt. 

Biden har vel brukt litt tid til å oppdatere seg på hva det skal snakkes om. Regner med Trump tenker han har dette inne uansett, og har sett litt på fox og lest litt på breitbart eller noe.

Kan bli spennende.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk : Ikke så ulikt forrige debatt, bare med litt mindre volum og mer sivilisert. Fra DT, Samme løgner som alltid angående Covid-19. Han deler tiden mellom å skryte av hva han har gjort og å angripe både Biden, hans familie og hans tid som visepresident. Ingen spor av fremtidsplaner, selv når han blir spurt direkte om det, og snakket igjen over moderator. Fra Biden, mye av de samme poeng som sist, men greie svar med noe mer entusiasme, og mye mer om hva han tenker å gjøre hvis han blir president . Begge fikk inn noen poeng, men jeg tror neppe dette endrer balansen i noen særlig grad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (31 minutter siden):

Positivt overrasket over alle 3 i denne debatten.

Trump var mer behersket
Biden klarte å prate i 2 hele min av gangen
Moderatoren var lite partisk.

Litt rart å bli overrasket over at Biden klarte å prate i 2 min av gangen når mye av kritikken av han i det siste er at han prater for lenge, på klassisk politikervis! Men nå fikk han muligheten til å snakke uten å bli avbrutt så ofte også i en debatt.

Ellers var det mer en ordentlig debatt denne gangen, fint å slippe alle avbrytelsene. Trump holdt seg mer på teppet, men løy enda mer i denne debatten enn den forrige. Jo mer han sier, jo flere løgner. 

Biden vant nok debatten på koronapandemien og helse som er de temaene amerikanere bryr seg mest om nå, mens Trump drar også nytte av at han klarte å holde seg noenlunde anstendig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Øystein skrev (21 timer siden):

Nytt fra forrige gang er at mikrofonen til motkandidaten skrus av mens den andre kandidaten snakker, for å unngå avbrytelser.

har ikke sett debatten, men lest at de avbrøt hverandre rundt 40 ganger, begge to.

gjaldt klausulen om frakoblet mic bare en del av debatten da, mens var fritt frem "å kakle i munn på hverandre" i øvrige delen?

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Snikpellik said:

Litt rart å bli overrasket over at Biden klarte å prate i 2 min av gangen når mye av kritikken av han i det siste er at han prater for lenge, på klassisk politikervis!

Han husker jo ikke hva han selv sa for 30 sekunder siden så mon ikke de har instruert ham i å ikke prate for lenge for å minimere antall gange han gjentar seg selv eller roter seg bort i noe helt annet enn det som er tema. 

Lenke til kommentar

Har bare sett klipp, men virker som en jevn debatt. Er fortsatt ikke helt overbevist om at Biden er mentalt frisk. Vanskelig å si når alt er nedskrevet og innøvd på forhånd. Men det er noe med blikket og de følelsemessige reaksjonene som ikke stemmer helt. Trump på sin side er frisk som en fisk. Hans biologiske alder er vel 60 år, kan jeg tenke meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...