Gå til innhold

Elektrisk tannbørste, Oral-B eller Philips?


Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe ny elektrisk tannbørste. Den jeg har i dag er en av de rimeligere modellene av Oral-B, men tenkte nå å gå for en av de bedre modellene som er mer effektiv mot fjerning av plakk osv.

Ser det i hovedsak er Oral-B og Philips som gjelder, men så har de tilgjengjeld en drøss med modeller å velge mellom.

Er det et merke og modell som utmerker seg positivt av disse? Er det gjennomført noen skikkelige tester som viser om det er noe forskjell på hva en velger og ikke bare basert på testerens brukserfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DiskusDød skrev (54 minutter siden):

Har hatt oral b og nå Phillips. Kan ikke sammenlignes. Phillips er best. Tek.no har hatt test av disse for noen år siden. 

Slik jeg erfarer er de fleste elektriske børstene særlig orabb 20PC REPLACEMENT TOOTHBRUSH HEADS ELECTRIC FOR ORAL BRAUN ganske dårlige i lengere perioder de slites veldig fort man ser for etter 1 uke man må bytte, og ganske dyre, i norge vil slikt fort koster flere hundre kr. Så er vel også problemet at børstene er ganske dyre sammenlignet med utlandet og levetiden kan jo diskuteres. Og hvor effektive de er.Kjøper kun slike børster på salg men bruker mest normalt børster. Så er vel lite nytt som har skjedd.

Lenke til kommentar

Erfaringer med elektriske tannbørster er ganske subjektivt når man spør folk, og det er mange modeller. Jeg har brukt Oral-B/Braun i veldig mange år, og er fornøyd så lenge jeg ikke bruker de billigste modellene. Pga tidligere jobb har jeg prøvd litt forskjellige typer. Da Oral-B/Braun kom med modeller med pulserende bevegelser (det de nå kaller 3D Cleaning Action) fikk jeg låne en noen dager. Tok den med hjem og satte på det relativ godt brukte børstehodet jeg brukte til daglig, og syntes at det gjorde merkbart bedre rent. Da Philips lanserte Sonicare fikk jeg kjøpt en veldig billig for å prøve den i praksis. Brukte den en stund, men min mening var at det føltes som at Oral-B/Braun gjorde merkbart bedre rent.

Min anbefaling er Oral-B/Braun, men ikke de rimligste modellene. Gå litt opp og få 3D Cleaning Action. Men om man trenger Bluetooth og app får man velge selv. Det gidder ikke jeg å betale for. Den nyeste iO Series 9S er sikkert veldig bra, men altfor dyr etter min mening.

Og etter å ha prøvd et par typer uorginale børstehoder vil jeg anbefale å spandere orginale. De er dyre, men bedre. Kjøp større pakker så blir stykkprisen lavere.

Lenke til kommentar

Coop obs har ofte tilbud på børstehoder til oral-b.

Jeg har alt en oral-b i dag, men av de rimeligere modellene. Pakke med to i til 699. Når jeg nå skal ha ny så blir det en bedre modell og mer påkostet.

Har forstått det slik at de gamle børstehodene ikke passer på io modellene?

Ellers er vel io 8 den som frister mest av oral-b med tanke på pris og funksjon. Bare dumt de ikke kommer med innebygget lader i etuiet.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (58 minutter siden):

De billige modellene rengjør like bra som de dyre, men de dyre har flere funksjoner, som tidsur og apper

Ihvertfall det jeg har fått med meg
Bruker ikke elektrisk kost

Men hvor ofte trenger du apper til tannbørsten eneste steder jeg ikke bruker mobilen er på toalettet er ikke så avhenging av mobil så er vel ikke behov for meg. Selv om det kunne vært spennende å vite hvor langt apper gir, om du kan få tannbørsten lydløs?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...