Gå til innhold

Xbox serie X\S erfaringer?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
samco skrev (15 timer siden):

Som sagt series x er den beste måten å spille Xbox spill på ... en ny gen hmm ikke i mine øyne. samme med Ps5 er en evolusjon ikke en revolusjon

Er vel mulig den blir tynnere og bedre Det kan bli vanskelig å skaffe en Xbox Series X helt til april 2021

Microsoft kunne hatt mere lagringsplass 1 til 2 tb og blueray drev i serie S og svart farge, kan være de blir nødt til det  Hvis de skal få solgt flere konsoller, men mener du series X vs S er så mye forskjell uten om det? For jeg lurer på om det er særlig lønnsomt for microsoft å ungå salg av de dyreste konsollene på sikt.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 timer siden):

Er vel mulig den blir tynnere og bedre Det kan bli vanskelig å skaffe en Xbox Series X helt til april 2021

Microsoft kunne hatt mere lagringsplass 1 til 2 tb og blueray drev i serie S og svart farge, kan være de blir nødt til det  Hvis de skal få solgt flere konsoller, men mener du series X vs S er så mye forskjell uten om det? For jeg lurer på om det er særlig lønnsomt for microsoft å ungå salg av de dyreste konsollene på sikt.

Helt enig med lagringen alt for lite plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare sånn så jeg forstår deg rett:

Du vurderer å kjøpe deg en Xbox Series S eller X, men er skeptisk fordi du frykter at nedlastingshastigheten er for dårlig, og fordi løsningen de har valgt å bruke for utvidelse av lagringsplass minner deg om Sonys løsning fra 1995, som du ikke var helt fornøyd med?

Lenke til kommentar
samco skrev (På 17.11.2020 den 23.12):

samme med Ps5 er en evolusjon ikke en revolusjon 

Sett anmeldere påpeke at det denne generasjonen er det største spranget i teknologi mellom generasjoner. Når sant skal sies, tenker jeg det er her revolusjonen ligger. Alle andre nyvinninger har historisk sett ramlet tilbake til god gammeldags gaming i løpet av konsollens levetid, selv om spesielt Nintendo har kommet noen nyvinninger av verdi, iallefall som har levd godt gjennom sin generasjon.

 

veldig spent på den nye kontrollen til ps5. Her har de landet noen løsninger med stort potensiale, så blir det spennende å se hvorvidt løsningene varer. Har størst potensiale i skytespill, som ikke er my cup of tea, men er de kreative nok kan de lage løsninger som kan bli varige og gode også innen andre sjangere

 

ellers tenker jeg den største revolusjonen ligger i lastetider, og tiden man bruker inn og ut av spill. Syntes dette har vært trælete i dennne generasjonen, og savner tiden med konsoller i barndommen da ting gikk raskere. Får de dette på stell er det helt klart en revolusjon!

Endret av Måsadåtten
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (På 2.12.2020 den 14.26):

Sett anmeldere påpeke at det denne generasjonen er det største spranget i teknologi mellom generasjoner. Når sant skal sies, tenker jeg det er her revolusjonen ligger. Alle andre nyvinninger har historisk sett ramlet tilbake til god gammeldags gaming i løpet av konsollens levetid, selv om spesielt Nintendo har kommet noen nyvinninger av verdi, iallefall som har levd godt gjennom sin generasjon.

 

veldig spent på den nye kontrollen til ps5. Her har de landet noen løsninger med stort potensiale, så blir det spennende å se hvorvidt løsningene varer. Har størst potensiale i skytespill, som ikke er my cup of tea, men er de kreative nok kan de lage løsninger som kan bli varige og gode også innen andre sjangere

 

ellers tenker jeg den største revolusjonen ligger i lastetider, og tiden man bruker inn og ut av spill. Syntes dette har vært trælete i dennne generasjonen, og savner tiden med konsoller i barndommen da ting gikk raskere. Får de dette på stell er det helt klart en revolusjon!

Raytracing og 120fps er største hoppet. Resten meeeh så langt ikke helt blown away.

Lenke til kommentar
samco skrev (1 time siden):

Raytracing og 120fps er største hoppet. Resten meeeh så langt ikke helt blown away.

Får håpe det endrer seg. Får uansett ikke samme hopp som da man gikk fra 8-16 bit, eller fra 2d til 3D. Slike sprang er ikke mulig, så lenge teknologien har kommet såpass langt
 

sjelden man ser det reelle hoppet på de første spillene. Ta f.eks Nintendo, hvor de beste spillene de siste gangene har vært til både forrige og nye generasjon. Nå har vel strengt tatt de spillene likevel vært av de beste på hele konsollen, så er andre kvaliteter enn det maskinelle som har hatt mest å si. Desverre vet jeg ikke noe om hvordan dette blir denne generasjonen selv, da maskinen min står på et lager på Ingeberg i helgen...😔

Lenke til kommentar

Digger min XSX. 🥳

  • Mindre lastetider i spill
  • Rask UI
  • Quick Resume
  • Ingen viftestøy
  • 60 Hz (fra orig. XBone)
  • 4k downscaling til 1080p

Sistnevnte ble ekstra tydelig i dag med nyeste Mando i 4k via Plex.  Selv om jeg er på 1080p kunne du se markant forskjell.

Eneste negative så langt er kontrolleren som ikke var 100 %.  Venter ny i posten som skal komme over helgen.

Endret av MindTooth
60 Hz
Lenke til kommentar
1 hour ago, samco said:

Ja slik som stein alderen var for enkelte ... fram med flint steinen 

Et sollys i hverdag du skjønner jeg. 😂  Må være et fint menneske å omgå..  Om det er noe som plager deg er det alltids hjelp å få.

###
 

Det slutter ikke å forbause meg hvor rask og stille den er.  En kjempe god oppgradering fra en vanlig Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MindTooth skrev (10 minutter siden):

Det slutter ikke å forbause meg hvor rask og stille den er.  En kjempe god oppgradering fra en vanlig Xbox One.

Må være eneste fordelen ulempen er vel lite diskplass, har 1 tb + 5 TB så har rundt 1 tb igjen.

Hvordan er det å flytte disken til xbox one X til xbox serie X er det uten å gjøre noe eller må man laste ned og starte spillet på nytt?

Lenke til kommentar

Når jeg satte opp Xbox Series X, så overtok den bare strømkabelen, nettverkskabelen og hdmi-kabelen - samt plassen - til Xbox One S'en min. Og jeg plugga i den samme eksterne HD'en fra Xbox One inn i Xbox Series X, og boots opp. Alt var "som før", og jeg flytta inn de spillene som jeg ville ha på SSD'en. Kjøpte også 1tb storage expansion fra Seagate, og den var bare å dytte inn mens konsollen stod på så ble det tilgjengelig. Og om man trenger mer SSD-lagring så er det strengt tatt mulig å drive å hotswappe flere Storage Expansion-kort. 

Det at alt bare -funka-, at alt var som, var digg. Noen har kommentert på at overgangen fra forrige generasjon til nå ikke var så stor på det visuelle på selve xbox-grensesnittet, men det synes jeg faktisk bare var en fordel. Trenger ikke jakte på innstillinger, alt er forutsigbart og kjent, bare at jeg nå kan spille mer krevende spill på god framerate og oppløsning. Med 250 spill installert så var det VELDIG greit at ting bare fortsatte å funke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig fornøyd så langt her med min XSX. 
Eneste «kjipe» så langt er lagringsplassen. Vurderer å kjøpe en vanlig ekstern hdd. Har skjønt at det går an å lagre alt på denne, deretter flytte over til ssden i xboxen for å få fult utnyttet hastigheten, men er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å overflytte spillene frem og tilbake fra ssden og en vanlig ekstern hdd ? Har en 500/500 nettlinje som er kablet til xboxen, så det tar ikke evigheter å installere og slette spill, men hvis en ekstern hdd frem og tilbake løsning går mye kjappere, så kan det være aktuelt. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...