Gå til innhold

Laptop til dama


Anbefalte innlegg

Hei. Dama ønsker seg en ny laptop da min 14" fra 2011 er for tung å dra med med til skolen én kveld i uken... 🤨

Hun har ikke noen særlige ønsker utenom tynn, lett og ikke for dyr, helst  ikke mer enn 6000kr.

Siden det er 20% DNB rabatt hos Power i de kommende dagene har jeg tittet litt på deres modeller, men er selvfølgelig åpen for andre alternativ.

Har sett meg ut denne som blir 5600kr om den fremdeles er nedsatt 1093kr de kommende dagene (forstått det slik at DNB tilbudet også gjelder allerede rabatterte varer).

På papiret ser den i det minste ut som et godt kjøp. 512 GB SSD, 8 GB RAM, Ryzen 4500U (6 kjerner/tråder). Kvaliteten og minnehastigheten er kanskje mine største bekymringer men ser ut som andre Swift 3 modeller generelt får greie omtaler.

Hadde satt pris på noen andres synspunkter og evt. alternativer (som f.eks om den over går tilbake til fullpris i morgen).

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (3 timer siden):

Virker som en fin maskin du ser på. Et alternativ kan være denne.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/huawei-matebook-d-14-256-gb-14-laptop/p-1069141/

Ikke dum, men tror Ryzen 4000 kontra 3000 og dobbel lagringsplass er verdt prisforskjellen opp til Aceren.

Kontorstol skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt Acer Swift 3 i et par år nå, og er veldig fornøyd med både byggekvalitet, ytelse og batteri. Og modellen du har sett på er nok enda bedre. :) 

Godt å høre. Har nok skjedd litt på hw fronten på 3 år.

Tror jeg bare må gå for den Aceren, så sant DNB tilbudet gjelder rabatterte priser osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PantZman skrev (1 time siden):

Ikke dum, men tror Ryzen 4000 kontra 3000 og dobbel lagringsplass er verdt prisforskjellen opp til Aceren.

Godt å høre. Har nok skjedd litt på hw fronten på 3 år.

Tror jeg bare må gå for den Aceren, så sant DNB tilbudet gjelder rabatterte priser osv.

Ja. Helt ærlig så fikk jeg lyst på den selv! Og jeg har gått og ventet på Macbook med ARM. Virker som et trygt valg til en god pris 🙂

Lenke til kommentar

Siden jeg selv er syk så sendte jeg noen andre innom vår lokale Power. Ble selvfølgelig fortalt at DNB tilbudet ikke gjelder allerede rabatterte varer.

 

Spoiler

DNB

1005702224_powerdnb1.thumb.png.187bfa1474d03975be23035d84d6526a.png

Ansatte hos Power mente at noe av det merket med rødt sier at tilbudet ikke gjelder allerede rabatterte varer. Må si jeg sliter med å finne det.

Det merket med grønt sier at tilbudet gjelder allerede rabatterte varer... 😒

Lenke til kommentar

Dette er unntakene:

Unntak fra tilbudet:
• iPad
• iPhone, Samsung og Huawei telefoner kan kun kjøpes med privat abonnement fra dagens porteføljer:
  · Telenor: videreføring eller nytegning.
  · Telia: 12 mnd. avtaletid eller nytegning.
  · Ice: 12 mnd. avtaletid og abonnement fra 3GB og opp
Lenke til kommentar
^fmj skrev (1 minutt siden):

Dette er unntakene:

Unntak fra tilbudet:
• iPad
• iPhone, Samsung og Huawei telefoner kan kun kjøpes med privat abonnement fra dagens porteføljer:
  · Telenor: videreføring eller nytegning.
  · Telia: 12 mnd. avtaletid eller nytegning.
  · Ice: 12 mnd. avtaletid og abonnement fra 3GB og opp

Ja, men de henviste til noe av den teksten jeg merket med rødt og mente det betydde at tilbudet ikke gjelder allerede rabatterte varer.

Personen jeg sendte fortalte meg dette over tlf etterpå, så vet ikke spesifikt hvilken del av teksten Power refererte til.

Lenke til kommentar
PantZman skrev (16 timer siden):

Ja, men de henviste til noe av den teksten jeg merket med rødt og mente det betydde at tilbudet ikke gjelder allerede rabatterte varer.

Personen jeg sendte fortalte meg dette over tlf etterpå, så vet ikke spesifikt hvilken del av teksten Power refererte til.

Jeg har kjøpt rabatterte varer flere ganger, blant annet en bærbar PC. Gå etter det som står på siden til DNB, min erfaring er at de som står i butikk sier forskjellig som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt rabatterte varer flere ganger, blant annet en bærbar PC. Gå etter det som står på siden til DNB, min erfaring er at de som står i butikk sier forskjellig som ikke stemmer.

Fikk nettopp telefon om at h*n hadde vært innom den andre Power vi har i området og der var det ikke noe problem å få kjøpt til den prisen (DNB kampanje på allerede rabattert vare). På nett stod den ikke på lager så får bare håpe de ikke har lurt på h*n noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...