Gå til innhold

Et spørsmål til venstrevridde.....


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (1 minutt siden):

Nazister definerte ikke jøder som mennesker. De allierte definerte jødene som mennesker. 

Er det et filosofisk spørsmål? 

Si meg bare fordi pedofili var akseptert i Arabia på 600-tallet  så var det ikke pedofili? Men når drap er akseptabelt i en diktaturstat så er det ikke drap? eller er det annerledes fordi det er islam det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MetalAndy92 skrev (7 minutter siden):

Muhammed selv fikk sine egne kritikere drept i sin levetid.


Pussig nok var ingen av hans kritikere opptatt av giftemålet med Aisha, og hennes alder.

Nå er det vel ikke så mye vi vet om Mohammads kritikere, så om han fikk de drept eller ikke, vet ikke jeg, men han drepte i hvert fall sine fiender på slagmarken, slik alle andre gjorde på denne tiden, uten at det er særlig relevant.

Så vidt jeg kan huske, er det flere vers i Koranen som omhandler kritikk mot Mohammad, og at han aldri tok handling mot de som kritiserte ham.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):


Pussig nok var ingen av hans kritikere opptatt av giftemålet med Aisha, og hennes alder.

Nå er det vel ikke så mye vi vet om Mohammads kritikere, så om han fikk de drept eller ikke, vet ikke jeg, men drepte i hvert fall sine fiender på slagmarken, slik alle andre gjorde på denne tiden, uten at det er særlig relevant.

Så vidt jeg kan huske, er det flere vers i Koranen som omhandler kritikk mot Mohammad, og at han aldri tok handling mot de som kritiserte ham.

Muhammad beordret og fikk sine kritikere drept. Et eksempel på kritiker av Muhammad er poeten Abu Afak en jødisk araber som kritiserte muhammad og som ble myrdet på muhammads ordre.
 

At pedofili var akseptert betyr ikke at det ikke var pedofili.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Kva legg du i 'velintegrerte' nøyaktig?

La oss ta ein familie. Me har mannen Ali Badr. Han har ei kone, Iman Khalida. Ho går med hijab. Dei snakker litt norsk, men slit med å lære seg språket. Men dei jobbe med saken. Når er disse to "velintegrerte" i dine auge nøyaktig?

Når de har tilegnet seg norske verdier.

Lenke til kommentar
3 hours ago, MetalAndy92 said:

Unnskyld meg, men er du helt på bærtur?
Hvordan har jeg forfektet rasebiologi, folkemord, terror, diktatur, diskriminering av minoriteter, krig og vold, imperialisme og undertrykkelse?
svar meg på dette.

Han har bare ikke noen argumenter og forsøker å bruke Reductio ad Hitlerum mot deg. 

Quote

Reductio ad Hitlerum (/ˈhɪtlərəm/; Latin for "reduction to Hitler"), also known as playing the Nazi card,[1][2] is an attempt to invalidate someone else's position on the basis that the same view was held by Adolf Hitler or the Nazi Party.[3] One example would be that since Hitler was against smoking, implying that someone who is against smoking is a Nazi.[4]

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (2 minutter siden):

Si meg bare fordi pedofili var akseptert i Arabia på 600-tallet  så var det ikke pedofili? Men når drap er akseptabelt i en diktaturstat så er det ikke drap? eller er det annerledes fordi det er islam det er snakk om.

Hvordan du spørre meg om jeg er helt fjern når du skriver ting som dette? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...