Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lang vei til allergivaksinasjon


Mariat

Anbefalte innlegg

Lang vei til allergivaksinasjon

Hei, jeg var hos ØNH spesialist som mente at vaksinasjon var siste utvei for meg. Har helårsallergi spesielt mot husstøv midd. Har prøvd vaksiner i tablett form, går på flere allergi tabletter, prøvd dobbel dose av Kortison sprøyte osv. Problemet mitt er at de må jeg ta i Ålesund, som ligger 2 timer unna en vei (nesten 3 timer med offentlig transport) Vet ikke om det er mulighet å ta de i Volda, men det blir også langt, det er jo tross alt en gang i uken hver uke i 8 uker osv. Jeg har lavt stoffskifte og muligens ME så det er vanskelig nok å komme seg ut av senga de fleste dager, ikke minst å få tatt lappen. Pappa jobber på sjø, så har rett og slett ikke mulighet til å komme meg dit. Har de siste 5 månedene vært veldig dårlig, konstant rennende nese som påvirker søvn, og allerede dårlig energinivå. Så jeg er desperat, føler snart at døden er siste utvei etter å ha vært syk i 16 år totalt. Synes ikke det et forsvarlig å sende meg på en så lang vei når jeg er så dårlig, har ofte feber og bør egentlig ikke vere ute midt i en pandemi. Klarer knapt å leve et normalt liv fra før av, men de siste månedene har jeg bare sovet. Jeg er 22 år og vil bare gjøre som andre 22 åringer, men har mistet så mange år på å være syk nå. 

Lurer på om noen har noen erfaringer med allergivaksinasjon, eller tips til hva jeg kan gjøre? Om det går and å få de tilsendt til lokale doktor kontor etter den første sprøyta på sykehus eventuelt? 

Endret av Mariat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...