Gå til innhold

Vipps som mobiloperatør...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Janvik skrev (20 minutter siden):

Med de prisene og vilkår så blir det nok aldri særlig fare for noen som helst markedsmakt her. 

 

Vipps er ikke en god betalingstjeneste heller forsåvidt. 

Jeg mener at Vipps i Norge er en god betalingstjeneste. Hovedgrunn er at alle har Vipps og alle kan bruke det. Vipps privat og pengene er straks tilgjengelig på mottakers konto - bedre kan det ikke bli. Men for all det, sikkert tjenester som er bedre enn Vipps. Betamax var sikkert bedre enn VHS.

Men at betalingstjenesten Vipps nå skal bli mobiloperatør liker jeg ikke. Tror dette åpner for vekst for andre aktører - så da kanskje du får en betalingstjeneste du synes er god - eller hvertfall bedre enn Vipps ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vipps klarer å bli mobiloperatør men klarer ikke å få til betaling i butikk, trasig. Vipps-tjenestene var også mye bedre før da de hadde oppgjør som ikke trengtes å deles likt. Nå er denne tjenesten blitt ubrukelig.

De som tenker det er kjekt å spare opp GB til ferie vil fort finne ut at det er mye mer lønnsomt å heller høyne abonnementet når man ferierer eller kjøpe datapakke. Om man feks. kun bruker 1 GB og betaler for 4 GB vil man etter 10 mnd har betalt kr. 1500 for 30 GB ekstra til feriebruk.

Vipps? Nei, takk.

Lenke til kommentar

Der falt Vipps sin seriøsitet som bankenes betalingapp. 

Skal dem nå pushe tjenester, varer og abonnement!! Reklamen de har om produktet er også helt på jordet. De lanserer abonnement for å hjelpe folk i Norge, da alle andre aktører har så uoversiktlige betingelser. Makan til arroganse. 

Gi oss en ren betalings app. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
bshagen skrev (12 timer siden):

Er det bare jeg som er positiv til dette? Jeg ser liksom ikke noe galt her jeg? 🧐

For de med forbruk under 4GB finnes ingen alternativ.
Det å spare opp rollover til en evt. sommerferie er ikke lønnsomt.

For de med høyere forbruk er det derimot kjekt siden man kan sjonglere abonnement uten å miste rollover.

Det er absolutt positivt at det skapes valgfrihet som med endeløs rollover, dette er en stor nyhet blant operatørene.

Lenke til kommentar

Det er bra med meir konkurranse på mobilmarkedet.

Det som ikkje er så bra er at det er fare for at det blir samanblanding av roller, særleg problematisk blir det dersom det blir gjort endringar slik at dei som har Vipps mobilabonnement får fordelar som ikkje andre mobilleverandørar får, dette vil nok føre til at nye konkurrentar til Vipps dukker opp.

Då blir det fort tilbake igjen til der alle har sin eigen unike betalingsapp som berre kan brukast i sin begrensa del av markedet. Den store fordelen med Vipps fram til no er at "alle" har den og det derfor er enkelt å kreve inn penger både privat og i som mindre bedrifter/idrettslag/klubbar.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (9 minutter siden):

Det som ikkje er så bra er at det er fare for at det blir samanblanding av roller, særleg problematisk blir det dersom det blir gjort endringar slik at dei som har Vipps mobilabonnement får fordelar som ikkje andre mobilleverandørar får, dette vil nok føre til at nye konkurrentar til Vipps dukker opp..

Om det skulle skje tror/håper jeg konkurransetilsynet kommer på banen ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Sammenslåingen av BankAxept, Vipps og BankID gikk gjennom, selv om det var problematisk:

https://konkurransetilsynet.no/fusjonen-mellom-vipps-bankid-og-bankaxept-tillates-pa-vilkar/

Skulle gjerne ha sett et alternativ alternativ til vipps, enten statlig (basert på digitale sentralbankpenger?) eller privat, og ikke minst BankID, da jeg synes det er problematisk at autentisering utover banktjenester knyttes mot en bankkonto.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Vel tror jeg heller satser på de utlanske selv med mindre vipps velger å tilby store datapakker.

Riktignok er vel dårlig support blandt de utlanske men størst sansynlig billigere ellers ville jeg byttet.

Lurer på hvordan vipps og JetNett konkurer mot hverandre? gir det konkuranse eller ikke?

Så blir spennende hvor billig 1250 mbit 5g blir i måneden? Nå har vel både chilimobil og ice prøvd men aldri klart å gi gode produkter som de ikke endrer over tid. Så tydligvis leverer de mindre en lovet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Offpiste skrev (5 minutter siden):

Nei. Er sender sitt ansvar å sjekke hva man bestiller/kjøper før man betaler...

Men selgeren kan jo blokkere kjøperen etter betalingen har funnet sted, så er ikke noe kjøperen kan sikre seg mot uærlige selgere. Kjøperen kan kun politianmelde selgeren eller klage til vipps men lite sansynlig hvis selgeren er vanskelig det blir god løsning. Når man sender eller bor annen side av landet får man ikke møtt personen heller.

Samme med ebay og money back warranty så kan ikke selgeren sikre seg mot uærlig kjøpere som klager på varer som de følger seg lurt av.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
On 10/20/2020 at 2:18 PM, ulrikX said:

Jeg mener at Vipps i Norge er en god betalingstjeneste. Hovedgrunn er at alle har Vipps og alle kan bruke det. Vipps privat og pengene er straks tilgjengelig på mottakers konto - bedre kan det ikke bli. Men for all det, sikkert tjenester som er bedre enn Vipps. Betamax var sikkert bedre enn VHS.

Men at betalingstjenesten Vipps nå skal bli mobiloperatør liker jeg ikke. Tror dette åpner for vekst for andre aktører - så da kanskje du får en betalingstjeneste du synes er god - eller hvertfall bedre enn Vipps 😉

Tja, en dårlig kopi av swish som kom ca 3 år senere, med dårligere UI/UX, dårligere gjennomslag i lanseringslandet og langt dårligere oppetid.

Forøvrig er vipps helt håpløst å bruke i butikk, og flere banker velger å ikke innføre bedre løsninger, da de er medeiere i vipps.

Hva er egentlig kravene dine for en "god" betalingstjeneste?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...