Gå til innhold

skatt på skillsmisseoppgjør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir jo da egentlig ett bolig kjøp, og da slipper du å skatte av det så lenge du har bodd der lenge nok, er vel 1 år eller mer så vidt jeg husker.

Ta en takst på boligen så blir det riktig, i stedet for å synse på prisen, kan jo hende huset er verdt mer enn det du tror. Men kan også være greit å bli enig om pris uten å krangle også.

Lenke til kommentar
nyttmedlem skrev (2 timer siden):

Får taksten i løpet av dagen regner jeg med. Så får min samboer også skaffe seg en takst. Så vi får sammenligne og ta en gjennsomsnitt av hva 2 meglere foreslår. Jeg ønsker ingen konflikt. Jeg ønsker å finne løsninger som er gode for alle parter.

Er beste løsning det ja.

Det beste er å gå via en eiendomsmegler slik at alt blir 100% riktig. Det er så dyrt når det ikke er arbeid med salget. Betalte 10.000,- selv hos eiendomsmegler når jeg kjøpte leilighet av en kompis av meg. (Jeg valgte å ta kostnaden siden jeg fikk leiligheten til prisen han hadde fått etter megler honorarer uansett).

Siden der er boligsalg, så ingen beskattning. Annet enn formueskatt hvis de blir stående på konto over nyttår, og det blir over grensen for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...