Gå til innhold

Begynner å få "øl" mage. (cola)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bestandig vært veldig tynn, spist og drukket mye hele mitt liv uten å ha merket noe. Drikker og mye cola, har gjort det hele mitt liv. 2 til 3l om dagen. (drikker ikke øl eller alkohol) Seinest ifjor tok jeg et "før" bilde da jeg hadde tenkt  å begynne å trene for å få litt muskler og masse. Så på bare 1 år har jeg plutselig begynt å få en grei cola mage. Regner med det er pga cola? Men kjennes ikke ut som fett, og er kun magen som har blitt stor. Hvordan blir jeg kvitt den effektivt?.. Jeg er 30 år. Veier 56kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cola har mye sukker og sukkerfri søt brus er ikke så smart heller. Om du spiser sunn mat heller enn å drikke skadelige (tidligere tomme) kalorier så kommer du bedre ut av det. Til tross for at Coca Cola Companty prøver seg på at en kalori er en kalori og at en bare kan trene det av seg så holder ikke det vitenskapelig. Jeg har har etterhvert blitt vant til å drikke vann eller Bris og det vises på vekta. Drikkbare kalorier er ikke så bra for oss. Det gjelder f.eks Appelsinjuice og annen fruktjuice også.

Lenke til kommentar

Kjøp en situpbenk, og ta situps og beinløft. En periode forrige vinter da jeg gjorde det gjennom 3 måneder, ble magen overraskende raskt mindre. Det er rett og slett kun at man trener musklene, slik at energien forbrennes. Muskler forbrenner energi, fett lagrer energi. Enkel matematikk.

Denne har jeg, synes den virker veldig bra til begge deler: https://www.prisjakt.no/product.php?p=737528

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Situps vil ikke gi noen voldsom forbrenning av fett (knapt merkbart, sannsynligvis), men en sterkere kjernemuskulatur vil jo kunne holde ting litt mer på plass, og vil nok kanskje gi (illusjonen av) en flatere mage. Punktforbrenning av fett er derimot ikke en greie. 

Når du sier at du har ølmage med en vekt på 56 kg tenker jeg først og fremst du er undertrent og underernært/feilernært. 

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (22 minutter siden):

Situps vil ikke gi noen voldsom forbrenning av fett (knapt merkbart, sannsynligvis), men en sterkere kjernemuskulatur vil jo kunne holde ting litt mer på plass, og vil nok kanskje gi (illusjonen av) en flatere mage. Punktforbrenning av fett er derimot ikke en greie. 

Når du sier at du har ølmage med en vekt på 56 kg tenker jeg først og fremst du er undertrent og underernært/feilernært. 

Det funka for meg. Og snakker om en sånn benk, hvor man låser beina. Og tok beinløft også da.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke sånn at du får "ølmage" av brus eller øl. Det får du vel av å sitte i ro for mye.

Tror heller ikke det går an å trene vekk fett ett spesifikt sted på kroppen. Det er avhengig av hvordan kroppen din fordeler fett rundt omkring. Hos noen legger det seg først i halsen og går sist vekk derfra, hos andre er det magen eller låra osv.

Husk også på at magen gjerne ikke er så stor som du tror. Alle har mage. Den ser kanskje bare større ut fordi ditt hode gir den minst flatterende vinkel :p

Lenke til kommentar
afterall skrev (6 timer siden):

Hva funka for deg? Punktslanking? Da synes jeg du skal melde dette videre til de som studerer fysiologi.

Men ... å mene at å ta så mange situps og beinløft som man orker, på en sånn benk, hver dag, eller så ofte som man orker, ikke har noen som helst effekt, er ikke riktig. Det har så klart en effekt, det vil ha en effekt over tid.

Jeg trente også ellipsetrener og vekter. Men er overbevist om at de to andre øvelsene også var viktige.

Lenke til kommentar
vidor skrev (15 timer siden):

Cola har mye sukker og sukkerfri søt brus er ikke så smart heller. Om du spiser sunn mat heller enn å drikke skadelige (tidligere tomme) kalorier så kommer du bedre ut av det. Til tross for at Coca Cola Companty prøver seg på at en kalori er en kalori og at en bare kan trene det av seg så holder ikke det vitenskapelig. Jeg har har etterhvert blitt vant til å drikke vann eller Bris og det vises på vekta. Drikkbare kalorier er ikke så bra for oss. Det gjelder f.eks Appelsinjuice og annen fruktjuice også.

Jeg er enig med deg.
Men jeg er laktoseintolerant og liker ikke vann noe særlig.
Hva skal jeg drikke?
Hva er utvalget? 
Er det noe utvalg?

Spesielt i et land som Norge der butikkene har generelt dårlig utvalg og det meste som selges er monopolisert og overpriset til det vanvittige.

Lenke til kommentar

Har vært hekta på pepsi max i månedsvis nå, etter alkoholstopp. Merker at jeg blir varmere og pulsen kanskje øker litt hvis jeg drikker mye. Det er definitivt ikke sunt og jeg liker ikke å støtte den industrien. Men jeg tar heller de sideeffektene enn å få i meg alt sukkeret som kommer med vanlig brus. Da går jeg opp i vekt fortere enn en sumobryter. Og hvis jeg drikker saft med tilsetningsstoffer, blir jeg uggen og i dårlig form.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (3 timer siden):

Jeg er enig med deg.
Men jeg er laktoseintolerant og liker ikke vann noe særlig.
Hva skal jeg drikke?
Hva er utvalget? 
Er det noe utvalg?

Spesielt i et land som Norge der butikkene har generelt dårlig utvalg og det meste som selges er monopolisert og overpriset til det vanvittige.

I perioder, når jeg blir desillusjonert nok til å tro at jeg skal klare å ta meg sammen, så har jeg vann i kjøleskapet og en sånn beholder med sitronvann. Druer i vann gir også mye smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...