Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med dyr


Zoo20

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Kjøleskap skrev (På 24.10.2020 den 13.20):

men delfiner skal visst være en ganske spektakulær opplevelse og de er visst noen kåte jævler, så da er ikke samtykke noe problem.

Skal visst? 

Hvordan er det mulig å ha sex med en kåt delfin? Ser ikke hvordan det skal foregå? Under vann da? Det er faktisk noen som har gjennomfør dette? Høres ut som ønsketekning.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 22.10.2020 den 18.11):

Hvilke tanker gjør du deg rundt problematikken ved samtykke i forbindelse med slakt?

Kua sier Møøø og sauen sier Bææ, og enkelte tolker dette som samtykke til seksuell aktivitet. Ingenting er nytt i verden. 

Endret av michaelhe
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Zoo20 skrev (På 18.10.2020 den 19.01):

Det jeg lurer på er. Hva mener dere om dette? Altså sex med dyr feks hunn, hest, gris, hest osv... med mennesker.

Selv om dyr ikke kan prate kan de jo kommunisere på andre måter og dermed "samtykke" akkurat som at du trenger jo ikke akkurat skriftlig samtykke fra din partner at nå skal vi ha sex når feks damen sprer bena og det renner fittesaft mens mannen har verdens største boner.

Så hva er egentlig samtykke da når det kommer til sex? Er det visuelt, muntlig eller skriftlig? Eller er det en kombinasjon. Isåfall hvilken er godkjent?

Og hvis man kun tenker logisk og legger moralen på hylla. Hva er egentlig galt med sex med dyr da?

Greit. Ikke alle dyr er egnet til dette men om vi kun ser på de som faktisk er det da. Det jeg mener er om vi ser bort ifra eksempler der det faktisk er enten umulig eller er til skade for mennesket og eller dyret.

Og la oss si at samtykke er i boks. Dyret har det greit og nyter det. Mennesket nyter det. Det er ingen fare for skade til hverken dyret eller mennesket. Er det da greit logisk men ikke moralsk?

Hva med samtykke for å bli drept til å bli gjort om til en hamburger på McDonald's. Det er jo akseptabelt men ikke å nyte en handling som sex?

Tenk om reglene hadde vert omvendt. At et dyr kan fint drepe et menneske om det skal bli til mat men ikke lov til å koses med.

Vet at dette er super taboo å prate om. Så jeg ber dere tenke litt før dere skriver. Og heller kommer med noe konstruktivt.

 

Tror du har en skrue løs.  Og du er kanskje en av de som står i stallen og knuller hester.  Hunn skrives Hund. 
 

Nå dreper dyr mennesker hele tiden uten samtykke. Og dyreverden er brutal.
Aper knuller ape unger.  Pingviner voldtar. Mange dyr driver overgrep, og drap uten samtykke.  Sånn er dyreverden.  
 

Bare se på mennesket beste venn.  Har du mamma hund og hann valpen hennes.  Så knuller den unghunden mora si, om han får mulighet.  
 

Dette er jo hva som skiller menneske fra dyr.  Dessverre er det ikke alle mennesker som har kommet så langt i utviklingen at de skiller seg fra dyr.  Så vi har drap og voldtekter mellom mennesker uten samtykke i dag også.  

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (På 16.11.2020 den 2.04):

 

Jeg er overbevist om at dyr ikke får psykisk skade av å ha sex med et menneske, og dersom vi legger til forutsetning at dyret ikke tar fysisk skade av handlingen, så handler det kun om at jeg synes det er veldig ekkelt og noe kun psyke mennesker ville gjort.

Dyr kan oppleve ubehag av ting de ikke forstår og ikke ønsker, kall det traumer. Er bare å se på alle dyreprogram der ute hvor dyr blir redde mennesker pga mislighold etter å ha opplevd vonde ting, de responderer på miljøet slik vi gjør. Det er en fin grense i det du trekker frem. Det er også etisk feil da vi har høyere iQ og kan lett misbruke vår rolle, slik som et voksent menneske driver utukt med mindreårig som ikke forstår det som skjer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (På 16.11.2020 den 2.04):

Jeg har aldri hatt sex med dyr eller hatt noe ønske/fatasi/++ om sex med dyr. Dog synes jeg forbud er svært vanskelig.

Jeg er overbevist om at dyr ikke får psykisk skade av å ha sex med et menneske, og dersom vi legger til forutsetning at dyret ikke tar fysisk skade av handlingen, så handler det kun om at jeg synes det er veldig ekkelt og noe kun psyke mennesker ville gjort.

Problemet mitt er at jeg ikke vil forby ting kun fordi jeg synes det er ekkelt. 

Jeg er 100% for måten vi behandler homofile på i dag, og jeg har ingen problemer med at menn har sex med hverandre. Dog var det en gang slik at homofili ble sett på som psykt og ekkelt, og dermed ulovlig. Jeg sliter litt med å se forskjellen mellom mitt/manges syn på sex med dyr, og hvordan man så på homofile for 70 år siden.

Jeg er enig i mye av det du sier. Sex med dyr er en motbydelig tanke.

Når man er ferdig med de ekle bildene i hodet, så finner man vel eksempler på «inter-species sex» i dyreriket. Akkurat som man finner eksempler på homofili. Og forsåvidt voldtekt. Det gjør det «naturlig», eller «ikke mot naturen», men vi mennesker lager ikke reglene våre (bare) basert på hva som forekommer i naturen. Ellers ville også voldtekt ha vært tillatt.

Det er et godt poeng at de fleste anså homofili som ekkelt før. Mange gjør det enda. At noe er «ekkelt» er ikke tilstrekkelig til å forby det.

Hvis dyret ikke ønsker å delta, hvis man kan vise fysisk eller psykisk skade så er selvsagt det grunn nok. Men hva med et dyr som viser engasjement og framstår fornøyd etterpå?

Man kan trekke en analogi til barn. Barn får ikke lov til å bestemme selv at de skal ha sex. Selv om det kan tenkes at noen av dem har genuint lyst, og evt ikke tar skade av det. Hvis vi ser bort fra «eww, ekkelt», så tror jeg at motivasjonen her er flere:

1. Vi tenker at barn ikke har evnen til å se hvilke skader dette evt vil påføre dem.

2. Selv om sex for et barn evt utelukkende var positivt så er faren for at andre barn (som tar skade av det) blir utsatt for sexpress og ikke kan ta til motmæle for stor hvis vi i det hele tatt tillater sex med barn.

3. Når politi og rettsvesen skal dømme sex med barn så er det mye enklere å bevise at sex har funnet sted, enn å finne ut om den var frivillig

4. Tilsvarende, for de som tenner på barn så er det nok enklere å forholde seg til «nei, du får ikke», enn «jo-ja, du må få et samtykke først».

Jeg tror at det et feil å anta at mennesker og lovene våre er rent objektive, liberale og kost/nytte-basert. Forbausende mange mennesker spør seg ikke «hvorfor skal jeg forby deg det», men heller «hvorfor skal du gjøre noe slikt»? Altså, hvis de ikke ser noe poeng/nytte i det du ønsker, så vil de heller ikke la deg gjøre det.

Hvis noen får tenning av å gi en hingst på beite en hand-jobb så mistenker jeg at den objektive skaden påført verden er null eller nært null. Man bør kanskje tenke på at det er ulovlig og at verden aldri vil se på deg på samme måte etterpå. Hvis noen derimot penetrerer en høne så tror jeg at det er å mishandle en annen skapning som får smerte og skader, og derfor langt verre.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vet ikke hvordan andres erfaringer er. men nærmeste jeg kommer er en episode som skjedde med en eks av meg. Da hun ble "forgrepet" av en hund. hun prøvde å komme seg unna. men frøs helt. Prøvde å hjelpe henne. men var kanskje litt for treig. en hun beskrevet det som skummelt. men at "kroppen" likte det. vet ikke om det er en natur menneskelig respons med orgasme. Men klandrer verken henne eller hunden for å si det sånn. Om folk som aktivt oppsøker det å voldta dyr er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Ungherremann skrev (37 minutter siden):

Vet ikke hvordan andres erfaringer er. men nærmeste jeg kommer er en episode som skjedde med en eks av meg. Da hun ble "forgrepet" av en hund. hun prøvde å komme seg unna. men frøs helt. Prøvde å hjelpe henne. men var kanskje litt for treig. en hun beskrevet det som skummelt. men at "kroppen" likte det. vet ikke om det er en natur menneskelig respons med orgasme. Men klandrer verken henne eller hunden for å si det sånn. Om folk som aktivt oppsøker det å voldta dyr er uakseptabelt.

Snakker du om en hund som f.eks. «rir» på buksebeina så handler nok det like mye om dominans og/eller frustrasjon som seksualitet.

Hvis du snakker om noe mer eksplisitt seksuelt så finner jeg det veldig rart at dama di sa at «kroppen hennes likte det» eller fikk orgasme.

Det høres veldig tvetydig ut at hun sier at hun «frøs», at det var «skummelt» men at kroppen likte det. Litt som om å fryse er en bortforklaring for å slippe å måtte svare for en reaksjon som er tabu-belagt.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

Snakker du om en hund som f.eks. «rir» på buksebeina så handler nok det like mye om dominans og/eller frustrasjon som seksualitet.

Hvis du snakker om noe mer eksplisitt seksuelt så finner jeg det veldig rart at dama di sa at «kroppen hennes likte det» eller fikk orgasme.

Det høres veldig tvetydig ut at hun sier at hun «frøs», at det var «skummelt» men at kroppen likte det. Litt som om å fryse er en bortforklaring for å slippe å måtte svare for en reaksjon som er tabu-belagt.

-k

Vet ikke helt jeg. Jeg var jo det å så at det ikke var frivillig. Hun gikk ofte lettkledd hjemme. Kom fra badet og veltet en skål med godteri. Når hun holdt på å samle alt opp ble hun hoppet på bakfra. Så nei var absolutt ikke frivillig eller en tanke hun hadde. Hun prøvde å komme seg unna og si nei som ofte vi opplever ved vanlig oppførsel av hunder. Jeg trodde i utgangspunktet det gikk fint til hun sa hjelp meg da. 

Hun var jo livredd etterpå. Så helt feil å si det. Men skjønner tanken din. 

Når jeg prøvde å få hunden vekk så gikk det ikke utenat det var vondt for henne. Så vi måtte. I følge legen så var det vanlig at dette skjedde at de låser seg. Eksen dersomot kjente på sykt skam grunnet orgasme. Hun trodde det var noe i veien med henne. Fikk beskjed at dette og kunne være normalt når kroppen prøver å forsvare seg selv.

 

Jobber nå med noe som gjør at jeg hører og få se mye av taboo til folk. Og kan egentlig si med sikkerhet. At eksen ikke forventet det eller hadde noen fantasi om det der og da. Hva hun gjorde i etterkant eller nå aner jeg ikke.

PS syntes innlegget ditt var veldig bra. 

 

Endret av Ungherremann
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...