Gå til innhold

Tesla kutter prisene og øker rekkevidden på Model 3


Anbefalte innlegg

syar2003 skrev (6 minutter siden):

Du begynner nå å bli ufin mot saklige innlegg og blir personlig da jeg avslørte din synsing (med forklaring hvorfor jeg mente det var akkurat det) om CCC og funksjoner .
Dette gjelder ikke BMW men alle mobilprodusentene og bilbransjen (eksklusiv Tesla) nå som utvikler en sikker og enhetlig mobil digital key som du tydeligvis tar deg nær av at jeg kommenterer og du som klikker. Du tåler tydeligvis ikke å bli motsagt , men alle andre skal akseptere hva som helst fra deg .:no:

Jeg aner virkelig ikke hva du snakker om. Jeg spurte om du kunne åpne å kjøre bilen din uten å ta opp telefonen, du sa nei. Jeg sa at en får håpe dette fikses senere. Også var du over på synsing. Jeg skjønner virkelig ikke greia. Men det er fint nok for meg, du må gjerne si jeg synser herifra til afrika. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Akseptere hva? Hva er det du prater om egentlig? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sverreb skrev (6 minutter siden):

Nå er det en gang slik at det ikke er noen klare retningslinjer som forbyr diskriminerende tale på dette forumet, så hva mener du egentlig jeg skulle ha rapportert deg for? 

Hva du kaller meg for er forøvrig meg revnende likegyldig. Det er heller ikke hva jeg forteller deg er problemet. Det er begrepet i seg selv som er inherent et utrykk for aldersdiskriminering. M.a.o. det reflekterer på deg og dine holdninger ovenfor andre, alle andre, ikke bare meg.

Reaksjonen din her er forøvrig megetsigende, jeg tror øvrige lesere ser hvor du står nå. 

Som sagt, anbefaler å bruke rspporteringsknappen om du føler deg krenket.

Det er bedre enn denne avsporingen.

 

Evt kan vi bare sette en strek ved boomer her også kan du komme tilbake til topic. Svare på spørsmål som ble stilt feks.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Salvesen. said:

Svare på spørsmål som ble stilt feks.

Hvis du mener det er spørsmål du har stilt jeg ikke har svart på kan det hende det er fordi jeg anser de som irrelevante for diskusjonen. F.eks hvilken bil jeg kjører og hvor gammel jeg er er irrelevant.

Spørsmål stillt i innlegg med øvrig drøyt useriøst eller usaklig innhold blir heller ikke besvart som hovedregel.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg aner virkelig ikke hva du snakker om. Jeg spurte om du kunne åpne å kjøre bilen din uten å ta opp telefonen, du sa nei. Jeg sa at en får håpe dette fikses senere. Også var du over på synsing. Jeg skjønner virkelig ikke greia. Men det er fint nok for meg, du må gjerne si jeg synser herifra til afrika. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Akseptere hva? Hva er det du prater om egentlig? 

Du
Men må en manuelt inn på mobilen for å åpne/starte bil?


Jeg:
Nei

Hvoretter du videre tolker ting motsatt og fortetter med nedlatende og kverulering.

Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 minutt siden):

Du
Men må en manuelt inn på mobilen for å åpne/starte bil?


Jeg:
Nei

Hvoretter du videre tolker ting motsatt og fortetter med nedlatende og kverulering.

Ta deg en bolle.

Ah men da ser jeg jo problemet, altså er det jeg som har missforstått/blingset å lest det som at en måtte inn på mobilen. Utrolig nok. 

Nedlatende kverulering? Ta meg en bolle? Tror du skal se litt på deg selv jeg.

 

Men ja, ingen tvil om at det var jeg som missforsto her. Det tar jeg helt på min kappe.

 

Men så bra da! Elsker som sagt denne løsningen på min bil og er happy for at flere får det og valg mulighetene blir større for de som ønsker å være nøkkelløse:)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sverreb skrev (6 minutter siden):

Hvis du mener det er spørsmål du har stilt jeg ikke har svart på kan det hende det er fordi jeg anser de som irrelevante for diskusjonen. F.eks hvilken bil jeg kjører og hvor gammel jeg er er irrelevant.

Spørsmål stillt i innlegg med øvrig drøyt useriøst eller usaklig innhold blir heller ikke besvart som hovedregel.

Men da er det ganske liten vits å diskutere med deg da. Siden en ikke aner hva som blir besvart. Nei, inn på ignore listen er nok best.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Vel det store spørsmålet er fremdeles ikke besvart. Hvor og hva har tesla som er milevis foran konkurrentene?

Har jo listet opp flere ting til deg, hvor du har påstått andre har det samme. Også når spørsmålet kommer om hvilke biler som har det så dropper du bare å svare.

Men for å gjøre det enkelt kan en jo bare referere til VW sin CEO. Han har jo uttalt flere ganger at tesla er foran. Også dratt opp noe av det som har blitt fortalt her i tråden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Nedlatende kverulering? Ta meg en bolle? Tror du skal se litt på deg selv jeg.

Utrolig at du kommer med en innrømmelse. Å se på meg selv - ja selvfølgelig gjør jeg det , men bollepause synes jeg du kan ta da du blingser på hva folk skriver og ikke reflekterer over feilaktige tilsvar du gjentatt kommer med . På tide å ta en pause fra tastaturet kanskje. Det skal jeg , kanskje det blir noen boller også :p

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 minutt siden):

Utrolig at du kommer med en innrømmelse. Å se på meg selv - ja selvfølgelig gjør jeg det , men bollepause synes jeg du kan ta da du blingser på hva folk skriver og ikke reflekterer over feilaktige tilsvar du gjentatt kommer med . På tide å ta en pause fra tastaturet kanskje. Det skal jeg , kanskje det blir noen boller også :p

Har ingen problemer med å innrømme feil jeg, gjør det til stadighet.

 

Ja, kanskje smart med en pause:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Har jo listet opp flere ting til deg, hvor du har påstått andre har det samme. Også når spørsmålet kommer om hvilke biler som har det så dropper du bare å svare.

Men for å gjøre det enkelt kan en jo bare referere til VW sin CEO. Han har jo uttalt flere ganger at tesla er foran. Også dratt opp noe av det som har blitt fortalt her i tråden.

Jeg har sagt at i BMWs brosjyrer finner du det meste av det du har nevnt. Her har henvist til Porche taycan på lading og effektivitet.

Hvilke punkter føler du at det mangler svar på? Hundefunksjonen? Kan nevne at vw har 3 ulike hundebur til id4 du kan kjøpe. Har tesla det? Skiltgjenkjenning var de heller ikke først med. Ikke oppdatering av software trådløst heller. Det kan flere gjøre.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (Akkurat nå):

Jeg har sagt at i BMWs brosjyrer finner du det meste av det du har nevnt. Her har henvist til Porche taycan på lading og effektivitet.

Hvilke punkter føler du at det mangler svar på? Hundefunksjonen? Kan nevne at vw har 3 ulike hundebur til id4 du kan kjøpe. Har tesla det? Skiltgjenkjenning var de heller ikke først med. Ikke oppdatering av software trådløst heller. Det kan flere gjøre.

Tror du blander hvem du snakker med her, for du har ikke henvist til noe slikt. Samt jeg har ikke snakket om noe hundefunksjon.

 

Men som sagt, du kan jo prate med VW CEO og spør han om dette. For han mener jo det samme og har uttalt hvorfor til media. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (5 minutter siden):

Har sett han. Fordi tidligere kvalitets sjef! Jada han snakker godt engelsk.

ehm?
 

Fremste eksperten og ingeniøren du finner for feltet, så ja han vet hva han snakker om.
Men du får som sagt tidligere mene hva du vil.

Tidens tann vil vise hvor feil du tar :) 
 

Tesla kommer til å bli verdens største selskap, end of story

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (3 minutter siden):

ehm?
 

Fremste eksperten og ingeniøren du finner for feltet, så ja han vet hva han snakker om.
Men du får som sagt tidligere mene hva du vil.

Tidens tann vil vise hvor feil du tar :) 
 

Tesla kommer til å bli verdens største selskap, end of story

Jeg har sett hans demontering av tesla y og kunders erfaringer. Sist var det vel taket som var blåst bort. Joda hans analyse stemmer bra med virkeligheten. En virkelig ekspert.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (15 timer siden):

Vel det store spørsmålet er fremdeles ikke besvart. Hvor og hva har tesla som er milevis foran konkurrentene?

Jeg vil i hovedsak si ladenettverket, batteriproduksjon (pris, kapasitet og kjemi) og energieffektivitet. Det er kun Kia\Hyundai som lager like effektive biler hvor de får ca like rekkevidde ut ifra batteristørrelse\bilstørrelse som Tesla. ID3 er ikke så langt unna, blir spennende å se med ID4\Enyaq, men så langt blir de trolig 10-20% mindre effektive mtp batteristørrelse. Mulig Lucid vil slå dem på energieffektivitet når den lanseres da, men det blir jo en nisjebil i starten.

På ladenettverk er ingen i nærheten, men om 5 år er det kanskje annerledes.

På batteriproduksjon har de fleste konkurrentene problemer med å skaffe nok batterier og pga kobolt og ekstern produksjon hos de fleste er prisen pr kW klart høyere enn Tesla sin. Det at Tesla har kontroll på hele kjeden gir dem en stor prisfordel nå med lithiumutvinning i USA som er under oppstart. VW, Kia etc må kjøpe fra LG chem, Samsung etc.

Energieffektivitet går mye på valget av motor (eks kombinere induksjon som kan slås av ved behov med permamagnet som er mer effektiv enn induksjon, noe ingen konkurrenter gjør akkurat nå), lite luftmotstand, men samtidig mye bruk av fordyrende aluminium for å få ned vekt, prisen er et problem der.

 

Byggekvalitet og lakk ligger under de fleste konkurrentene. Driftsikkerhet på TMX og endel utgaver av TMS er også godt under mange av konkurrentene.

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...