Gå til innhold

Video editor som automagisk setter sammen klipp til film?


grenness

Anbefalte innlegg

Jeg ligger litt bak skjemaet for å sette sammen en video til en konfirmasjon...

Etter å ha gått igjennom NAS-harddiskene så har jeg foreløpig samlet over 100 filmklipp av varierende lengde, fra 5-10 sekunder og til flere minutter (men sjeldent mer enn 2 minutter).

Og jeg er ikke ferdig, så det blir nok kanskje det dobbelte før jeg har alt av råmateriale... 🥵

Jeg bruker til vanlig Ubuntu (Linux), men kan lett dual boot'e over i Windows 10.

Spørsmålet mitt er.... hvilket program kan jeg kjøpe/hente for å gjøre selve redigeringsjobben så lett som mulig?

På mobilen har jeg Quik fra GoPro som kjapt setter sammen filmklipp og bilder til kule videoer (prøv gjerne!), finnes det noe tilsvarende for Windows, som kan tygge seg igjennom mange gigabyte med filmklipp og lage noe kult?

Jeg har akkurat nå tegnet et testabonnement (7 dager) på Adobe Premiere Pro, men har den noe i nærheten? Eventuelt finnes det plugins eller noe?

Hilsen en som ser for seg en lang natt til lørdag med plenty med Red Bull foran skjermen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, geir__hk said:

Nå sier du ingenting om det er noen spesielle funksjoner programmet skal ha, så kan derfor foreslå Shotcut. Dette har jeg selv brukt for enkel video-redigering.

Takk for tips, skal sjekke ut!

Det jeg drømte om var altså et program som automatisk setter sammen mange filmklipp til én lang film.

Jeg har fått et annet tips om Magix Fastcut som kanskje er noe i nærheten av dette.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, geir__hk said:

Ok, du skal bare sette sammen en rekke videoklipp uten synlige overganger? Om det er samme type video-format, kan du benytte Avidemux til formålet.

Takk, sjekker ut.

Men er nok fort varierende formater, dette er samlet opp gjennom 15 år så her er det en salig blanding av 3gp, MP4, avi og så videre...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...