Gå til innhold

Finnes d fordeler med og være gift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det lønner seg vel skattemessig?

Vi brukte ca. 150.000 på bryllup og bryllupsreise.

Forholdet skar seg og vi skilte oss halvannet år etter. 

Så for vår del lønte det seg IKKE.

Om man tenker og tror at dette vil vare livet ut finnes det en del andre fordeler som forenkler ting om man er gift. 

https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/i/dOz7LO/samboerskap-eller-ekteskap-fem-store-oekonomiske-forskjeller-du-boer-vi

Lenke til kommentar
On 10/15/2020 at 10:54 AM, AndersT2 said:

Det kan være noe skattemessig.

Men det er veldig mye enklere hvis den ene dør. Er veldig mye mer automatikk i ting da, enn med samboerskap. Kjenner flere som har giftet seg rett før den ene skal dø for at den gjenlevende part med barn skulle få rettighetene de hadde krav på.

Akkurat det med død kan lett løses med dødsforsikring. Dama får 1.8 Mill hvis jeg dør f.eks. Blir kanskje litt mer stress hvis motparten har veldig mange store verdier.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (På 16.10.2020 den 21.35):

Akkurat det med død kan lett løses med dødsforsikring. Dama får 1.8 Mill hvis jeg dør f.eks. Blir kanskje litt mer stress hvis motparten har veldig mange store verdier.

en ting er forsikring, en annen er formue som de fleste får litt av når de blir litt eldre. Det må vel også være spesifisert hos deg hvis dama di får det, og dere ikke er gift. Etter det jeg har sett så står det etterlatte, og det er ektefelle, eller ellers nærmeste familie, barn så foreldre/søsken.

Lenke til kommentar
1 hour ago, AndersT2 said:

en ting er forsikring, en annen er formue som de fleste får litt av når de blir litt eldre. Det må vel også være spesifisert hos deg hvis dama di får det, og dere ikke er gift. Etter det jeg har sett så står det etterlatte, og det er ektefelle, eller ellers nærmeste familie, barn så foreldre/søsken.

Tenkte mer på å klare seg etter at den andre dør (betale ned huslån osv..). Står forøvrig spesifisert damen ja, samme gjelder henne for meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...