Gå til innhold

Facebook og Google sensur?


Anbefalte innlegg

40 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er faktisk motsatt.

Seriøse medier faktasjekker innholdet i sine artikler før de publiserer dem.

Det er ikke gjort her...

Han sier "ingenting er sant", noe han selvfølgelig ikke kan vite. Han kan si "dette er ikke bevist", men ikke mer.

Seriøse medier faktasjekker innholdet? Jajamen, hva sier det om deg og andre som har pushet Russia-løgnene, pluss media?

Det verste er de doble standardene, og hvor uærlige dere er.

Alt fra Steele var bare sprøyt. Fint om noen av dere hadde sagt noe da, men dere forsvarer det jo ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Totalt feil.
 

Sitat

These 11 Mueller Report Myths Just Won’t Die. Here’s Why They’re Wrong

Myth: Mueller found “no collusion.”
 

Response: Mueller spent almost 200 pages describing “numerous links between the Russian government and the Trump Campaign.” He found that “a Russian entity carried out a social media campaign that favored presidential candidate Donald J. Trump and disparaged presidential candidate Hillary Clinton.” He also found that “a Russian intelligence service conducted computer-intrusion operations” against the Clinton campaign and then released stolen documents.

While Mueller was unable to establish a conspiracy between members of the Trump campaign and the Russians involved in this activity, he made it clear that “[a] statement that the investigation did not establish particular facts does not mean there was no evidence of those facts.” In fact, Mueller also wrote that the “investigation established that the Russian government perceived it would benefit from a Trump presidency and worked to secure that outcome, and that the Campaign expected it would benefit electorally from information stolen and released through Russian efforts.”

To find conspiracy, a prosecutor must establish beyond a reasonable doubt the elements of the crime: an agreement between at least two people, to commit a criminal offense and an overt act in furtherance of that agreement. One of the underlying criminal offenses that Mueller reviewed for conspiracy was campaign-finance violations. Mueller found that Trump campaign members Donald Trump Jr., Paul Manafort and Jared Kushner met with Russian nationals in Trump Tower in New York June 2016 for the purpose of receiving disparaging information about Clinton as part of “Russia and its government’s support for Mr. Trump,” according to an email message arranging the meeting. This meeting did not amount to a criminal offense, in part, because Mueller was unable to establish “willfulness,” that is, that the participants knew that their conduct was illegal. Mueller was also unable to conclude that the information was a “thing of value” that exceeded $25,000, the requirement for campaign finance to be a felony, as opposed to a civil violation of law. But the fact that the conduct did not technically amount to conspiracy does not mean that it was acceptable. Trump campaign members welcomed foreign influence into our election and then compromised themselves with the Russian government by covering it up.

Mueller found other contacts with Russia, such as the sharing of polling data about Midwestern states where Trump later won upset victories, conversations with the Russian ambassador to influence Russia’s response to sanctions imposed by the U.S. government in response to election interference, and communications with Wikileaks after it had received emails stolen by Russia. While none of these acts amounted to the crime of conspiracy, all could be described as “collusion.”


https://time.com/5610317/mueller-report-myths-breakdown/

Og dette er før deler av Mueller-rapporten Bill Barr feilaktig sensurerte ble frigitt:


 

Sitat

 

Myth: The investigation began with the Steele dossier.

Response: According the Mueller report, the investigation began in July 2016 after Wikileaks had released materials stolen from the computers of the Democratic National Committee. The FBI received information from a foreign government that Trump campaign adviser George Papadopoulos had told one of its representatives that “the Trump Campaign had received indications from the Russian government that it could assist the Campaign through the anonymous release of information damaging to Democratic presidential candidate Hillary Clinton.” Mueller’s report states, “That information prompted the FBI on July 31, 2016, to open an investigation into whether individuals associated with the Trump Campaign were coordinating with the Russian government in its interference activities.” Mueller makes no statement to indicate that the investigation was predicated on the Steele dossier, a series of reports that were compiled by former British intelligence officer Christopher Steele, who was hired by a research company that was working for a law firm paid first by a conservative website and later by the Clinton campaign.

 


...

Og Steele hadde rett det meste, og enda mer til er ikke motbevist:

https://www.washingtonpost.com/politics/2019/04/24/what-steele-dossier-said-vs-what-mueller-report-said/

 

...

Du kan gjerne beklage projiseringen din og det å kalle "oss" dobbeltmoralske og uærlige -- når det motsatte er tilfellet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Drunkenvalley said:

Eg blir berre kontinuerlig påmint om kor hysterisk tåpelig heila konspirasjonen er.

761717517_www.google.com_maps_dir_DelawareUSA_LosAngelesCAUSA_@36.7980014-105.8698595z_data!3m1!4b1!-e878!2m2!1d-75.5276699!2d38.9108325!1m5!1m1!1s0x80c2c.thumb.png.b30869024d41d726432744e09e00f045.png

Ein Trump supporter i Delaware mottar besøk av Hunter Biden, som bor i Los Angeles.

Merkelig det der. Hunter har jo ingen tilknytning til Delaware, bortsett fra å være født og oppvokst der....

Quote

Biden was born on February 4, 1970,[2] in Wilmington, Delaware.

Og det er godt mulig at han var hjemme hos far mens han var i rehab eller noe...

https://www.townandcountrymag.com/leisure/real-estate/a33809100/joe-biden-real-estate-homes/

joe biden real estate, joe biden homes

Eller kanskje han lånte strandhuset i Delaware...

joe biden real estate, joe biden homes

Han har jo tross alt betalt for mye av dette, eller i alle fall jobbet for/med faren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (2 timer siden):

Det er så skamløst korleis Republikanerne prøver vende om Russlands innblanding i USAs valgkampanje. Jævla ulver i saueflokken.

Tror ikke at denne kvinnen som refereres til her er så veldig populær hjemme i Russland. Hun stakk av med en del grunker etter det jeg forstår.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Red Frostraven said:

Du kan gjerne beklage projiseringen din.

Du er ikke sann 😄

Media (de du kaller seriøse) kastet seg over dette skvipet da det kom i 2016 etter å ha blitt "lekket" av BUZZFEED, en kjent blogg/fake news side.

https://thehill.com/opinion/white-house/453384-fbis-spreadsheet-puts-a-stake-through-the-heart-of-steeles-dossier

Quote

But lest anyone be tempted to think Steele’s 2016 dossier is about to be mysteriously revived as credible, consider this: Over months of work, FBI agents painstakingly researched every claim Steele made about Trump’s possible collusion with Russia, and assembled their findings into a spreadsheet-like document.

The over-under isn’t flattering to Steele.

Multiple sources familiar with the FBI spreadsheet tell me the vast majority of Steele’s claims were deemed to be wrong, or could not be corroborated even with the most awesome tools available to the U.S. intelligence community. One source estimated the spreadsheet found upward of 90 percent of the dossier’s claims to be either wrong, nonverifiable or open-source intelligence found with a Google search.

In other words, it was mostly useless.

Helt utrolig at vi har folk som i 2020 faktisk ennå ikke har fått med seg at dette bare var vissvass og løgner, sammen med noen halvsannheter.

Håper du får hjelp med alle fascistene og russerne som er overalt!

 

Edit:

Jeg leste faktisk ikke innlegget ditt godt nok, nå ser jeg at kildene dine ikke engang forsvarer Steele-våset. Du har i stedet valgt å svare på et annet spørsmål, hvorvidt Mueller klarte å arrestere noen, og hvorvidt Steele-dossieret var det som startet konspirasjonsteorien...

Det er fortsatt bare vås og tøys.

Endret av pappkake
Lenke til kommentar

...du leste ikke kilden jeg presenterte -- men bare hopper over å ta til deg ny informasjon, for å falle tilbake på disinformasjon fra alt-right.?

Du siterer uansett en OPINION skrevet av en mann som nå Fox News 'journalist' og konspirasjonsteoretisker, John Solomon, som før det levde av å få meningene sine på trykk.

---

Har du noe faktisk svar til posten min..?

Her er kildene igjen -- alle tre er nyere enn 2016.

Kilde 1:
-Russland og Trump kampanjen hadde et samarbeid
-Mueller sin etterforskning ble ikke startet på grunn av Steele-rapporten
https://time.com/5610317/mueller-report-myths-breakdown/

Kilde 2:
Mueller fant langt mer konspirasjon mellom Russland og Trump enn hva som stod i den sensurerte rapporten, da Bill Barr løy for å fjerne mye materiale som handlet om russlands valgpåvirkning.
Dette er av-sensurerte deler av Mueller-rapporten, og kilden er altså Mueller sin Rapport -- og materialet er fra Department of Justice.

 


Kilde 3:
Det er stort og uavhengig overlapp mellom Steele-dossier og Mueller-rapporten:

https://www.washingtonpost.com/politics/2019/04/24/what-steele-dossier-said-vs-what-mueller-report-said/

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
pappkake skrev (8 minutter siden):

Merkelig det der. Hunter har jo ingen tilknytning til Delaware, bortsett fra å være født og oppvokst der....

Og det er godt mulig at han var hjemme hos far mens han var i rehab eller noe...

https://www.townandcountrymag.com/leisure/real-estate/a33809100/joe-biden-real-estate-homes/

joe biden real estate, joe biden homes

Eller kanskje han lånte strandhuset i Delaware...

joe biden real estate, joe biden homes

Han har jo tross alt betalt for mye av dette, eller i alle fall jobbet for/med faren.

Jaja, dette er Hr Obamas bungalov ved Marthas Vineyard i Massa 2 shit.

Obama Martha's Vineyard House

Far min sa til meg at hvis du skal gjøre noe så gjør ditt beste. Man kan vel si at Obama og Biden har gjort det godt. Folkets helter ehh..Massa?

UN Expert Reveals Shocking Facts about Poverty in the U.S. -  IDN-InDepthNews | Analysis That Matters

Vil sitere Niccolo Machivelli som skrev et brev til Lorenzo Medetchi i 1513 da han ble arrestert etter et statskupp; "Min fattigdom er mitt sterkeste bevis på min ærlighet." Det virket. Han ble løslatt kort etter. Under Obama/Biden slapp alle som svindlet på Wall Street all straff. De fikk tvert imot så mye penger de bare kunne drømme om. Under Obama/Biden ble formuen til den afro amerikanske befolkningen i USA redusert med 50%. Generellt ble formuen til 90% av befolkningen redusert med 6%. De rikeste 10% fikk en økning i sin formue med 20%. Midtveis i sin periode var fordelingen av penger slik i USA

Obama/Biden yeah. Biden Yeahhh...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Red Frostraven said:

...du leste ikke kilden jeg presenterte -- men bare hopper over å ta til deg ny informasjon, for å falle tilbake på disinformasjon fra alt-right.?

Fake news.

Quote

Decision to Seek FISA Authority

We determined that the Crossfire Hurricane team's receipt of Steele's election reporting on September 19, 2016 played a central and essential role in the FBI's and Department's decision to seek the FISA order. As noted above, when the team first sought to pursue a FISA order for Page in August 2016, a decision was made by OGC, or, or both that more information was needed to support a probable cause finding that Page was an agent of a foreign power. As a result, FBI OGC ceased discussions with or about a Page FISA order at that time.

On September 19, 2016, the same day that the Crossfire Hurricane team first received Steele's election reporting, the team contacted FBI OGC again about seeking a FISA order for Page and specifically focused on Steele's reporting in drafting the FISA request. Two days later, on September 21, the FBI OGC Unit Chief contacted the NSD or Unit Chief to advise him that the FBI believed it was ready to submit a forma l FISA request to or relating to Page. Almost immediately thereafter, or assigned an attorney (or Attorney) to begin preparation of the application.

https://www.justice.gov/storage/120919-examination.pdf

Men nå diskuterer vi ikke gamle løgner fra 2016.... off topic. Poenget er de latterlige doble standardene som dere som nå hyler om at dette ikke er bevist 100% enda har.

Forskjellen på dette og Russland-løgnene er at her har vi folk som tør å sette navnet sitt bak at dette er sant, i stedet for "anonyme kilder har fortalt oss at Trump er en alien og russer og fascist"-opplegget.

Lenke til kommentar
pappkake skrev (4 minutter siden):

Forskjellen på dette og Russland-løgnene er at her har vi folk som tør å sette navnet sitt bak at dette er sant, i stedet for "anonyme kilder har fortalt oss at Trump er en alien og russer og fascist"-opplegget.

Yep. 100% enig i det du sier om Russiagate, men ikke helt på den facist greia.

Lenke til kommentar

Det du har der er Bill Barr som finner beviser for at Steele var EN AV grunnene til at FBI ba om å få overvåke fire medlemmer av Trump sin stab, og argumenterer for at Steele er hovedgrunnen -- ikke engang alle grunnene.

Hovedgrunnen til etterforskningen er at de faktisk hadde åpent innrømmet å ha visst om hackingen av demokratenes epost-server, men han kan ha rett i at fire mennesker ble overvåket grunnet Steele -- dog, på grun av etteretningen til Steele, ikke hans dossier.

Ratcliffe ble tatt i løgn da han påstod at Steele-dossier er hva som startet etterforskningen.

Det startet ikke etterforskningen -- etterretning fra Steele det ble brukt til å begrunne fire FISA-søknader om overvåkning fordi Steele advarte dem, uavhengig av Steele sin dossier.

https://www.factcheck.org/2019/03/dossier-not-what-started-all-of-this/

Du må lære deg kildekritikk.

Og betydningen av ordet "dobbeltmoral".

Jeg har bare en moral -- og det er god moral.
Forskjellige handlinger gjort med forskjellige motiver og av forskjellige grunner er ulike moralsk.

Trump hadde kontakt med landets fiender og søkte hjelp til å sabotere for sin politiske motstander og spre propaganda for å vinne valget, og ønsket å starte falske etterforskninger mot Hillary basert på falsk etterretning fra Russland.

Hillary og FBI hadde informasjon om at Trump hadde kontakt med landets fiender og at Trump søkte hjelp fra Russland til å vinne valget -- og FBI søkte å stoppe Trump fra å samarbeide med landets fiender og stoppe det digitale angrepet på det amerikanske valget som propagandaen utgjorde.

...

Det er bare sykt at du faktisk kan sammenligne to ting som bokstavelig talt er motsatt -- det å forråde landet sitt og søke hjelp fra fienders etterretning for å vinne valget...

...og det å forsøke å bekjempe forræderi og utenlandsk propaganda -- ikke engang for å vinne valget, men for å stoppe ulovlighetene og uregelmessighetene og sikre et rettferdig valg.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Oddvardm said:

Yep. 100% enig i det du sier om Russiagate, men ikke helt på den facist greia.

Det var satt på spissen, poenget er at media var mer enn villige til å videreformidle løgner og åpenbart tøv uten noen form for verifisering, så lenge det var negativt om Trump.

Ingen turte å skrive navnet sitt på disse tingene, og alt var bare "anonym kilde sier at en annen anonym kilde sitter på informasjon om at Trump gjorde XXX".

Alt skulle være hemmelig og "lekkes", med god grunn, siden det bare var bullshit. Ingen ville sette navnet sitt bak noen av påstandene.

Her har vi navn og detaljer og folk som har mye å tape som sier at de har sett e-poster og informasjon, og Biden-gjengen har ikke gjort et eneste forsøk på å avkrefte at dette er sant, bare tøys som "det står ikke noe i avtaleboken om at Biden har truffet xxx den dagen [men tilfeldigvis har han akkurat denne noen timer der det ikke står noe som helst]"

Joe har ikke engang kalt det malarkey! 

 

Lenke til kommentar
pappkake skrev (7 timer siden):
 

men Hunter da....

 

...

Rudy kan ikke bekrefte noe -- det er det eventuell etterretning eller journalister som kan.
Ikke gjennom at det ligger på denne KOPIEN av en harddisk, som ingenting hindrer noen å legge til eller trekke fra, men gjennom å bekrefte at innholdet faktisk tilhører Hunter Biden og er materiale som er samlet der av Hunter Biden på hans egne laptop naturlig, og ikke en samling komprimat og forfalsket innhold -- mye trivielt og ekte, noe alvorlig men falskt -- plassert på en harddisk av russisk etterretning på vegne av Trump-administrasjonen.

Og Rudy kunne helt fint ha overlevert materialet til en seriøs nyhetsformidler, og sluppet all tvilen, bare han leverte inn materialet litt tidligere slik at de hadde tid til å faktasjekke innholdet.

Han har hatt den i nesten ett år -- og ingenting har hindret ham i å få noen med kompetanse til å verifisere ektheten av innholdet i løpet av denne tiden -- helt uavhengig publikasjon.
Men han har altså ikke kontaktet noen, eller forsøkt.

Tvert i mot -- for da Rudy omsider forsøkte å få Fox News til å trykke saken, uten på noe tidspunkt å selv ha forsikret seg om at innholdet er ekte, ønsket de å faktasjekke materialet.

Rudy nektet dem å gjøre det.

Så gikk materialet videre til New York Post, som bokstavelig talt lovet å ikke faktasjekke innholdet -- og journalisten som ble tvunget til å skrive artikkelen ønsket ikke å ha navnet sitt assosiert med artikkelen da den ble publisert.

---

Jeg registerer at Fox News er villige til å publisere saken fra republikansk vinkel, nå som innholdet er publisert, selv om de vet at innholdet ikke har blitt verifisert -- og at de ikke gjør en god jobb med å påpeke dette, for å forhindre folk fra å feilaktig anta at dette er virkelig, før det er verifisert rett.

De bidrar altså villig til å spre eventuell propaganda for å påvirke valget.

---

Det finnes ingen eksempler på at noen seriøse medier har gjort noe tilsvarende eller lignende mot Trump -- uansett hvor mye mennesker uten kildekritikk lar seg lure til å tro det av dårlige kilder.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Det finnes ingen eksempler på at noen seriøse medier har gjort noe tilsvarende eller lignende mot Trump -- uansett hvor mye mennesker uten kildekritikk lar seg lure til å tro det av dårlige kilder.

Unnskyld meg Red, dette kan ikke mene alvorlig. Ta en kikk i tråden min om Obamagate. Så finner du mange eksempler på drittpakker som kastes mot Trump alle med 'annonyme' kilder. Dette må du dementere. Rett og slett fordi det ikke er sant.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Oddvardm said:

Unnskyld meg Red, dette kan ikke mene alvorlig. Ta en kikk i tråden min om Obamagate. Så finner du mange eksempler på drittpakker som kastes mot Trump alle med 'annonyme' kilder. Dette må du dementere. Rett og slett fordi det ikke er sant.

Nei det gjør man ikke. Hvorfor skriver du anonyme i anførselstegn? Vet du så lite om journalistikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (36 minutter siden):

Nei det gjør man ikke. Hvorfor skriver du anonyme i anførselstegn? Vet du så lite om journalistikk?

Heisann du. Det er vel ikke hermetegn vel? Trodde de var dobble? Tegnet jeg bruker tror jeg heter approstrof? Jeg er ikke journalist, men jeg tror jeg har dekning for hva jeg sier. Hvis ikke så skal jeg gjerne dementere utsagnene mine. Men bare ikke fordi du sier at jeg skal.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...