Gå til innhold

Baker Hughes-selskap dømt i patentkrangel med gründere: Giganten vil ikke si noe om dommen [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– For små virksomheter innen innovasjon og utvikling er det viktig at rettigheter og innovasjon respekteres av andre, slik at det skapes rom for denne type verdiskapning, fortsetter advokaten."

Interessant sakskompleks, og det er viktig at oppfinnere og små selskaper får hjelp og støtte i denne type rettssaker.

Det kan ofte være vanskelig jus, som krever gode advokater for å argumentere i tilfeller der "oppfinnerhøyde" og "nyhetsgrad" er tema.

Da jeg har fått tildelt 6 patenter og har 3 patentsøknader til behandling har jeg også fått tilgang til patenter som blir brukt som mothold.

Jeg tror saksbehandlerne i patentkontoret lettere godkjenner patentsøknader hvor "oppfinnerhøyden" er minimal dersom store advokatkontorer er motparten.

Patenter er også et dokument som sikrer en bedrift "arbeidsro", dersom de store og mektige går til angrep.

Slik sett burde samfunnet(staten) verdsette patenter mer enn tilfellet er.

Vi bruker mye penger på forskning for å skape nye arbeidsplasser, og da er det påfallende at myndighetene ikke er interessert i patentrettigheter.

Påstanden har sin bakgrunn i at ingen virker å være interessert i hva de 6 patentene mine dreier seg om. Hvorfor er det slik?

Blir patenter betraktet som bare utgifter?

Kom med ideen når den beviselig tjener penger, virker å være holdningen.

Kanskje et utslag av at det er økonomer som sitter som styreledere og direktører i dagens samfunn.

Endret av aanundo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...