Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Ut fra testen her ser dette ut til å bli akkurat det jeg var ute etter i en telefon. Så da er det bare å gle seg til den dumper i postkassa :D

 

Leverer varene som alltid. Den tar nok mobil kamera tronen fra iphone 11 pro nå og holder den frem til neste modell :) Hadde egentlig ikke tenkt å gå for denne igjen, men det er ikke noen vei utenom i år :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk i fellen og bestilte en iPhone 12 Pro i blå. 😅 Trenger egentlig ikke en ny telefonen, mine fikk lyst på iPhone igjen selv om jeg digger Android og mulighetene jeg får med operativsystemet. 

Bestilte fra Elkjøp og der at de annonserer med "+100" på lager, noe jeg tviler på. Er det noen som har fått bekreftet at de får sin på fredag?

Lenke til kommentar

Telia kunne vertfall ikke informere om noe som helst :(  Fikk standardsvaret sikkert alle andre har fått. 

Sitat

Av erfaring må man beregne en god del lengre leveringstid enn normalt ved kjøp av iPhone 12-serien 
Førstemann til mølla-prinsippet gjelder: vi sender ut telefonene fortløpende f.o.m. 23. oktober, og etterhvert som vi får de inn. Vi vil også oppdatere med estimerte leveringstider via linken under, og dette er den eneste informasjonen vi har rundt leveringstider, så denne kan du bokmerke først som sist! 
Så - vi kan allerede nå si at det sannsynligvis vil ta tid, men det ser ut til å være verdt ventetiden 

 

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (3 minutter siden):

Jeg begynner å innse at problemet mitt er at jeg bruker mer penger på å få skjermbeskytter og deksel tilsendt før telefonen, enn det telefonen koster i seg selv 🙄

I hvert fall moro å se omtalen av kameraet i testen det ble linket til over her. 

Gikk inn på Apple.no for å bestille case og ladeplate, bikket raskt 1000kr. 😅

Endret av thescientist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
thescientist skrev (1 minutt siden):

Gikk inn på Apple.no for å bestille case og ladeplate, bikket raskt 1000kr. 😅

Søren!

Det tenkte jeg ikke på! Bestilte fra overalt får å få deksel til fredag, men det kommer ikke i tide. Bestiller jeg før kl 15 fra Apple så leveres varen på døra på fredag. 

Takk for den! Selv om det koster...

Lenke til kommentar
Merko skrev (19 minutter siden):

Hvilke tanker har dere rundt den nye magnet-laderen?

Unbox Theraphy har et godt poeng her:

 

I de fleste tilfeller er det jo mer praktisk at den ikke er magnetisk enn at den er det..

Tipper den er like genial som alt annet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har våknet uten at telefonen har ladet på ladeplaten over natten fordi den har ligget noen millimeter off. Her aligner det seg selv og snapper på plass. Etterhvert vil det sikker kommet nye nice tilbehør også så her er det nok bare å hoppe på Apple toget igjen :)

Lenke til kommentar
minim skrev (6 minutter siden):

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har våknet uten at telefonen har ladet på ladeplaten over natten fordi den har ligget noen millimeter off.

Tror det aldri har skjedd her, men nå bruker jeg Android og får enten en lyd eller en vibrasjon når den treffer ladeplaten slik at jeg vet at den har "landet riktig". :)

Håper i så fall det tilbehøret som evt kommer har ordentlig magnet slik at ting ikke faller av så lett som Apples originale kortholder.

Ville jo aldri ha fungert i en bilholder feks dersom magnet "styrken" er samme der.

Lenke til kommentar

Kan ikke bare tredjepart lage en sterkere magnet i sin holder/deksel da? Begge magnetene må jo ikke være like sterke for å kunne bruke denne "teknologien" som mobilholder i bil. Eller?

 

Jeg synes egentlig det er helt OK, bryr meg mer om andre ting (kamera, dropp sikkerhet, batteritid osv). Trådløslading er bare et lite pluss i boka. Jeg er veldig spent på hvor ripesikkert det "glasset" er. De nevnte ikke noe om det i fremføringen sin. Krysser fingrene for at den er bedre! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om den fungerer som bilholder og slikt med lading er det genialt. Et annet potensielt bruksområde vil feks være en liten magnetisk powerbank man kan legge på for litt mer batteritid.

Er kanskje litt dilemma der, skal den fungere noe slikt som MagSafe gjorde på Macbook så må magneten være svak nok til at telefonen ikke følger med ned på gulvet om man røsker i kabelen feks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
thescientist skrev (5 minutter siden):

Jeg er veldig spent på hvor ripesikkert det "glasset" er. De nevnte ikke noe om det i fremføringen sin

Er nok i så fall en grunn til at det ikke ble nevnt. Får bare vente til Jerry lager en video av telefonen så får man se hvor mye glasset tåler. :)  blir spennende.

 

koots skrev (5 minutter siden):

Er kanskje litt dilemma der, skal den fungere noe slikt som MagSafe gjorde på Macbook så må magneten være svak nok til at telefonen ikke følger med ned på gulvet om man røsker i kabelen feks.

Telefonen vil nok følge med uansett, da den ligger oppå selve laderen. så om ladeplaten fyker av sted, så vil telefonen mest sannsynlig følge etter.

Lenke til kommentar
Merko skrev (37 minutter siden):

Tror det aldri har skjedd her, men nå bruker jeg Android og får enten en lyd eller en vibrasjon når den treffer ladeplaten slik at jeg vet at den har "landet riktig". :)

Håper i så fall det tilbehøret som evt kommer har ordentlig magnet slik at ting ikke faller av så lett som Apples originale kortholder.

Ville jo aldri ha fungert i en bilholder feks dersom magnet "styrken" er samme der.

Dette er også på Android telefoner. Ikea ladeplate felt inn i nattbord. Skjedde på note, mate20 pro, p30 pro og nå xiaomi Mi 10 pro. Forøvrig iPhone 8, x og 11 pro også. Det er ikke noe med selve telefonene, men det krever presis plassering noe som er lett å bomme på i mørket når en bare legger de bortpå av gammel vane. Ingen big deal, men det er den lille prikke over I'en å løse sånne små problem. 

Man kan få en ikke magnetisk stålklump til å henge med flere tonns kraft om man løfter den med en magnet. Så en sterkere magnet i holderen _kan_ gjøre at den henger godt nok. Det har uansett ikke vært intensjonen deres siden det ikke ble nevnt, men vi får se om tredjeparts tilbehør kan gjøre det. 

Lenke til kommentar
minim skrev (5 minutter siden):

Ikea ladeplate felt inn i nattbord

Tror jeg har samme, om det er en USB-port i den i tillegg.

Er jo fin markering på platen hvor QI-laderen sitter ,så bare sette telefonen i midten av den. Så si aldri feilet her. :)
Men er som du sier en tilvenningssak.

Ut ifra unbox therpay sin video, så virker det bare mer tungvindt med magnet, om man feks skal sjekke en varsling eller noe annet på mobilen kjapt, så må man bruke begge hendene for å få av laderen. Ikke alltid ledningen er lang nok til at man kan ta med seg den over til der man er i stolen / sengen eller whatever.

Men vi får jo se hvor problematisk det blir.

Lenke til kommentar
Merko skrev (4 minutter siden):

Tror jeg har samme, om det er en USB-port i den i tillegg.

Er jo fin markering på platen hvor QI-laderen sitter ,så bare sette telefonen i midten av den. Så si aldri feilet her. :)
Men er som du sier en tilvenningssak.

Ut ifra unbox therpay sin video, så virker det bare mer tungvindt med magnet, om man feks skal sjekke en varsling eller noe annet på mobilen kjapt, så må man bruke begge hendene for å få av laderen. Ikke alltid ledningen er lang nok til at man kan ta med seg den over til der man er i stolen / sengen eller whatever.

Men vi får jo se hvor problematisk det blir.

Ja, men i mørket har jeg (og flere andre om du googler litt) plassert den feil og ofte våknet til telefon som ikke har ladet. Det er også lettere at det skjer med deksel. 

Høres ut som peanuts og små kompromiss å leve med når en får en så bra sak tilgjengelig. Jeg tror fortsatt du roter rundt i feil tråd. Apple lager ting som er gjennomtenkt og fungerer. Det var lik skepsis når faceid kom, men nå har de vært markedsledende på området siden iphone X kom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...