Gå til innhold

Hvordan avinstallere ladeboks for el-bil?


Bryst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Rent bortsett fra at det er en elektriker som skal gjøre dette så har jeg følgende oppfølgingspørsmål:

Er det kun "din" leilihghet som har ladeboks i fellesgarasjen/uteplass? (som jeg regner med det er her)

"Ikke mulig å slå av sikringen da den er alment tilgjengelig"..
Det kan vel oversettes til at sikringen er i ett felles tilgjengelig sikringsskap som i utgangspunket ikke "hvem som helst" skal tukle med?

Vil bli fine tilstander dersom eiere/leietakere skruer ned ladebokser som er satt opp ifbm med nybygg (og som hører til hver leilighet).🤪

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg antar at TS har undersøkt at strøm til denne ladeboksen går på hans strømteller, hvis ikke er det jo en sak for sameie, borettslag el. og ikke noe man kan gjøre som man vil med selv. Står den i et felles parkeringsannlegg oppført på hans private parkeringsplass er det også noe jeg uansett ville henvendt meg til sameie/borettslaget på før man gjør noe.

Hvis det er slik at strømmen går på hans strømabbonement så er det jo en litt suspekt greie at det er satt opp slik hvis også hvem som helst kan koble seg til og trekke strøm (ikke sikkert). Jeg kan forstå behovet for å kunne slå av sikring i nærheten av laderen men man burde da også hatt mulighet for å slå av en sikring i boenhetens sikringskap.

Ellers spørs det hva slags ladeboks som er montert her. På noen hjemmeladere har man mulighet til å "låse" laderen (andre kan ikke trekke strøm fra den) via en mobil app eller sette takst for andre som lader osv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...