Gå til innhold

Uryddig av komplett.no? Leveringsdato og Playstation 5


Iki

Anbefalte innlegg

CaZpeR skrev (5 timer siden):

Amerikanske forhåndssalget er ikke relevant i denne sammenhengen da vi diskuterer komplett og Elkjøp. 

Det er snakk om at større aktører ikke vet hvor mange konsoller de får. Inkludert Amazon, som helt klart er en av de større nettbutikkene. Om Amazon ikke vet, og da nå når alle åpnet opp for forhåndsbestilling, hvorfor mener du da at komplett var klar over dette i juni?

 

Det er ulogisk å tro at komplett skulle vite at de var utsolgt for konsoller før de hadde fått vite hvor mange konsoller de kom til å få.

 

CaZpeR skrev (5 timer siden):

Det jeg viser til er at Komplett har hatt en åpen bestilling gående fra april. Reklamert i starten av juni (hvor de for lengst var utsolgt).

Hvordan kan du være utsolgt for noe om du ikke vet hvor mange enheter av denne du får?

 

CaZpeR skrev (5 timer siden):

Og varslet ETTER (dette er veldig kritisk!) at de andre butikkene hadde hatt forhåndssalg. På dette tidspunktet burde Komplett ha sendt ut e-post til kundene sine om at de ikke ville få konsoll til release slik at de kunne hevet seg på andre forhåndssalg. På dette tidspunktet hadde nok komplett oversikt over dette men allikevel venter de til etter at alle er utsolgt før de varsler om at de får inn svært få enheter. 

Igjen. Dette er bare noe du tror komplett var klar over.

Som du selv skriver så kan du ikke vise til noen informasjon om at komplett hadde fått vite hvor mange konsoller de kunne forvente på dette tidspunktet.

 

Theo343 skrev (4 timer siden):

Den informasjonen fikk de fra de andre butikkene?

Ja.

Når du ser at andre stenger forhåndsbestillingene sine etter 15 minutter så kan du gjøre deg en mening om at du sannsynligvis har solgt flere konsoller enn du kommer til å motta.

Dette er informasjon som komplett kunne ha manglet før de andre butikkene la ut informasjonen.

 

barezell skrev (4 timer siden):

Skulle tro så svære som komplett er at de har direkte kontakt med Nordisk film(evt sony) og ikke får informasjon fra andre norske butikker? 

Man skulle tro det. Men med tanke på at Amazon ikke hadde kontroll på dette burde det ikke være overraskende om komplett ikke hadde fått beskjed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (15 timer siden):

Det er snakk om at større aktører ikke vet hvor mange konsoller de får. Inkludert Amazon, som helt klart er en av de større nettbutikkene. Om Amazon ikke vet, og da nå når alle åpnet opp for forhåndsbestilling, hvorfor mener du da at komplett var klar over dette i juni?

 

Det er ulogisk å tro at komplett skulle vite at de var utsolgt for konsoller før de hadde fått vite hvor mange konsoller de kom til å få.

 

Hvordan kan du være utsolgt for noe om du ikke vet hvor mange enheter av denne du får?

 

Igjen. Dette er bare noe du tror komplett var klar over.

Som du selv skriver så kan du ikke vise til noen informasjon om at komplett hadde fått vite hvor mange konsoller de kunne forvente på dette tidspunktet.

 

Ja.

Når du ser at andre stenger forhåndsbestillingene sine etter 15 minutter så kan du gjøre deg en mening om at du sannsynligvis har solgt flere konsoller enn du kommer til å motta.

Dette er informasjon som komplett kunne ha manglet før de andre butikkene la ut informasjonen.

 

Man skulle tro det. Men med tanke på at Amazon ikke hadde kontroll på dette burde det ikke være overraskende om komplett ikke hadde fått beskjed.

Det er jo helt innlysende at du enten jobber i markedsavdelingen til komplett eller har andre interesser i selskapet, for måten komplett har opptrådt på ovenfor kundene her er jo helt forkastelig. For det første begynte de i motsetning til konkurrenter å selge konsoller i bøtter og spann før de i det hele tatt visste noe om hvor mange konsoller de kom til å få ved lansering. For det andre kjørte de på med full markedsføring av produktet når det offisielle  forhåndssalget startet på lik linje med elkjop og power til tross for at de nå på denne tiden må ha visst at de allerede var utsolgt x mange ganger, og mens elkjop og power valgte å stenge salget etter 15 min valgte komplett å bare druse på helt til 21 september. Først 19 septmeber kom det en tydelig og klar advarsel på nettsiden om at mange som hadde bestilt ikke kom til å få den ved lansering. Strategien til komplett har helt åpenbart vært økonomisk motivert der de har forsøke å låse flest mulig kunder til en ordre samtidig som at de har ventet på at alle andre konkurrenter skal være utsolgte for så å informere kunder som hadde bestilt om at sorry not sorry du får ikke konsollen før i juni og alt er Sony sin feil. Det er jo helt latterlig. Oppforderer enhver person som har forhåndsbestilt via komplett om å avbestille og heller kjøpe det hos noen andre, hvis ikke er den strategien komplett har kjørt på men noe vi kan vente mer av hvis den viser seg å være lønnsom for komplett

Endret av Isked
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
Isked skrev (30 minutter siden):

For det første begynte de i motsetning til konkurrenter å selge konsoller i bøtter og spann før de i det hele tatt visste noe om hvor mange konsoller de kom til å få ved lansering.

Ja, de begynte veldig tidlig. Hvorfor er dette mer forkastelig enn å starte forhåndssalget på et senere tidspunkt, om de uansett ikke får vite hvor mange konsoller de har til lanseringen?

Isked skrev (33 minutter siden):

For det andre kjørte de på med full markedsføring av produktet når det offisielle  forhåndssalget startet på lik linje med elkjop og power til tross for at de nå på denne tiden må ha visst at de allerede var utsolgt x mange ganger, og mens elkjop og power valgte å stenge salget etter 15 min valgte komplett å bare druse på helt til 21 september. 

Så du mener først at de ikke vet hvor mange konsoller de får, men så forandrer du det til at de vet?

Bestem deg.

Var komplett klar over hvor mange konsoller de ville få i April eller var de ikke?

Isked skrev (35 minutter siden):

Først 19 septmeber kom det en tydelig og klar advarsel på nettsiden om at mange som hadde bestilt ikke kom til å få den ved lansering.

Og du er da sikker på at de var klar over hvor mange konsoller de kom til å få før denne datoen?

Isked skrev (36 minutter siden):

Strategien til komplett har helt åpenbart vært økonomisk motivert der de har forsøke å låse flest mulig kunder til en ordre

Dette var en forhåndsbestilling, du betalte ingenting, ingen kunder var låst til noen ordre.

Isked skrev (37 minutter siden):

så å informere kunder som hadde bestilt om at sorry not sorry du får ikke konsollen før i juni og alt er Sony sin feil.

Ja, dette er forkastelig.

Det er ikke Sony sin feil.

Men er det i det heletatt noen sin feil?

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Iki said:

Ja, de begynte veldig tidlig. Hvorfor er dette mer forkastelig enn å starte forhåndssalget på et senere tidspunkt, om de uansett ikke får vite hvor mange konsoller de har til lanseringen?

Så du mener først at de ikke vet hvor mange konsoller de får, men så forandrer du det til at de vet?

Bestem deg.

Var komplett klar over hvor mange konsoller de ville få i April eller var de ikke?

Og du er da sikker på at de var klar over hvor mange konsoller de kom til å få før denne datoen?

Dette var en forhåndsbestilling, du betalte ingenting, ingen kunder var låst til noen ordre.

Ja, dette er forkastelig.

Det er ikke Sony sin feil.

Men er det i det heletatt noen sin feil?

Er ikke Sonys feil, men Komplett har dummet seg ut. Dette har jo i hovedsak rammet de som la inn en forhåndsbestilling tidlig, og de av oss som gjorde det er vel litt over snittet interessert i gaming.
Så vidt jeg fikk med meg så annonserte både Elkjøp og Power når de ville starte forhåndsbestillingene og at det ville bli mange om "beinet".
Hvis Komplett før denne datoen visste at de ikke kunne dekke de forhåndsbestillingene de hadde mottatt burde de sendt ut den e-posten om at du ikke ville få før Elkjøp og de andre åpnet opp for sine forhåndsbestillinger.  Selv om Komplett ikke kunne vite hvor mange konsoller de ville motta ved lansering , opplyste de om at de hadde "solgt" mange tusen og med meget stor sannsynlighet visste de på dette tidspunktet at de aldri ville motta slike mengder. Derfor ville det vært bedre å sendt ut denne e-posten slik at denne sitasjonen kunne vært unngått. Når Elkjøp åpnet for sine forhåndsbestillinger lå jeg og snorksov med god samvittighet om at min tidlige Komplett forhåndsbestilling var i boks :).

Har personlig bare positive erfaringer med Komplett siden tidenes morgen, men her dreit de seg ut. Så nå gjelder det å få tak i en campingstol før de blir utsolgt og sette seg utenfor en butikk :).

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Ja, de begynte veldig tidlig. Hvorfor er dette mer forkastelig enn å starte forhåndssalget på et senere tidspunkt, om de uansett ikke får vite hvor mange konsoller de har til lanseringen?

Så du mener først at de ikke vet hvor mange konsoller de får, men så forandrer du det til at de vet?

Bestem deg.

Var komplett klar over hvor mange konsoller de ville få i April eller var de ikke?

Og du er da sikker på at de var klar over hvor mange konsoller de kom til å få før denne datoen?

Dette var en forhåndsbestilling, du betalte ingenting, ingen kunder var låst til noen ordre.

Ja, dette er forkastelig.

Det er ikke Sony sin feil.

Men er det i det heletatt noen sin feil?

Jeg forstår ikke at du ikke forstår dette for jeg mener det er helt innlysende at man ikke kan selge mer av noe enn man faktisk har. Når Elkjøp og power startet salget hadde de et bestemt antall konsoller å forholde seg til og for å slippe missfornøyde kunder stanset de salget straks antallet bestillinger gikk over dette antallet, er du ikke enig i at dette er en langt mer profesjonell måte å gjøre ting på? 

Komplett visste neppe hvor mange de kom til å få når de startet forhåndssalget i april, men de visste det med all sannsynlighet forut det offisielle forhåndssalget. Butikkene får vite hvor mange de kommer til å få noen få dager etter reveal og iallefall før det offisielle forhåndssalget starter, dette antallet får de bekreftet av nordisk film som er distribusjonsansvarlig for Ps5 i norden. Ettersom at både power og elkjop visste dette antallet er det rett og rimelig å anta at komplett gjorde det samme. Til tross for dette informerte de ikke kundene sine om dette før konsollen var utsolgt i resten av verden og kundene ikke kunne kjøpe produket hos andre. 

Selv om kunden ikke har betalt er kunden bundet til ordren i den forstand at med mindre kunden aktivt foretar seg noe så kommer regningen med produktet til å dukke opp i postkassa før eller siden, og er i den forstand ikke helt ulikt en kredditkortregning med utsatt betaling (riktignok uten renter). 

Hvis du leser artiklene under så kommer det tydelig frem at Elkjøp hadde et bestemt antall konsoller som de kom til å få ved launch å forholde seg til. 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/x3RVyV/playstation-forhaandssalget-toemt-paa-et-kvarter-ekstrem-interesse

I artikelen under har du en kommunikasjonssjef fra komplett som skyver all ansvar over på Sony uten å ta noen form for selvkritikk samtidig som at hun innrømmer at de har solgt flere tusen konsoller og at etterspørselen har vært sjelden kost for dem. Her har jeg egentlig lagt godvilja til når jeg har skrevet at de ikke visste at de ikke kom til å klare å levere alle konsollene de hadde lovet før de fikk et bestemt antall konsoller å forholde seg til av distributør for antagligvis visste de dette allerede mot slutten av april. Komplett er ingen nykommer og de har vært gjennom samme prosess i forbindelse med andre populære produkter blant annet annet ps4, så at de skulle tro at Sony skulle klare å produsere langt flere konsoller nå enn når ps4 ble lansert gitt den situasjonen verden har vært i det siste året fremstår som veldig merkelig. 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Ga1bXV/andre-forhaandsbestilte-playstation-5-maa-vente-ett-aar-paa-levering

Jeg mener helt bestemt at målet til komplett her har vært å få tak i flest mulig kunder og satse på at mange av disse enten glemmer eller ikke orker å avbestille og på den måten selge flest mulig konsoller. Dette er på mange måter ikke en helt ukjent strategi og brukes av kredditkort selskaper med skyhøye renter og andre tilbydere av ulike produkter som frister kunder med dyre velkomstgaver der kunden ikke har kjøpekrav, men der kunden imidlertid må huske å avbestille produkteter hver uke for å slippe at de plutselig dukker opp i postkassa.

Endret av Isked
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Isked skrev (13 minutter siden):

Komplett er ingen nykommer og de har vært gjennom samme prosess i forbindelse med andre populære produkter blant annet annet ps4,

Feilen de gjorde var å anta at Sony kom til å gjøre det samme nå som med PS4 og tidligere lanseringer, men det gjorde Sony altså ikke. 

Sony har allerede vært ute og beklaget seg, så at de har botchet i sin ende er hevet over enhver tvil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (23 minutter siden):

Feilen de gjorde var å anta at Sony kom til å gjøre det samme nå som med PS4 og tidligere lanseringer, men det gjorde Sony altså ikke. 

Sony har allerede vært ute og beklaget seg, så at de har botchet i sin ende er hevet over enhver tvil. 

Her er jeg litt usikker på hva du sikter til? For det er langt flere Ps5 ved lansering nå enn det var ps4 ved lansering i 2013 se link. Nå skal det sies at etterspørselen denne gang har vært langt større også, men at det skulle være så sterk etterspørsel gitt den økonomiske situasjonen rundt om i verden tror jeg ikke Sony hadde regnet med i deres villeste drømmer. 

https://screenrant.com/ps5-more-stock-units-launch-available-ps4/

Uansett så forsvare det ikke at komplett ikke valgte å informere kundene om at de var utsolgt før etter det offisielle forhåndssalget. 
 

Tror det er veldig få som mener at Sony har sviktet på produksjonen gitt den situasjonen verden har vært i det siste året og konsensus er tvert i mot at det alt i alt har vært imponerende at de har greid å produsere mer nå enn de gjorde i 2013, det de imidlertid har sviktet på og beklaget er at forhåndssalget i USA gikk flere timer tidligere enn annonsert. 

Endret av Isked
Lenke til kommentar
Isked skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke at du ikke forstår dette for jeg mener det er helt innlysende at man ikke kan selge mer av noe enn man faktisk har. 

Det er det som er hele problemet her.

Man kan selge mer enn man har når man er en nettbutikk.

Da får kunden lengre leveringstid, men de får til slutt produktet.

Dette er helt normalt.

Om det ikke skulle være lov å selge mer enn man har så ville det være forbudt å forhåndsselge produkter, da du strengt tatt ikke har produktet enda.

 

Isked skrev (2 timer siden):

for å slippe missfornøyde kunder stanset de salget straks antallet bestillinger gikk over dette antallet, er du ikke enig i at dette er en langt mer profesjonell måte å gjøre ting på? 

Det er jeg helt enig i.

Det beste hadde vært om kundene selv kunne spore hvor mange konsoller som drar hvor, hele veien fra fabrikken. Men det er ikke alltid mulig.

Isked skrev (2 timer siden):

Komplett visste neppe hvor mange de kom til å få når de startet forhåndssalget i april, men de visste det med all sannsynlighet forut det offisielle forhåndssalget. 

Det kan være, men det er like mulig at de ikke hadde noen anelse.

Det virker ikke som noen tenker over denne muligheten.

Spesielt interessant er det når flere norske butikker, og utenlandske, har innrømmet at de ikke var klar over antallet.

Inkludert Amazon.

Isked skrev (2 timer siden):

så at de skulle tro at Sony skulle klare å produsere langt flere konsoller nå enn når ps4 ble lansert gitt den situasjonen verden har vært i det siste året fremstår som veldig merkelig. 

Siste nytt er vel at Sony produserer langt flere ps5 til lanseringen enn PS4?

10 millioner enheter.

16 millioner innen mars.

PS4 solgte vel ca 4,5 millioner enheter de første månedene?

Lenke til kommentar
Isked skrev (8 timer siden):

Her er jeg litt usikker på hva du sikter til?

https://journalen.oslomet.no/2020/10/ma-vente-opptil-ett-ar-pa-playstation5

Sitat

Til Dinside.no sier kommunikasjonssjef i Komplett, Kristin Hovland, at Komplett forventet at produsent Sony ville følge samme rutiner som de har hatt ved tidligere lanseringer av produkter, slik som PlayStation 4.

Så, Sony har ikke fulgt samme rutiner ved denne lanseringen som ved andre, så det at Komplett brukte tidligere erfaringer ved denne forhåndsbestillingen (for de har ikke solgt en eneste konsoll enda, som sagt) er grunnen til at situasjonen er som den er.

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 timer siden):

Det er det som er hele problemet her.

Man kan selge mer enn man har når man er en nettbutikk.

Da får kunden lengre leveringstid, men de får til slutt produktet.

Dette er helt normalt.

Om det ikke skulle være lov å selge mer enn man har så ville det være forbudt å forhåndsselge produkter, da du strengt tatt ikke har produktet enda.

 

Det er jeg helt enig i.

Det beste hadde vært om kundene selv kunne spore hvor mange konsoller som drar hvor, hele veien fra fabrikken. Men det er ikke alltid mulig.

Det kan være, men det er like mulig at de ikke hadde noen anelse.

Det virker ikke som noen tenker over denne muligheten.

Spesielt interessant er det når flere norske butikker, og utenlandske, har innrømmet at de ikke var klar over antallet.

Inkludert Amazon.

Siste nytt er vel at Sony produserer langt flere ps5 til lanseringen enn PS4?

10 millioner enheter.

16 millioner innen mars.

PS4 solgte vel ca 4,5 millioner enheter de første månedene?

Det er ikke det som er problemet her, problemet her er at komplett har begynt å selge produktet som om det var varmt hvetebrød uten å ha noen form for avtale med leverandør om hvor mange de kom til å få innen lansering. Jeg er uenig i at for eksempel Elkjøp og power selger mer enn de har når de forhåndsselger et produkt som de utifra avtale med leverandør kan forvente x - antall av innen en viss dato.

Tatt i betraktning at både Elkjøp og power har visst om antallet konsoller de får ved lansering mener jeg at sannsynligheten er stor for at komplett har gjort det samme. 

Og til slutt underbygger du jo min påstand om at komplett skulle ha vist om at de ikke kom til å klare møte etterspørselen tatt i betraktning at selv kundene som bestilte så tidlig som april Ikke får den nå før i 2021 til tross for rekordhøy produksjon av Sony. 

Du må gjerne sende meg link til norske butikker som har sagt at de ikke har hatt et bestemt antall produkter å forholde seg til innen det offisielle forhåndssalget.

Jeg komplett har håndetert dette på en måte som ikke er ulovlig, men som er svært mistenktsomt og gjør alt ann enn å stryke mitt kundeforhold til dem. Når de på toppen av dette ikke tar noen form selvkritikk eller ber om noen form for unnskyldning blir frustrasjonen min enda større. 

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Isked skrev (1 minutt siden):

Tatt i betraktning at både Elkjøp og power har visst om antallet konsoller de får ved lansering mener jeg at sannsynligheten er stor for at komplett har gjort det samme. 

Jeg er ute av loop-en, men er det faktisk bekreftet at de visste om antallet når de startet bestilling? NetOnNet som jeg bestilte fra sa klart og tydelig at de ikke visste og de var senere ute enn alle andre med å starte bestilling.

En ting er hvertfall helt sikkert. Komplett visste ingenting når de startet med forhåndsbestilling i april.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (51 minutter siden):

https://journalen.oslomet.no/2020/10/ma-vente-opptil-ett-ar-pa-playstation5

Så, Sony har ikke fulgt samme rutiner ved denne lanseringen som ved andre, så det at Komplett brukte tidligere erfaringer ved denne forhåndsbestillingen (for de har ikke solgt en eneste konsoll enda, som sagt) er grunnen til at situasjonen er som den er.

Hvorfor er det kun kundene til komplett som har fått utsatt leveringen sin. Synes du ikke at det er mistenksomt i det hele tatt at komplett har solgt produktet i flere måneder nå, mens Elkjøp power og alle andre seriøse aktører verden over ellers gikk tomme få minutter etter at de startet forhåndssalget? 

De må jo ha solgt langt flere enn de kan hatt et realistisk håp om å kunne levere allerede i slutten av april/starten av mai. 

Endret av Isked
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (23 minutter siden):

Jeg er ute av loop-en, men er det faktisk bekreftet at de visste om antallet når de startet bestilling? NetOnNet som jeg bestilte fra sa klart og tydelig at de ikke visste og de var senere ute enn alle andre med å starte bestilling.

En ting er hvertfall helt sikkert. Komplett visste ingenting når de startet med forhåndsbestilling i april.

Les utalelsen til gaming ansvarlig i Elkjøp i linken under.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/x3RVyV/playstation-forhaandssalget-toemt-paa-et-kvarter-ekstrem-interesse
 

Det at komplett ikke visste hvor mange de kom til å få når de begynte å selge produktet før alle andre er jo en stor del av problemet her og er kritikkverdig i seg selv

Endret av Isked
  • Liker 1
Lenke til kommentar

  

henrikwl skrev (2 timer siden):

https://journalen.oslomet.no/2020/10/ma-vente-opptil-ett-ar-pa-playstation5

Så, Sony har ikke fulgt samme rutiner ved denne lanseringen som ved andre, så det at Komplett brukte tidligere erfaringer ved denne forhåndsbestillingen (for de har ikke solgt en eneste konsoll enda, som sagt) er grunnen til at situasjonen er som den er.

Mulig feilen sitter hovedsakelig hos Sony, men at komplett ikke holdt seg til "føre var" prinsippet, gjorde nok at de kommer til å miste ganske mange kunder som ville lagt igjen en del penger hos de. De gamblet, de tapte kundene (fordi jeg er en av de som har lagt igjen en ganske stor mengde penger hos de, og kommer ALDRI til å besøke de igjen av rent prinsipp). Jeg kommer nok ikke til å dø, jeg skal overleve å få min ps5 (fra en ANNEN leverandør) etter jul, men det er skuffende måte å håndtere dette på. Hadde de vist et fnugg av ydmykhet kunne man også strekt godviljen til å tilgi dette, men de opptrer skikkelig kvalmt også, både via kundeservice og at de ikke tar på seg ansvar. De kommer nok til å klare seg bra, men de fortjener å miste de kundene de har mistet nå. Håper det var verd det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Isked skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det kun kundene til komplett som har fått utsatt leveringen sin. Synes du ikke at det er mistenksomt i det hele tatt at komplett har solgt produktet i flere måneder nå, mens Elkjøp power og alle andre seriøse aktører verden over ellers gikk tomme få minutter etter at de startet forhåndssalget?

For det første: Komplett har ikke solgt en eneste konsoll enda. Jeg siterer deres egen annonse:

Sitat

Alle som forhåndsbestiller vil bli satt på reservasjonsliste og får tildelt sin konsoll etter sin plass i køen.

Det man har gjort er basically å stille seg i kø foran dørene på Elkjøp. Alle forstår at man får tildelt konsoll så langt første forsendelse rekker, og så blir neste batch fordelt ut på de gjenværende i køen helt inntil køen er tom. Det er sånn køer fungerer, det er sånn de alltid har fungert og det er sånn de alltid kommer til å fungere. Enten køen eksisterer i virtuell form eller man faktisk fysisk stiller seg i kø på kjøpesenteret.

Du sier at Elkjøp og Power visste nøyaktig hvor mange konsoller de får. Jeg tviler. Det ville vært rart hvis norske Elkjøp og Power var de eneste forhandlerne i verden som vet nøyaktig hvor mange konsoller de får. Når ikke en gang Amazon har fått vite det. Det skurrer for meg. Jeg tipper de så den enorme pågangen og stoppet forhåndssalget fordi de ikke ville ha den dårlige PR-en som Komplett nå er utsatt for.

Men hvis de faktisk vet hvor mange de får, så regner jeg også med at de har ansatte stående utenfor butikkene sine og jager vekk folk som prøver å stille seg i kø når køen blir for stor. Ellers blir det vel kjeft på dem også. 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Når Komplett sier at du kan sikre deg en konsoll på lansering ved å forhåndsbestille tidlig, og du forhåndsbestiller hos dem LENGE før noen andre butikker åpner for dette, og i april, så er dette å anse som "tidlig". I mitt tilfelle en knapp dag etter åpning burde garantere en konsoll så lenge de har den ordlyden i annonsen sin. Om jeg kommer i kø og min ordre vil bli utlevert som nummer 5 eller 200 spiller ingen rolle. Jeg sikrer meg uansett en konsoll i følge dem. Er ikke mitt ansvar å ta høyde for noe annet enn det de selv sier på sidene sine.

PS. et raskt søk på nett og her på forumet gir noen gjenkjennbare resultater fra for syv år siden, så at Komplett ikke gjorde dette forrige gang med PS4 og reservasjoner er ren løgn fra dems side. Var nok av forsmådde kunder den gangen også.
Snakk om å spa seg lenger ned i møkka! Drittfirma.

Endret av Retroman
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (37 minutter siden):

Men hvis de faktisk vet hvor mange de får, så regner jeg også med at de har ansatte stående utenfor butikkene sine og jager vekk folk som prøver å stille seg i kø når køen blir for stor. Ellers blir det vel kjeft på dem også. 🙄

Føler du virkelig selv at dette er en god sammenlikning? Helt ærlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener å huske at noen hos de større forhandlere kom tidlig på jobb til de som stod i PS4-kø og ga dem kølapp slik at de som ikke hadde sjangs slapp å vente i flere timer for å bli skuffet og dermed kunne dra hjem. Håper noe slikt skjer i år også på vegne av de som camper utenfor. Håper også at visse nettbutikker lærer av denne fremgangsmåten. Det kalles kundepleie.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (38 minutter siden):

Når Komplett sier at du kan sikre deg en konsoll på lansering ved å forhåndsbestille tidlig, og du forhåndsbestiller hos dem LENGE før noen andre butikker åpner for dette, og i april, så er dette å anse som "tidlig".

Jeg har vært ute en vinternatt før. Å sikre seg populære ting til lansering er ikke mulig, dette vet jeg. Det er lotto uansett hvordan en vrir og vender på det. Man kan øke sannsynligheten ved å være tidligere ute, men garantier har man aldri. Jeg tror det er her jeg og alle de som nå er i harnisk har forskjellig grunnsyn: dere tror at det er mulig å garantere noe, mens jeg ikke tror det. 🤷🏼‍♂️

RaptorStrike skrev (17 minutter siden):

Føler du virkelig selv at dette er en god sammenlikning? Helt ærlig?

Ja, det gjør jeg. Det var det jeg gjorde da jeg plasserte en ordre i Kompletts system. Jeg stilte meg i kø. Siden det er online så så jeg ikke hvor langt bak i køen jeg var så det var umulig for meg å vite da om det kom til å være nok konsoller, men jeg stilte meg nå i kø allikevel. Fordi jeg heller vil ha den peace of mind enn å gå og stresse med om jeg kommer til å få eller ikke.

Jeg får når jeg får. Som har vært forventningen helt fra start. Og, som jeg har beskrevet over, å forvente noe annet mener jeg er urealistisk. Hvis jeg snubler over en enhet før mai neste år så kjøper jeg den og kansellerer ordren hos Komplett. Null stress. Hvis ikke så er sannsynligheten der for at jeg i hvert fall får en i posten til våren neste år.

Endret av henrikwl
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...