Gå til innhold

10 elbiler til under 300.000 kroner


Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg synes faktisk VW har ganske mye fishy rundt seg ennå, og deres størrelse gjør omfanget og alvorligheten i dette enda større.

Forskjellen er størrelsen til VW og hurtigheten de produserer biler på. Tesla er godt inne i det samme, bare at de ikke rekker forhåpentligvis å kaste ut like mange biler med problemer før det blir stoppet. Bærearmer som knekker hele tiden må før eller siden ordnes, og det samme med farlig QC der tak kan finne på å falle av i fart kun timer etter at den er levert. Så har man jo AP og FSD med dødsulykker, og PR som gjør dem mulig. 

Man kan ikke sette baren høyt fordi Dieselgate eksisterer. Du sier det jo selv, dette er pågående ennå, og man får håpe at de klarer å straffe, fengsle og fjerne makt fra folk som var involvert. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snowleopard skrev (18 minutter siden):

Har du glemt #Dieselgate? VW er nok vel så flink som EM i humbug, og det pågår jo fremdeles mye i rettsapparater rundt pga dette. VW er enda ikke helt ferdig med dette.

Ja, jeg synes faktisk VW har ganske mye fishy rundt seg ennå, og deres størrelse gjør omfanget og alvorligheten i dette enda større. 

Ja, det er superalvorlig at de måtte presisere at de mente kupeen. Ser #Innvendigplassgate trender på sosiale medier.

Snowleopard skrev (19 minutter siden):

De er nok enda under min helt private lille boikott, så du vil nok ikke se mitt navn i sammenheng med et VW-produkt med det første. 

Ja, har skjønt at selv bilindustriens desidert største satsing på elbiler ikke vil rikke deg i den oppfatningen. Man trenger ikke drive å finne på ting da. Dieselgate bør vel holde som unnskyldning i noen tiår til.

Lenke til kommentar
oophus skrev (1 minutt siden):

Forskjellen er størrelsen til VW og hurtigheten de produserer biler på. Tesla er godt inne i det samme, bare at de ikke rekker forhåpentligvis å kaste ut like mange biler med problemer før det blir stoppet. Bærearmer som knekker hele tiden må før eller siden ordnes, og det samme med farlig QC der tak kan finne på å falle av i fart kun timer etter at den er levert. Så har man jo AP og FSD med dødsulykker, og PR som gjør dem mulig. 

Man kan ikke sette baren høyt fordi Dieselgate eksisterer. Du sier det jo selv, dette er pågående ennå, og man får håpe at de klarer å straffe, fengsle og fjerne makt fra folk som var involvert. 

Du skulle ikke ta med noe om Polestar og dems problemer, bare for å vise at du ikke bare setter negativt søkelys på Tesla? Massevis av biler (spesielt om man ser på prosentandel) som stopper opp pga bl.a. 12V-problemer og så denne bilen som "brant", selv om det bare var fordampende kjølevæske, på en 4 dager gammel bil?

De fleste opplever problemer med nye modeller, og nye produsenter er nok spesielt utsatt, men Tesla har da stort sett ryddet opp det meste, selv om det er endel voksesmerter ennå.

Bare understreker at Tesla ikke var nevnt før du dro det inn nå...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (Akkurat nå):

Du skulle ikke ta med noe om Polestar og dems problemer, bare for å vise at du ikke bare setter negativt søkelys på Tesla? Massevis av biler (spesielt om man ser på prosentandel) som stopper opp pga bl.a. 12V-problemer og så denne bilen som "brant", selv om det bare var fordampende kjølevæske, på en 4 dager gammel bil?

De fleste opplever problemer med nye modeller, og nye produsenter er nok spesielt utsatt, men Tesla har da stort sett ryddet opp det meste, selv om det er endel voksesmerter ennå.

Kan du ikke gå inn på tråden som omhandler Polestar da, og se min kritikk derifra? Nå antar du altså at jeg aldri har kommet med noe kritikk der, uten at det er korrekt. Dette høres rett og slett ut som syting og grining uten noen reell substans og et komplett feil innfallsvinkel å ta. Spesielt når du sier noe, og jeg kommenterer det du sier uten at du i det hele tatt fører den røde tråden videre. Du hopper direkte på grininga. 
 

Sitat

Bare understreker at Tesla ikke var nevnt før du dro det inn nå...

Tesla involverer flere folk som produserer bildene. De på gulvet skal ikke bli straffet der selv om Elon Musk styrer ting i gal retning i mange tilfeller.  Den samme logikken overføres altså til VW og Dieselgate. Tesla vil ikke forsvinne selv om Elon Musk gjør det, og det samme gjelder VW som vil bestå, mens Dieselgate-gjengen forsvinner. 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 minutt siden):

Ja, det er superalvorlig at de måtte presisere at de mente kupeen. Ser #Innvendigplassgate trender på sosiale medier.

Ja, har skjønt at selv bilindustriens desidert største satsing på elbiler ikke vil rikke deg i den oppfatningen. Man trenger ikke drive å finne på ting da. Dieselgate bør vel holde som unnskyldning i noen tiår til.

Når de slenger ut en påstand, så bør de være presise, ellers så vil folk missforstå. Mange som trodde at den faktisk skulle være på størrelse med en Passat, noe jeg må si jeg skjønte med engang at var feil.

Satsningen de gjør nå, er flott, jeg er bare litt usikker på hvor dedikert de faktisk er. Det virker som det fremdeles er noen i organisasjonen som ikke er helt enige om hvilken vei det går, og hvorvidt det de nå gjør er rett.

Er ikke værre enn at jeg godt kan si at ID4 ser ut til å være et godt produkt, som er noe riktigere priset i det norske markedet og vil selge mye, mens ID3 mener jeg er for dyr i Norge. Og en ID Buzz, om de tørr levere opp mot prototypen, kunne fort vært noe som hadde fått meg til å snu. Men den er jo allerede seint ute, som alle andre ID-variantene er.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke gå inn på tråden som omhandler Polestar da, og se min kritikk derifra? Nå antar du altså at jeg aldri har kommet med noe kritikk der, uten at det er korrekt. Dette høres rett og slett ut som syting og grining uten noen reell substans og et komplett feil innfallsvinkel å ta. Spesielt når du sier noe, og jeg kommenterer det du sier uten at du i det hele tatt fører den røde tråden videre. Du hopper direkte på grininga. 
 

Tesla involverer flere folk som produserer bildene. De på gulvet skal ikke bli straffet der selv om Elon Musk styrer ting i gal retning i mange tilfeller.  Den samme logikken overføres altså til VW og Dieselgate. Tesla vil ikke forsvinne selv om Elon Musk gjør det, og det samme gjelder VW som vil bestå, mens Dieselgate-gjengen forsvinner. 

Har ikke rukket å komme til de trådene, så det har jeg ikke sett noe til. Men skal innom de trådene og. Tenkte nå likevel det kunne vært nevnt her og, bare for å balansere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (Akkurat nå):

Har ikke rukket å komme til de trådene, så det har jeg ikke sett noe til. Men skal innom de trådene og. Tenkte nå likevel det kunne vært nevnt her og, bare for å balansere. 

Ergo så kommer du med et angrep basert på antagelser. Både Polestar og VW ID.3 har opplevd biler som har stoppet pga 12v batteriet, og det er like flaut for begge deler. Samt igjen så klarer du ikke føre en rød tråd, selv om du starter rabalderet. 

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (14 minutter siden):

Når de slenger ut en påstand, så bør de være presise, ellers så vil folk missforstå. Mange som trodde at den faktisk skulle være på størrelse med en Passat, noe jeg må si jeg skjønte med engang at var feil.

Akkurat. Så i likhet med meg så skjønte du at de med "innvendig plass" mente kupeen. 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 minutt siden):

Akkurat. Så i likhet med meg så skjønte du at de med "innvendig plass" mente kupeen. 

Jeg skjønte at påstanden ikke kunne stemme, men siden de ikke sa noe mere i starten, så orket jeg ikke spekulere i hva de egentlig mente, da jeg ikke kunne se at påstanden holdt vann. Det var først etter mye press, det til slutt kom frem at det var kun kupéen de snakket om. Altså på tvers av min oppfatning av hva innvendig plass betyr.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (24 minutter siden):

Ergo så kommer du med et angrep basert på antagelser. Både Polestar og VW ID.3 har opplevd biler som har stoppet pga 12v batteriet, og det er like flaut for begge deler. Samt igjen så klarer du ikke føre en rød tråd, selv om du starter rabalderet. 

Litt vanskelig å se du har kommet med kritikk mot PS2, når jeg ikke har lest de trådene. Det var altså basert på det jeg har lest at du har skrevet. Det er en viss forskjell på det og antagelser. Du trekker jo hele tiden opp Tesla i tråder når de ikke engang var nevnt, som i denne tråden.

Og så mener du jeg startet rabalderet, med å påpeke at VW sine uttalelser må man alltid ta med en klype salt. Det viser seg jo at det stemmer. Man må alltids se hva som ligger bak uttalelsene demmes, for å se hva de faktisk mente.

Det var faktisk liten og ingen vits å trekke inn Tesla her, så vi kan jo greit være uenige om når det ble rabalder ut av dette...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (1 time siden):

Hvorfor anta noe du ikke vet, og dermed risikere å lyve? 

Nå nevnte jeg faktisk bare hva du gjorde/ikke gjorde i denne tråden. Altså, for å refrase:

Du skulle ikke ta med noe om Polestar og dems problemer i dette innlegget/denne tråden, bare for å vise at du ikke bare setter negativt søkelys på Tesla?

Det er fullstendig uvesentlig for denne diskusjonen om du tilfeldigvis har nevnt Polestar i andre diskusjoner, og spesielt i andre diskusjoner jeg ikke har lest.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (10 timer siden):

Jeg skjønte at påstanden ikke kunne stemme, men siden de ikke sa noe mere i starten, så orket jeg ikke spekulere i hva de egentlig mente, da jeg ikke kunne se at påstanden holdt vann. Det var først etter mye press, det til slutt kom frem at det var kun kupéen de snakket om. Altså på tvers av min oppfatning av hva innvendig plass betyr.

OK, så VW var litt uklare og senere presiserte de hva de mente med innvendig plass. Annet enn at du lager et stort nummer ut av det, hadde det noen praktiske konsekvenser? Vet du for eksempel om noen som har kjøpt ID.3 helt overbevist om at den hadde like stort bagasjerom som en Passat?

Hva synes du forresten om å lure kunder for titusenvis av kroner for"vaporware" basert på et løfte om at full selvkjøring skulle være på plass allerede i 2017?

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (10 minutter siden):

Nå nevnte jeg faktisk bare hva du gjorde/ikke gjorde i denne tråden. Altså, for å refrase:

Du skulle ikke ta med noe om Polestar og dems problemer i dette innlegget/denne tråden, bare for å vise at du ikke bare setter negativt søkelys på Tesla?

Det er fullstendig uvesentlig for denne diskusjonen om du tilfeldigvis har nevnt Polestar i andre diskusjoner, og spesielt i andre diskusjoner jeg ikke har lest.

Diskusjonen handlet om at du syntes at innvendig plass også burde gjelde bagasjerom og du tok opp helt utrolige sammenligninger derifra som uname -| addresserte. Jeg bare korrigerte deg for å rette litt på en sammenligning som ikke gir så mye mening. 

uname -| refererte åpenbart til Tesla med *one-million-robotaxies* angående lovnader som ikke bærer frukter, og du tar opp dieselgate.
Jeg siterte deg, og skrev dette: 

 

oophus skrev (11 timer siden):

Forskjellen er størrelsen til VW og hurtigheten de produserer biler på. Tesla er godt inne i det samme, bare at de ikke rekker forhåpentligvis å kaste ut like mange biler med problemer før det blir stoppet. Bærearmer som knekker hele tiden må før eller siden ordnes, og det samme med farlig QC der tak kan finne på å falle av i fart kun timer etter at den er levert. Så har man jo AP og FSD med dødsulykker, og PR som gjør dem mulig. 

Man kan ikke sette baren høyt fordi Dieselgate eksisterer. Du sier det jo selv, dette er pågående ennå, og man får håpe at de klarer å straffe, fengsle og fjerne makt fra folk som var involvert. 

Så roper du rundt deg om at jeg burde ta opp en bil som ikke var tema i det jeg hoppet inn i diskusjonen, og du antok at jeg aldri har kommet med kritikk til Polestar. Altså Dieselgate situasjonen kan fint sammenlignes med ting som foregår hos Tesla nå idag. Forskjellen er altså at Dieselgate fikk foregå så lenge før de ble stoppet at millioner av biler rakk å bli produsert med jukset. 

Hva stopper Tesla for å havne i en lignende situasjon, om de om 5 år må kjøre en fullstendig recall på biler med mulige dårlige bærearmer f.eks som kan knekke i 110 km/t på motoreveiene? 

Jeg støtter for at kriminelle blir tatt, og det gjelder like mye hos VW som det gjør hos Tesla. 


 

Endret av oophus
Lenke til kommentar
uname -l skrev (14 minutter siden):

OK, så VW var litt uklare og senere presiserte de hva de mente med innvendig plass. Annet enn at du lager et stort nummer ut av det, hadde det noen praktiske konsekvenser? Vet du for eksempel om noen som har kjøpt ID.3 helt overbevist om at den hadde like stort bagasjerom som en Passat?

Hva synes du forresten om å lure kunder for titusenvis av kroner for"vaporware" basert på et løfte om at full selvkjøring skulle være på plass allerede i 2017?

De var det jeg oppfatter som bevisst utydelige. De ville gi inntrykk av av bilen ble svær innvendig. Det var heller ikke slik at de korrigerte dette raskt, men det måtte dras ut av dem. Ergo var det egentlig ikke noe de helst ville gjøre, noe som sikkert kan ha sammenheng med at de ikke vil fremst som uryddige.

Nei, jeg kjenner jo ikke til om noen har kjøpt bilen i den tro at den faktisk var like stor som en Passat innvendig, siden de måtte ut å korrigere det før bilen kom på markedet.

Nå var det heller ikke slik at jeg mente dette var en veldig forferdelig ting, Det var en litt spissfindig kommentar på at også de kan være ganske svulstige og unøyaktige i kommentarene sine, som et tilsvar på Ketil Jakobsens kommentar som dro frem den om "på størrelse med en Passat". Kommentaren var veldig på sin plass der den kom.

Jeg synes både du og Oophus drar dette veldig mye større enn det var både ment og sagt, men greit, det var en mulighet dere så og heiv dere umiddelbart på. Jeg føler dog at jeg har svart nok på den, så får dere bare velge om dere vil overfortolke betydningen/meningen videre eller ikke.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (24 minutter siden):

Diskusjonen handlet om at du syntes at innvendig plass også burde gjelde bagasjerom og du tok opp helt utrolige sammenligninger derifra som uname -| addresserte. Jeg bare korrigerte deg for å rette litt på en sammenligning som ikke gir så mye mening. 

Du dro alt for mye inn i denne, og heiv deg over innlegget som en løve over byttet sitt, på en litt spissfindig kommentar. Forøvrig viser jeg til det jeg svare Uname-|, og dropper videre kommentar om den.

 

oophus skrev (24 minutter siden):

uname -| refererte åpenbart til Tesla med *one-million-robotaxies* angående lovnader som ikke bærer frukter, og du tar opp dieselgate.
Jeg siterte deg, og skrev dette: 

Forskjellen er størrelsen til VW og hurtigheten de produserer biler på. Tesla er godt inne i det samme, bare at de ikke rekker forhåpentligvis å kaste ut like mange biler med problemer før det blir stoppet. Bærearmer som knekker hele tiden må før eller siden ordnes, og det samme med farlig QC der tak kan finne på å falle av i fart kun timer etter at den er levert. Så har man jo AP og FSD med dødsulykker, og PR som gjør dem mulig. 

Man kan ikke sette baren høyt fordi Dieselgate eksisterer. Du sier det jo selv, dette er pågående ennå, og man får håpe at de klarer å straffe, fengsle og fjerne makt fra folk som var involvert. 

Fullstendig uvesentlig kommentar, i tråden som omhandlet VW. Tesla var ikke nevnt, men du så ditt snitt til å komme med videre rant om Tesla, slik du har for vane å gjøre.

oophus skrev (24 minutter siden):

Så roper du rundt deg om at jeg burde ta opp en bil som ikke var tema i det jeg hoppet inn i diskusjonen, og du antok at jeg aldri har kommet med kritikk til Polestar. Altså Dieselgate situasjonen kan fint sammenlignes med ting som foregår hos Tesla nå idag. Forskjellen er altså at Dieselgate fikk foregå så lenge før de ble stoppet at millioner av biler rakk å bli produsert med jukset. 

Hva stopper Tesla for å havne i en lignende situasjon, om de om 5 år må kjøre en fullstendig recall på biler med mulige dårlige bærearmer f.eks som kan knekke i 110 km/t på motoreveiene? 

Jeg støtter for at kriminelle blir tatt, og det gjelder like mye hos VW som det gjør hos Tesla. 

Detter var som en direkte konsekvens av at du dro inn Tesla, i en tråd som til da ikke hadde nevnt det merket med et eneste ord. Spørsmålet om å dra inn Polestar, viser at det er minst like relevant/irrelevant å dra inn, som ditt fullstendig umotiverte utfall mot Tesla, igjen.

Legger merke til at du fremdeles har sterkt behov for å komme med mer rant mot Tesla, som er helt uvesentlig for tema. Jeg orker bare ikke forfølge den diskusjonen her, fordi det er så fullstendig utenfor tema. Ingen vits i å hive mer bål på flammen din, det klarer du godt nok selv. Du får ta det i diskusjoner der det er relevant istedet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 13.10.2020 den 9.19):

Det er en bil som aldri burte vært solgt her i Norge med AC laderen slik den har vært og fortsatt er. Mange som har fått altfor dårlig info om ladingen på denne fra selger også.

Antallet Zoe på norske veier viser vel at det absolutt har vært et smart valg å selge den i Norge.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (Akkurat nå):

Antallet Zoe på norske veier viser vel at det absolutt har vært et smart valg å selge den i Norge.

For selger ja. Bilen i seg selv er langt fra dårlig, kun ladingen på vanlig norsk strømnett.

Når laderen de får med veier 32 kilo og egentlig ikke tåler å ligge utendørs. Det er ikke positivt. Og de selger den laderen heller ikke med når de har billigste alternativ til kunden, da er det sist jeg hørte 15 eller 25 tusen ekstra for det.

Er man heldig og har TN nett hjemme, så funker bilen helt fint.

Det har også vært en del andre ladeproblemer med den på visse anlegg, slik som at den ikke ville starte lading med medfølgende T2-T2 kabel som var 3fas, men funket med 1fas versjon. Dette på grunn av krav til 14A strømtilgang ved oppstart med 3fas, og det var ikke tilgjengelig i det lastbalanserte anlegget akkurat da. Den krever 8A på 1 fas. Ikke bra det når det var hjemmehjelps biler som ikke fikk ladet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 time siden):

Fullstendig uvesentlig kommentar, i tråden som omhandlet VW. Tesla var ikke nevnt, men du så ditt snitt til å komme med videre rant om Tesla, slik du har for vane å gjøre.

Når noen refererer til "million robo-taxies" så er åpenbart Tesla nevnt, selv om ordet "Tesla" ikke stod skrevet. 

 

 

Snowleopard skrev (1 time siden):
oophus skrev (1 time siden):

Jeg støtter for at kriminelle blir tatt, og det gjelder like mye hos VW som det gjør hos Tesla. 

Detter var som en direkte konsekvens av at du dro inn Tesla, i en tråd som til da ikke hadde nevnt det merket med et eneste ord. Spørsmålet om å dra inn Polestar, viser at det er minst like relevant/irrelevant å dra inn, som ditt fullstendig umotiverte utfall mot Tesla, igjen.

Går du glipp av hovedpoenget mitt igjen? Dieselgate håper alle at vil bli løst regner jeg med, og at de ansvarlige aldri får muligheten til å ha ansvar igjen i et firma. De burde også tilbringe litt tid bak murene. Så når du da tar opp Dieselgate, og Tesla åpenbart var referert til før jeg hoppet inn, så kjører man jo samme røde tråd. Om du vil inkludere Polestar, så gjør gjerne det, men ikke feilsiter meg og tillegg meg meninger og uttalelser jeg aldri har hatt. Du antok at jeg aldri har gitt kritikk til Polestar og problemene de nå har møtt, uten å vite om det er sant eller ei. Hvorfor ikke heller finne ut av sannheten før du hopper til konklusjoner? 

Snowleopard skrev (1 time siden):

Legger merke til at du fremdeles har sterkt behov for å komme med mer rant mot Tesla, som er helt uvesentlig for tema.

Dieselgate er også utenfor tema, men dette er greit og du fører absolutt null dobbeltmoral? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...