Gå til innhold

10 elbiler til under 300.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Citroën ë-C4 er definitivt den mest spennende bilen på den lista der. "Kompakt" familiebil med ganske brukbar rekkevidde og et kult design. Skulle gjerne sett mer av den innvendig. Førerplass, bakseteplass og bagasjeplass er alle viktige områder.

Teknisk så er jo alt omtrent på et "minimumsnivå", men det gjenspeiles jo i prisen.

image.png.0d027f2d5925f759a9727a023fb0dd86.png

https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=54099

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bør legges til i artikkelen på Renault Zoe at har man ikke ett 400V TN der man skal lade, så er det bare å droppe å kjøpe denne. Det vanlig IT nettet som de fleste har i Norge gir for mye trøbbel, og krever dyre løsninger for å få ting til å funke. Laderen som følger med er både tung og har vist ikke god nok IP grad heller. Og svindyr å måtte bytte hvis den ryker.

Det er en bil som aldri burte vært solgt her i Norge med AC laderen slik den har vært og fortsatt er. Mange som har fått altfor dårlig info om ladingen på denne fra selger også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (På 13.10.2020 den 1.42):

Jeg synes nok at de (også artikkelforfatter) som sier ID3 er en småbil er litt store på det! ID3 har innvendig plass som Passat og bagasjerommet er en del større enn på Golf.

Men det han skriver om "lille" ID3 er vel mer et retorisk poeng for å fremheve de øvrige bilene! Et malplassert poeng etter min mening.

VW "glemte" å fortelle at det med at ID.3 skulle være like stor som en passat, var kun målene på førerplass og passasjer fremme. Bagasjeromsplassen er nok fremdeles ganske begrenset, og mindre enn på en Passat. Ikke det at jeg forventet virkeligheten til å være noe annet, men synes VW tok på seg alt for store ord der.

Men det er nå engang slik jeg har oppfattet at VW-gruppen driver på, og jeg tar dermed ikke dems ord for god fisk, da det alltids er noe "fishy"  når de uttaler seg.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (7 timer siden):

VW "glemte" å fortelle at det med at ID.3 skulle være like stor som en passat, var kun målene på førerplass og passasjer fremme. Bagasjeromsplassen er nok fremdeles ganske begrenset, og mindre enn på en Passat. Ikke det at jeg forventet virkeligheten til å være noe annet, men synes VW tok på seg alt for store ord der.

Men det er nå engang slik jeg har oppfattet at VW-gruppen driver på, og jeg tar dermed ikke dems ord for god fisk, da det alltids er noe "fishy"  når de uttaler seg.

VW presiserte at det kun gjaldt innvendig plass (og da antar jeg det gjalt plass både foran og bak)

Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (13 minutter siden):

Ja faktisk! Som du sikkert vet så bygges dedikerte elbiler slik at nyttbart volum utgjør en mye større andel av bilens totale volum. Men dette vet du naturligvis, så du gjorde bare et forsøk på å være morsom!

Jeg vil nå påstå at all nyttbart volum er innvendig plass jeg da. Utvendig plass? Det blir i så fall på takstativet eller på hengeren bak bilen. Hvorav ID.3 ikke kan nyttiggjøre seg noen av delene...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (11 minutter siden):

Jeg vil nå påstå at all nyttbart volum er innvendig plass jeg da. Utvendig plass? Det blir i så fall på takstativet eller på hengeren bak bilen. Hvorav ID.3 ikke kan nyttiggjøre seg noen av delene...

Når noen sier "innvendig plass" i en bil så tenker jeg med én gang på plassen til fører og passasjerer og ikke med bagasjeplass. Da kan det bedre stemme at ID.3 har innvendig plass som en Passat.

Synes man kan gi VW såpass slingringsmonn. Spesielt med tanke på hvor overdrevet andre sine påstander er *host* én millon robot-taxier*host*

Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 time siden):

Når noen sier "innvendig plass" i en bil så tenker jeg med én gang på plassen til fører og passasjerer og ikke med bagasjeplass. Da kan det bedre stemme at ID.3 har innvendig plass som en Passat.

Synes man kan gi VW såpass slingringsmonn. Spesielt med tanke på hvor overdrevet andre sine påstander er *host* én millon robot-taxier*host*

Hvorfor skal VW få slingringsmonn, når det samme ikke gis til Tesla, som alle skal hugge på? Klart de skal få smekk på fingrene når de er upresise.

Når jeg snakker om innvendig plass, så inkluderes selvsagt plass til bagasje. Bare det at VW malte seg opp i et hjørne, og måtte presisere at det gjaldt kun kupéen, tilsier at jeg ikke er den eneste som definerer bagasjeromsplassen som en viktig del av den innvendige plassen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (34 minutter siden):

Hvorfor skal VW få slingringsmonn, når det samme ikke gis til Tesla, som alle skal hugge på? Klart de skal få smekk på fingrene når de er upresise.

Fordi det er forskjell på opplagte løgner for å blåse opp kursen før en emisjon og ha en definisjon på "innvendig plass" som enkelte kanskje kan misforstå, noe som i bunn og grunn er helt uten praktiske konsekvenser fordi hvem som helst som faktisk er opptatt av hvor stor bagasjeplassen er på ID.3, kan finne det ut på 7 sekunder.

Sitat

Bare det at VW malte seg opp i et hjørne, og måtte presisere at det gjaldt kun kupéen,

Akkurat, noen misforstod og VW presiserte. For en opplysning som har null konsekvenser(de fleste sjekker spekken på bilen før de kjøper uansett).

Big Deal, men for deg nok til å kalle VAG "fishy". Regner med at du har gode sko om du legger lista tilsvarende høyt for andre bilprodusenter.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
uname -l skrev (46 minutter siden):

Fordi det er forskjell på opplagte løgner for å blåse opp kursen før en emisjon og ha en definisjon på "innvendig plass" som enkelte kanskje kan misforstå, noe som i bunn og grunn er helt uten praktiske konsekvenser fordi hvem som helst som faktisk er opptatt av hvor stor bagasjeplassen er på ID.3, kan finne det ut på 7 sekunder.

Akkurat, noen misforstod og VW presiserte. For en opplysning som har null konsekvenser(de fleste sjekker spekken på bilen før de kjøper uansett).

Big Deal, men for deg nok til å kalle VAG "fishy". Regner med at du har gode sko om du legger lista tilsvarende høyt for andre bilprodusenter.

Har du glemt #Dieselgate? VW er nok vel så flink som EM i humbug, og det pågår jo fremdeles mye i rettsapparater rundt pga dette. VW er enda ikke helt ferdig med dette.

Ja, jeg synes faktisk VW har ganske mye fishy rundt seg ennå, og deres størrelse gjør omfanget og alvorligheten i dette enda større. De er nok enda under min helt private lille boikott, så du vil nok ikke se mitt navn i sammenheng med et VW-produkt med det første. Og før du kommer med antydninger, nei, jeg kjører ikke Tesla.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...