Gå til innhold

Videokvalitet i Zoom?


steinrawr

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg bruker zoom meeting til å streame video, men zoom struper videokvaliteten min uansett hva jeg prøver... 

Oppsettet mitt er som følger

  • Dell XPS 13 9350 (x64, i5-6200U, 8GB minne, Windows 10 Enterprise)
  • Logitech C930e (1080p)
  • OBS Studio (v.26.0.2)
  • Zoom Pro (klient v.5.3)
  • Nettverk opp/ned: 400 Megabit per sekund

OBS Mikser kilder fra video på PC + webcamera og annen informasjon jeg legger inn til en virtuell videokilde.

I Zoom blir videokvaliteten svært dårlig, tilsvarer kanskje 480p for de som følger streamen. Selv om jeg pusher 1090p 30fps og bitrate på 4500 fra OBS går ikke Zoom over 550kbps. 

Hvis jeg setter opp stream direkte til YouTube får jeg 1080p, 30fps og ypperlig kvalitet.

I Teams får jeg også god kvalitet, men ikke helt som når jeg streamer direkte til YT.

 

Dell jeg bruker er ikke verdens beste PC til dette formålet, men den bør klare én webkamerakilde ut i Zoom. Det blir ca. samme kvalitet på video, uansett hvilken kilde eller webcam jeg bruker i Zoom og uansett om jeg bruker OBS til å mikse kildene mine. Jeg har prøvd de fleste instillingene på video i Zoom, og svært få virker å gjøre noe særlig forskjell. Med alt kjørende bruker OBS og Zoom ca. 85% CPU og 80% minne. 

 

Jeg har prøvd å google en del, men jeg lander bare på "sånn gjør du videoen din mer proff" som ikke handler om det samme.

Har du noen tanker? Alle tips eller tilbakemeldinger er velkomne. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...