Jump to content
Sign in to follow this  
Juggel

Romlelyd ved akselerasjon mellom 1500-2000 rpm

Recommended Posts

Har i det siste fått en spesiell lyd ved akselerasjon på lavt turtall og i høyt gir. Snakk om Suburban 07 modell 5.3 l bensin. Gått 210 000km. Lyden forsvinner når turtallet passerer 2000 rpm. Hvis jeg forsiktig holder inne gassen så turtallet holder seg mellom 1500-2000 er lyden konstant. Dette skjer ikke i 1 og 2 gir.

Litt vanskelig å beskrive lyden, men høres ut som en mørk romlelyd som kommer fra foran/midt av bil. Med en gang turtallet øker over 2000 forsvinner lyden fullstendig og den høres ikke ellers.

Noen som har aning om hva det kan være? Gjør vondt i sjela og høres ikke bra ut.

Utrolig vanskelig å komme med noe, men jeg hadde jo rett og slett lagt meg under/fått bilen opp og sjekket om du ikke finner noe som er løst. Gått over det som er. Varmeskjoldet f.eks.. Hvor kraftig er lyden da? Litt romlelyder ved lavt turtall er vel ikke uvanlig på sånne store amerikanere.

Jeg skal ha bilen på bukk i morra for å sjekke om noe er løst.

Joda, litt romling og bromling skal det jo være på disse. Men denne lyden har kommet nå i det siste og den varierer i skarphet. Som regel er den mørk fjern og har nå funnet ut at den kommer fra ca midten av bilen. Men av og til er den mer skjærende. Dette kommer an på hastighet og turtall. 

Tenkte litt på bakre mellomakselkryss, men det er ikke helt en slik lyd heller. Skal sjekke akselen i morra også.