Gå til innhold

Larian synes spillere lager for kjipe figurer i Baldur's Gate 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

+magne.moe

-----

- To each its' own, som det så fint heter...

Det at "Larian Studios" har gitt, gir eller skal gi spillerne et hav av muligheter når det kommer til "Character Customization", så står alikevel spillerne fritt til å velge seg.

-----

På lik linje som med RPG-spillene i TES-universet så er det ikke ment for bare en gjennomspilling.

Med tanke på at "Race" og/eller "Class" har innvirkning på hvordan historien utfolder seg, opp imot valgene man måtte ta underveis.

Så om folk i første omgang velger å gå for John og Jane Doe, eller Ola og Kari Nordman for den sakens skyld så synes jeg det er merkelig at "Larian Studios" lager en så stor sak ut av dette.

-----

Folks neste gjennomspilling kan for alt dem vet være med en Character som er langt utenom det vanlige, så la folk få ta seg ut...

-----

Det er nok som du her sier...

Folk prøver å skape seg selv i spill om det er mulig.

Mange føler nok at det er den måten dem best kan klare å leve seg inn i spill på.

Mens andre prøver å komme frem til en Character som passer mer sømmløs inn i en gitt verden, særlig om dem har tidligere kjentskap til det gitte universet fra før av.

Men det er som sagt spillernes valg, uansett hva "Larian Studios" måtte mene og føle om saken.

-----

Lenke til kommentar

-----

+Comma Chameleon

-----

- Ok, "stor" er et relativt uttrykk...

Stor i den forstand at dem følte det rettferdiggjor det å ta det opp i media.

-----

Gi meg valget mellom Lego-klosser i hundrevis eller tusenvis av farger, det er alikevel opp til meg om jeg vil lage et basic og stereotypisk hvitt hus med med røde karmer rundt vinduene og døra.

Eller alternativt et rødt hus med hvite karmer rundt vinduene og døra.

Samme hva Lego-Gruppen måtte tenke og føle om det...

Det er ikke dermed sagt at jeg vil komme til å bygge et og samme hus om og om igjen i fremtiden.

-----

Som i prinsippet er akkurat det samme som det folk her gjør relatert til "Larian Studios" og "Baldur's Gate 3".

Starter først elementert med veldig basic valg, for så å gjøre mer avanserte og spesifike valg i fremtiden.

Det er rivende likegyldig hva "Larian Studios" måtte tenke og føle om saken.

Ellers hva er poenget med å gi fritt valg til spillerne, uansett hvilke eller hvor mange valgmuligheter en måtte bli presentert med?

Med den valgfriheten så er det opp til spillerne...

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Det er vel bare "vanlig utseende" om man tracker tusenvis av spillere. For hver enkelt spiller vil det jo være et totalt uvanlig utseende, med tanke på at de aldri har sett det før. Slik useriøsitet trekker ned inntrykket mitt om utgiveren og gjør meg mindre interessert i å kjøpe spillet.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Med tanke på at alle raser har sine spesifikke bonuser så innskrenker Larian selv valgmulighetene til spillerne alt etter hvilken klasse dem ønsker å spille som. Vil man være Magiker så passer ikke alle rasene inn med sine eventuelle bonuser til klassen, men det kan jo endre seg underveis. Vil for eksempel selv ikke spille som Magiker med bonus på Dexterity når det er Intelligence jeg trenger eller lignende :)

Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (9 timer siden):

-----

+magne.moe

-----

- To each its' own, som det så fint heter...

Det at "Larian Studios" har gitt, gir eller skal gi spillerne et hav av muligheter når det kommer til "Character Customization", så står alikevel spillerne fritt til å velge seg.

-----

På lik linje som med RPG-spillene i TES-universet så er det ikke ment for bare en gjennomspilling.

Med tanke på at "Race" og/eller "Class" har innvirkning på hvordan historien utfolder seg, opp imot valgene man måtte ta underveis.

Så om folk i første omgang velger å gå for John og Jane Doe, eller Ola og Kari Nordman for den sakens skyld så synes jeg det er merkelig at "Larian Studios" lager en så stor sak ut av dette.

-----

Folks neste gjennomspilling kan for alt dem vet være med en Character som er langt utenom det vanlige, så la folk få ta seg ut...

-----

Det er nok som du her sier...

Folk prøver å skape seg selv i spill om det er mulig.

Mange føler nok at det er den måten dem best kan klare å leve seg inn i spill på.

Mens andre prøver å komme frem til en Character som passer mer sømmløs inn i en gitt verden, særlig om dem har tidligere kjentskap til det gitte universet fra før av.

Men det er som sagt spillernes valg, uansett hva "Larian Studios" måtte mene og føle om saken.

-----

Tror egentlig ikke Larian Studios mener og føler så mye om saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten så den gjennomsnittlige gamer er hvite menn, hvem hadde trodd?

Selv pleier jeg gjerne å spille andre raser, for min del er det litt av poenget med rollespill, oppnå noe annet enn det hverdagslige vi lever med nå.

Men folk må jo bare lage de vil, det som er magisk med disse spillene.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...