Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

''senke speil'' og dekktrykk?


Anbefalte innlegg

Var inne på komputeren i bilen, og ser jeg har en liten boks som jeg kan huke av som heter ''senke speil''.

Noen som vet va denne funksjonen gjør? 

Jeg trudde kansje den ville slå speilene innover når jeg låste bilen, men det gjorde den ikke, noen som har peiling?

 

Noen som har dekktrykk tabell som er til å stole på?

Jeg har hatt noen 255/40r19 XL dekk nå, som jeg fikk beskjed skulle ha 2.8bar, nå bytter jeg over til vinterdekk som er 215/65r16, og føler 2.2 som står bak drivstofflokket blir vell litt lite? er vell litt mer gummi her som må fylles? Gjelder en VW tiguan 2015 2tdi 4motion om det skulle være aktuelt.

Endret av NugattiCrisp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NugattiCrisp skrev (5 timer siden):

Var inne på komputeren i bilen, og ser jeg har en liten boks som jeg kan huke av som heter ''senke speil''.

Noen som vet va denne funksjonen gjør? 

Jeg trudde kansje den ville slå speilene innover når jeg låste bilen, men det gjorde den ikke, noen som har peiling?

 

Noen som har dekktrykk tabell som er til å stole på?

Jeg har hatt noen 255/40r19 XL dekk nå, som jeg fikk beskjed skulle ha 2.8bar, nå bytter jeg over til vinterdekk som er 215/65r16, og føler 2.2 som står bak drivstofflokket blir vell litt lite? er vell litt mer gummi her som må fylles? Gjelder en VW tiguan 2015 2tdi 4motion om det skulle være aktuelt.

Det er nok speilene som senkes når du setter bilen i revers. 
 

Angående dekktrykk så stemmer nok 2.2 bar. Jo lavere profil og mindre gummi jo høyere trykk. 
Landeveissykkel har oppunder 10 bar og en traktor har ofte under 1 bar. 

Lenke til kommentar
NugattiCrisp skrev (5 timer siden):

Var inne på komputeren i bilen, og ser jeg har en liten boks som jeg kan huke av som heter ''senke speil''.

Noen som vet va denne funksjonen gjør? 

Jeg trudde kansje den ville slå speilene innover når jeg låste bilen, men det gjorde den ikke, noen som har peiling?

 

Noen som har dekktrykk tabell som er til å stole på?

Jeg har hatt noen 255/40r19 XL dekk nå, som jeg fikk beskjed skulle ha 2.8bar, nå bytter jeg over til vinterdekk som er 215/65r16, og føler 2.2 som står bak drivstofflokket blir vell litt lite? er vell litt mer gummi her som må fylles? Gjelder en VW tiguan 2015 2tdi 4motion om det skulle være aktuelt.

Senke speil antar jeg er funksjonen som senker speilene dine litt når du rygger. Du må aktivere funksjonen og samtidig ha speilbryteren i R mener jeg. Det kan tenkes at du må stille inn hvor mye de skal senkes først. Står i instruksjonsboka hvordan det gjøres, eventuelt prøv å google det.

Tiguan med 215/65r16 dekk skal ha 2,2, foran og bak med normal/ lett last. Med tung last skal de ha 2,5 foran og 2,7 bak. Jeg ville gått for det siste. Både fordi det er vinter og fordi lavere dekktrykk øker drivstofforbruk og sliter mer på dekkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...