Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gi kjøper gammelt vognkort?


Benderz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg solgte min gamle bil som delebil i går til en person som så langt jeg forstod har tenkt å eksportere den til et østeuropeisk land. Omregistrering er gjort elektronisk og kontrakt er fyllt ut og signert, så alt papirarbeidet er på stell. Rett før han skulle dra, spurte kjøperen om han kunne få det gamle vognkort del A, fordi det stod noen opplysninger der som gjør det enklere å få den over grensa fra Polen til det østeuropeiske landet. Jeg sa til ham at han jo ville få det nye vognkortet om noen få dager fra Vegvesenet, men han lurte likevel på om han kunne få det, med alle personopplysninger krysset ut med tusj. 

På grunn av rot i sysakene, fant jeg ikke det i går kveld så jeg ga det ikke til ham, men det dukket opp i dag. Er det noen grunn til at jeg ikke bør overlevere det til ham? Kan det forfølge meg på en eller annen måte nå som bilen er omregistrert til ham og kontrakt er underskrevet? Hvis det ikke kan slå tilbake på meg noen som helst måte har jeg ikke noe i mot å gi ham det, men hvis det derimot kan bite meg i halen senere, vil jeg selvfølgelig ikke gjøre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...