Gå til innhold

Mer trøbbel for Polestar: Splitter ny bil tok fyr under lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (4 timer siden):

De har gått fra lovende ut fra specs, til å bli en katastrofe i det virkelige liv. Er nok like greit å slutte å se på specs ved kjøp av bil, kan bli veldig lurt på den måten.

Og derfor kjøpte jeg i3 i fjor. Veldig få problemer og lite krangling ved garantisaker. 

Den er også veldig lett til å være en elbil, god tilgang på brukte deler og har bakhjulstrekk. Ser ikke imponerende ut på papiret, men totalpakken er ganske bra i forhold til pris. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Heiti said:

Og derfor kjøpte jeg i3 i fjor. Veldig få problemer og lite krangling ved garantisaker. 

Den er også veldig lett til å være en elbil, god tilgang på brukte deler og har bakhjulstrekk. Ser ikke imponerende ut på papiret, men totalpakken er ganske bra i forhold til pris. 

Har tenkt tanken selv. dog ikke prøvd en enda. Ser veldig kul ut og skal være en kjøreglad bil. Er nok veldig godt sammensatt nå som den har vært på markedet noen år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Har tenkt tanken selv. dog ikke prøvd en enda. Ser veldig kul ut og skal være en kjøreglad bil. Er nok veldig godt sammensatt nå som den har vært på markedet noen år.

Ville absolutt prøvd en S utgave. Du får litt stivere dempere og bredere dekk. Får også utrolig mye bedre akselerasjon over 60km/t. Det finnes noen bilder av effektkurven om du søker litt rundt. Det er virkelig natt og dag, en vanlig i3 var ikke aktuell for oss i det hele tatt. Føles som du møter en vegg når du kommer over 60km/t. Den er også Minde stabil i høye hastigheter. 

 

Jeg har ingenting å utsette på opplevd kvalitet, som er viktig for meg. Ingen knirking heller, som jeg opplevde når jeg prøvde eSoulen. 

Lenke til kommentar
kremt skrev (3 timer siden):

Har tenkt tanken selv. dog ikke prøvd en enda. Ser veldig kul ut og skal være en kjøreglad bil.

Bare å prøve en tur. Den pleier å få fram smilet hos folk. Jeg vurderer, eller kanskje jeg heller burde si vurderte, å bytte i3-en mot en Polestar. Men jeg blir mer skeptisk for hver dag som går. Det er synd, for jeg liker bilen på så mange måter. Og vi har enda ikke sett den under vinterkjøring 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Heiti skrev (1 time siden):

 Det er virkelig natt og dag, en vanlig i3 var ikke aktuell for oss i det hele tatt. Føles som du møter en vegg når du kommer over 60km/t.

Spørs nå hva du ellers er vant til å kjøre da. Jeg vil tro folk flest opplever vanlig i3 som superkvikk, også langt over 60 km/t. I hvert fall syns jeg den har kraftoverskudd i massevis. F.eks. mye enklere å kjøre forbi med, enn alle andre biler jeg har hatt. i3s har jeg ikke prøvd, men jeg hører den er vesentlig sprekere i høy hastighet. Men jeg mener du er ganske kravstor om i3 oppleves som slapp.

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (7 minutter siden):

Nei det er ikke i sin skjønneste orden.
Men det var altså ikke en «bilbrann» eller «en elbil som hadde tatt fyr» slik medieoppslagene sine overskrifter lyder.

Dette er slik vi Tesla-eiere har hatt det i åresvis. Det er synd media spiller dette kortet, slik de gjør. Men det genererer klikk, så det vil nok ikke endre seg med det første :(

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Synd at media spiller det kortet? Hvilket kort tenker du på da?

 

Politiet: brann i en elbil. Vi kan bekrefte at det var åpne flammer.

Kinesisk bilprodusent: det æl engen blann i våle bilel!

Fanboys: det var da ingen BRANN! Politiet og mediene i Norge er korrupte shortere som hater elbiler og ljuger om alt for å sette elbiler i et negativt lys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dr. Bombay skrev (31 minutter siden):

snip

Men det er jo bekreftet at det aldri var noen brann. Da blir jo både rapportene fra politiet og overskriften i overkant sensasjonelle, og forøvrig - artikkelen (overskriften) er heller ikke rettet opp, noe som er kritikkverdig. Poenget var uansett at media *elsker* å lage slike overskrifter, de har gjort det med Tesla i mange år, der de navngir bilen i overskriften. Litt slik BMW og Audi ble før i tiden. Det skaper klikk og for folk som kun leser overskrifter, et samtaleemne i kaffepausen på jobb der diskusjonen stortsett er å rakke ned på merket. Polestar har definitivt hatt en trøblete start, men ting sklir for ut av kontekst om media ikke rapporterer riktig, og det er synd

Endret av bshagen
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (8 timer siden):

Men det er jo bekreftet at det aldri var noen brann. Da blir jo både rapportene fra politiet og overskriften i overkant sensasjonelle, og forøvrig - artikkelen (overskriften) er heller ikke rettet opp, noe som er kritikkverdig. Poenget var uansett at media *elsker* å lage slike overskrifter, de har gjort det med Tesla i mange år, der de navngir bilen i overskriften. Litt slik BMW og Audi ble før i tiden. Det skaper klikk og for folk som kun leser overskrifter, et samtaleemne i kaffepausen på jobb der diskusjonen stortsett er å rakke ned på merket. Polestar har definitivt hatt en trøblete start, men ting sklir for ut av kontekst om media ikke rapporterer riktig, og det er synd

Det er helt klart at media til tider har noen i overkant sensasjonelle overskrifter for å generere klikk. Men det var ingen agenda mot Polestar fra TU her, slik det ble antydet. De fortalte bare hva politiet sa (som i etterkant har vist seg å være feil, ref Aftenpostens notis fra politiet). Den første jeg stoler på i enhver situasjon er en norsk politimann. Så får det heller bli en oppfølgingssak dersom politiet tok feil eller ble sitert feil (som det ble i denne saken).

 

En pressemelding fra en bilprodusent stoler jeg ingen ting på hvis den motsier politiet, uavhengig av om de som lager bilen spiser flaggermus, kjøttboller, baguetter eller bratwurst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...